2

احمدی‌نژاد به پاکستان می‌رود

  • کد خبر : 66719
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۹

رییس‌جمهور ماه جاری برای یک دیدار دوجانبه عازم کشور پاکستان خواهد شد تا قرارداد خط لوله «صلح» را با این کشور امضا کند.

به گزارش افق محمود احمدی‌نژاد ماه جاری برای یک دیدار دوجانبه عازم کشور پاکستان خواهد شد تا قرارداد خط لوله صلح را با این کشور امضا کند.

امضای این توافق‌نامه با ایران که به منزله آغاز خط لوله صلح در کشور پاکستان خواهد بود آرزوی دیرینه دو کشور را عملی خواهد کرد.

قرار است تا مراسم کلنگ زنی این خط لوله با حضور روسای جمهور دو کشور آغاز شود و طلسم پانزده ساله ساخت این خط لوله که از زمان دولت سازندگی جزو اهداف راهبردی این دو کشور محسوب می شد شکسته شود.

*گسترش روابط در حوزه انرژی

امضای این خط لوله تنها هدف این سفر محسوب نمی شود و گسترش روابط دو کشور در حوزه اقتصادی به خصوص در حوزه انرژی نیز از جمله اهداف پیش بینی شده این سفر خواهد بود و گسترش مذاکره در خصوص توسعه همکاری‌های انرژی دو کشور از مهم ترین اهداف ایران و پاکستان است.

ایران و پاکستان سال ها است که در بخش تبادل انرژی به خصوص انرژی الکتریکی فعال هستند و سالانه صدها مگاوات برق ایران به پاکستان صادر می شود.

*مبادلات تهاتری

ایران و پاکستان علاوه بر همکاری های گسترده در بخش گاز و انرژی دارای منافع وسیعی در بخش بازرگانی و تجارت هستند، و سالانه میلیاردها دلار تبادلات بازرگانی بین دو کشور صورت می گیرد.

هم اکنون نیز مبادلات تهاتری نقش بسیار مهمی و اعظمی در بخش بازرگانی دارد و به طور حتم گسترش روابط بازرگانی نیز در دستور کار دو طرف در این سفر قرار خواهد داشت.

*پاسخ در قبال یک دیدار

رییس جمهور در حالی عازم کشور پاکستان می شود که “زرداری” رییس جمهور این کشور هفته گذشته به تهران سفر کرده بود و با مقامات عالی رتبه ایرانی دیدار و گفت و گو کرد.

زرداری در این سفر با محمود احمدی‌نژاد ، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفتگو کرد.

گفته می شود این سفر مقدمه امضای تفاهم نامه خط لوله صلح بوده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=66719

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر