3

دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقلاً هیئت علمی جذب می‌کنند

  • کد خبر : 6702
  • ۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۹:۲۷

مرضیه وحید دستجردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: افزایش تعداد دانشجویان پزشکی به خاطر توسعه‌ای بوده که در برخی از دانشگاه‌ها شکل گرفته است. وی افزود: عدد دقیق افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو مشخص نبوده و در آینده نزدیک اعلام خواهد شد. * ۶۸ هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت است […]

مرضیه وحید دستجردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: افزایش تعداد دانشجویان پزشکی به خاطر توسعه‌ای بوده که در برخی از دانشگاه‌ها شکل گرفته است.
وی افزود: عدد دقیق افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو مشخص نبوده و در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

* ۶۸ هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت است
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به اینکه ۶۸ هزار تخت بیمارستانی در سطح کشور در حال ساخت است، اظهار داشت: امسال از این تعداد ۴ هزار تخت بیمارستانی به بهره‌برداری می‌رسد.
به گفته وحید دستجردی، ۱۴ هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی نیز طی سال گذشته در کشور به بهره برداری رسیده است.
وی با اشاره به اینکه ۶۸ هزار تخت بیمارستانی به مرور در سال‌های آینده راه‌اندازی خواهد شد، تصریح کرد: با بهره برداری از این تخت‌های بیمارستانی، به شاخص‌های استاندارد در این زمینه دست خواهیم یافت.

* تشکیل کمیته‌ای برای رسیدگی به مرگ و میرها در دانشگاه‌ها
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به اینکه معمولاً با خطاهای پزشکی برخورد می‌شود، تصریح کرد: در این زمینه کمیته‌ای برای رسیدگی به مرگ و میرها در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه تخلفات پزشکی توسط نظام پزشکی و پزشکی قانونی نیز بررسی می‌شود، گفت: این شکایات پس از ارجاع توسط این مراکز مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته و معمولاً با خطاهای پزشکی منجر به فوت برخورد می‌شود.
وحید دستجردی اظهار داشت: البته این موضوع در دانشگاه‌های علوم پزشکی با تشکیل کمیته‌ای مخصوص بررسی و تصمیم گیری می‌شود.
وی اضافه کرد: اگر مواردی در این زمینه بوده که به دانشگاه ارجاع شده و این گزارشات تاکنون رسیدگی نشده باشد، مردم می‌توانند موضوع را به وزارت بهداشت منعکس کنند.

* مضرات مصرف نیم ساعت قلیان معادل ۸۰ نخ سیگار است
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به طرح ممنوعیت عرضه و استفاده از قلیان اظهار داشت: بر اساس تحقیقات به عمل آمده مصرف نیم ساعت قلیان معادل ۸۰ نخ سیگار مضرات دارد.
وی با بیان اینکه عوارض مصرف قلیان باید به مردم گفته شود، تصریح کرد: برخی از بیماری‌ها مانند هپاتیت، ایدز از طریق مصرف قلیان وارد بدن می‌شود.
وحید دستجردی با اشاره به اینکه مصرف قلیان میوه‌ای نیز عوارض زیادی برای مصرف کنندگان دارد، گفت: مصرف قلیان میوه‌ای همان عوارض تنباکو و قلیان را دارد، لذا باید خانواده‌ها این عوارض‌ها را جدی بگیرند.
وی افزود: متأسفانه بعضاً مشاهده می‌شود که خانواده‌ها به صورت دسته جمعی قلیان استعمال می‌کنند، که این می‌تواند برای خانواده‌ها مضرات زیادی را به دنبال داشته باشد.

* دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقلاً هیئت علمی جذب می‌کنند
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی طبق ماده ۲۰ می‌توانند چندین بار فراخوان جذب هیئت علمی را بدهند، اظهار داشت: این دانشگاه‌ها می‌توانند مستقلاً این هیئت‌ها را جذب کرده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی در عین حال خواستار تأمین مشوق‌ها و امکانات رفاهی برای جذب اعضای هیئت علمی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6702

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر