1

برگزاری کنسرت سه روزه در خوابگاه دانش جویان

  • کد خبر : 65367
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۵

برگزاری کنسرت سه روزه در یک دانشگاه ، ممکن است در ابتدا غفلت و کوتاهی مسئولین فرهنگی دانشگاه را برساند اما استمرار آن ، نشان دهنده حرکت خزنده ضد فرهنگی در دانشگاه است که باید جلوی آن با شدت گرفته شود .

معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان هفته آینده در روزهای ۱۲ ، ۱۳ و ۱۴ اسفندماه در دانشگاه منابع طبیعی کنسرت موسیقی برگزار خواهد کرد.

این کنسرت در روزهای دوازدهم و سیزدهم اسفند ۹۱ در سالن خلیج فارس دانشگاه منابع طبیعی گرگان واقع در فلکه بسیج برای دانشجویان آقا و اساتید و کارکنان برگزار می شود.

همچنین قرار است این کنسرت در روز چهاردهم اسفند ۹۱ برای خانم ها در سالن کوثر خوابگاه حضرت زینب (س) واقع در جنب میدان معلم برگزار شود.

برگزاری این کنسرت با مخالفت تعدادی از دانشجویان روبرو شده است. این عده می گویند چطور می شود کنسرت آقایان را در سالن خلیج فارس برگزار می کنند اما کنسرت خانم ها را درون خوابگاه می برند.

برخی دیگر از دانشجویان نیز گفته اند؛ دو سالی بود که با نظر مقام معظم رهبری و از طرف برخی از مسئولین فرهنگی، برگزاری کنسرت در دانشگاه ممنوع شده بود اما الان مجددا این روند از سر گرفته شده است.

 

از طرفی گفته می شود که به “تشکل دانشجویی موعود” که در زمینه مهدویت فعالیت می کند برای برگزاری کارگاه مهدویت در خوابگاه حضرت زینب (س) به بهانه حضور سخنران مرد در خوابگاه دختران ، مجوز ندادند اما برای کنسرت موسیقی می خواهند چند مرد جوان با قیافه های آن چنانی را به خوابگاه راه دهند.

 

همچنین برخی تشکل های دانشجویی که کار فرهنگی و ارزشی انجام می دهند برای نصب پوستر های ارزشی که تاثیرات فرهنگی بر قشر دانشجو دارد ، باید از هفت خوان رستم بگذرند و مجوز بگیرند که در نهایت با منت پوسترشان نصب می شود اما برگزاری کنسرت موسیقی ، خیلی راحت برای اجرا سه روزه در دانشگاه و حتی در خوابگاه دختران ( که می گویند ورود آقایان ممنوع است ) ، مجوز می دهند.

برگزاری سه روزه کنسرت موسیقی در یک دانشگاه با هزینه بالا ، اتلاف وقت و زمان از دانشجویان و کارکنان دانشگاه به همراه دارد و باعث خط دهی فکری و فرهنگی و تبلیغی نا متناسب به مخاطبین در دانشگاهی که باید تمام توان و ظرفیت آن صرف توسعه بخش کشاورزی و توجه به حل مشکلات و کاستی ها در این زمینه باشد به سمت مسائل حاشیه ای دیگری سوق داده می شود.

سخن ما با مسئولین فرهنگی دانشگاه منابع طبیعی گرگان اینست که نتیجه نهایی از برگزاری سه روزه کنسرت موسیقی در دانشگاه چیست و چه مشکلی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه دانشجویی ما را حل می کند.

و اگر بنا بر شادی بخشی و ایجاد تنوع در برنامه های فرهنگی با اجرای کنسرت موسیقی است ، یک جلسه ۲ ساعته برای کل دانشجویان گرگان بس است ، شما که میزبان جشنواره بین المللی موسیقی دانشجویی نیستید تا سه روز تمام ، دانشجویان و دانشگاهیان را به فیض اکمل برسانید.

و ایضا اگر قرار است که در دانشگاه کار فرهنگی بکنید همه تشکل ها را به یک چشم نگاه کنید، دانشگاه مهد تو لید علم ، اندیشه ورزی و نوآوری است، برگزاری برنامه هایی مانند کنسرت موسیقی باید جزو برنامه های ثانویه ای باشد که اولویتی در برگزاری آن وجود نداشته باشد.

این تناقضات شاید در چند مورد غفلت و کوتاهی مسئولین فرهنگی دانشگاه را برساند اما استمرار آن ، نشان دهنده حرکت خزنده ضد فرهنگی در دانشگاه است که باید جلوی آن با شدت گرفته شود تا زمینه انحراف فرهنگی و عقیدتی در دانشجویانی که وارد این مراسمات می شوند فراهم نشود ، چون آنها مجوز داشتن چنین کنسرت هایی از طرف مسئولین را ، مبنای صحت و تایید این برنامه ها می دانند.

دانا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=65367

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر