2

حضور ناوگروه بیست‌ و چهارم ارتش در تنگه مالاگا

  • کد خبر : 65683
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۹:۲۲

ما با تمام کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای می‌توانیم در زمینه تامین امنیت آب‌های آزاد رابطه دریایی داشته باشیم.

افق(ofoghnews.ir) فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام خبر حضور ناوگروه بیست‌ و چهارم این نیرو در تنگه مالاگا گفت: برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تنگه مالاگا را پشت‌سر گذاشت.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در نشست خبری صبح روز دوشنبه با اشاره به این‌که «شمال اقیانوس هند و جنوب شرق آسیا به لحاظ تجاری اهمیت زیادی برای جمهوری اسلامی ایران دارد»، خاطرنشان کرد: در حد فاصل تنگه هرمز باب‌المندب و تنگه مالاگا تجارت زیادی صورت می‌گیرد و به همین دلیل برقراری امنیت در این مسیر برای اقتصاد کشور حائز اهمیت است.

وی افزود: ناوگروه بیست‌ و چهارم نیروی دریایی ارتش که متشکل از ناو بالگردان خارک و ناوشکن سبلان است به منظور تامین امنیت در این مسیر به سمت تنگه مالاگا حرکت کرد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که «در روز پنجم بهمن این ناوگروه منطقه یکم دریایی بندرعباس حرکت کرد» تصریح کرد: این ناوگروه خلیج عدن و تنگه باب‌المندب را پشت‌سر گذاشت و به سمت شرق اقیانوس هند حرکت و ازجنوب هند، سریلانکا و خلیج بنگال عبور کرد و وارد تنگه مالاگا شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به این‌که «امروز این ناوگروه در انتهای تنگه مالاگا وجود دارد» اظهار کرد: فردا ناوگروه بیست‌ و چهارم از تنگه مالاگا خارج می‌شود و مسیرش را به سمت شمال ادامه می‌دهد و وارد اقیانوس آرام می‌شود.

ی گفت: این ناوگروه در بندر ژان‌چیانگ چین و بندر کلمبو سریلانکا پهلو خواهد گرفت و پیام دوستی ملت ایران را به کشورهای چین و سریلانکا اعلام می‌کند.

وی همچنین با اشاره به این‌که «طول مسیر رفت و برگشت این ناوگروه ۲۰ هزار کیلومتر است»، گفت: دانشجویان دانشگاه امام خمینی(ره) نیز به منظور پشت‌سر گذ اشتن دوره کارآموزی همراه این ناوگروه هستند.

سیاری در پاسخ به این سوال که آیا در تنگه مالاگا تهدیدی علیه منافع جمهوری اسلامی ایران وجود دارد؟ گفت: در تنگه مالاگا گذشته دزدی‌های دریایی وجود داشته است، اما اکنون در این تنگه امنیت تامین شده است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره تاریخ بازگشت این ناوگروه به کشور، اظهار کرد: این ناوگروه پس از ۱۵ فروردین سال آینده به کشور برمی‌گردد و ناوگروه بیست و پنج جایگزین آن می‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد ارتباط دریایی با سایر کشورها، گفت: ما در سال جاری میزبان ناوگروه‌هایی از کشورهای روسیه و عمان بوده‌ایم و این آمادگی را داریم که از ناوگروه کشورهای دیگر استقبال کنیم. ما با تمام کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای می‌توانیم در زمینه تامین امنیت آب‌های آزاد رابطه دریایی داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریاهای آزاد بر اساس قوانین بین‌المللی صورت می‌گیرد.

وی افزود: از فردا به مدت سه روز همایش طب پیشگیری بهداشت، امداد و درمان دریایی بر روی شناورهای سطحی و زیرسطحی در دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=65683

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر