3

کسی نباید خود را در حصار آهنین بداند

  • کد خبر : 6500
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۵

حجت الاسلام سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران امروز جمعه در نماز جمعه تهران با اشاره به رسوایی اخیر انگلیسی ها در شنود مکالمات مردم تصریح کرد: رسوایی اخیر انگلیسی ها در شنود مکالمات مردم نشان داد که اینها فقط دم از حقوق شهروندان می زنند و عجیب تر کشته شدن خبرنگاری بود که اینها […]

حجت الاسلام سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران امروز جمعه در نماز جمعه تهران با اشاره به رسوایی اخیر انگلیسی ها در شنود مکالمات مردم تصریح کرد: رسوایی اخیر انگلیسی ها در شنود مکالمات مردم نشان داد که اینها فقط دم از حقوق شهروندان می زنند و عجیب تر کشته شدن خبرنگاری بود که اینها را افشا کرد.

وی افزود: اینها میخی است که بر تابوت لیبرال دموکراسی غرب زده می شود که نه تنها غربی ها حقوق مردم ، بلکه حقوق شهروندان خود را نیز مورد احترام قرار نمی دهند.

امام جمعه موقت تهران گفت: گویا آدم کشی برای انگلیسی ها هنجاری نهادینه شده است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران  در خصوص تحولات مصر نیز گفت: در مصر شاهد حضور مجدد انقلابیون در میدان التحریر هستیم. ۱۴۰۰ سال قبل امیرالمومنین مصری ها را مردم غیور نامید و امروز آنها با همان نشاطی که مبارک را کنار زدند برای حفظ انقلاب خود به صحنه آمده اند.

سید احمد خاتمی در رابطه با تحولات بحرین نیز با بیاناینکه مقاومت مردم بحرین ستودنی است و جای تجلیل و تکریم دارد گفت: حرف مردم بحرین منطقی و دنیا پسند هستند. می گویند “هر بحرینی یک رای” اما آل سعود و آل خلیفه این حرف منطقی را با گلوله و شکنجه جواب می دهند.

وی با اشاره به ترس دیکتاتوریهای بحرین از بیداری مردم گفت: اینها از ترسشان دیوار حائل اطراف کاخ هایشان می کشند و خیلی خنده دار است که آل خلیفه به شورای نظامی مصر پیغام می دهد که به شورای همکاری خلیج فارس بپیوندند تا نیروهای عربستانی وارد مصر شوند و انقلابیون این کشور را سرکوب کنند . باید به آنها گفت که شما کلاهتان را نگهدارید تا باد آن را نبرد.

امام جمعه موقت تهران در رابطه با وقایع یمن نیز گفت: مردم یمن شش ماه در برابر دیکتاتور مقاومت کردند که ستودنی است باید به آنها گفت بایستید که راهتان حق است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به حمله رژیم صهونیستی به کشتی کمک رسان کرامت که قصد امداد رسانی به مردم غزه را داشت گفت: اصهیونیست ها که دزدهای سابقه دار بین المللی هستند آنچه را که توسط کشتی کرامت به عنوان امداد حمل می شد را مصادره کردند و اینک ۴ سال است که غزه در محاصره است که نشان می دهد سازمانهای بین المللی به خاطر وابستگی به قدرت ها کارایی ندارد و بشریت باید در پی سازمان ملل واقعی باشد.

سید احمد خاتمی با اشاره به انتشار فیلمی از قتل یک سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس این کشور که کرایه اتوبوس نداده است گفت: این سیمای دولت آمریکاست که فریاد حقوق بشرش را گوش فلک را کر کرده اما آنها برای انسانیت سر سوزنی قائل نیستند.

وی در خصوص مسائل داخلی نیز با اشاره اینکه مدینه فاضله مهدوی امید شیعیان عالم است به بیان ویژگی های این مدینه فاضله پرداخت و گفت: عدالت ابعاد مختلفی دارد که عدالت اقتصادی یعنی توجه به محرومان از ابعاد عدالت است و باید با سوءاستفاده کنندگان از بیت المال هر کس که هست برخورد شود و غوغاسالاری نباید در تصمیم مسئولان تاثیر بگذارد.

امام جمعه موقت تهران در خصوص عدالت قضایی نیز گفت: کسی نباید خود را در حصار آهنین بداند و هیچ کس معاف از اجرای قانون نباید باشد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران  با اشاره به اینکه امنیت در زمان ظهور حضرت ولی عصر (عج) به شکلی خواهد بود که شنیدن و دیدنش انسان را غرق در نشاط می کند گفت: در آن زمان امنیت مالی، جانی، ناموسی و آبرویی برقرار خواهد بود و آرامش و رفاه در جامعه ایجاد می شود.

سید احمد خاتمی در خصوص حمله اراذل و اوباش به یک طلبه ناهی از منکر گفت: هیچ کس حق ندارد متعرض ناهی از منکر شود و در قرآن و در سوره آل عمران متعرضان به آمران به معروف و ناهیان از منکر در کنار کفار قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه داغ متدینین با شنیدن اخبار اخیر در حمله به یک طلبه غیرتمند تازه می شود گفت: غیرتمندی که امر به معروف و نهی از منکر می کند چرا باید در معرض نابینایی قرار بگیرد و شاهرگش را بزنند.

امام جمعه موقت تهران در عین حال اظهار داشت: این حرکات سازماندهی شده نبوده و نباید با دیدن این صحنه ها فضایی بسازیم که کشور ناامن شده و هاله ای از ناامنی ایجاد کنیم واقعیت این است که ایران اسلامی امن ترین کشور جهان است و این موارد استثنا است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران  با بیان اینکه دستگاه قضایی نباید از کنار این حوادث سطحی بگذرد و نخواهد گذشت گفت: سرعت عمل باید به گونه ای باشد تا اوباش سر جای خود بنشینند.

سید احمد خاتمی تاکید کرد: برخوردهای این چنینی با ناهیان از منکر مصداق محاربه است و محارب کسی است که امنیت عمومی جامعه را برهم بزند. بر این اساس من از قضات می خواهم آبروی نظام و امنیت عمومی جامعه را کمتر از احتیاط در دم یک جانی ندانند.

امام جمعه موقت تهران در آغاز خطبه دوم نماز جمعه تهران نیز یاد عملیات شهیدان مرصاد را گرامی داشته و گفت: منافقین کوردل در پایان جنگ تحمیلی به خیال خود قصد داشتند کرمانشاه و بعد همدان و بعد تهران را فتح کنند غافل از اینکه ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست و رزمندگان اسلام را ه را بر آنها بستند و جهنمی کم نظیر برای آنان ایجاد کردند که ۴۸۰۰ نفر از آنان کشته و زخمی شدند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین یاد آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران را نیز گرامی داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6500

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر