1

بازرسی نقطه اتکای سیستم و مدیران است

  • کد خبر : 67399
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰

چهارمین همایش فصلی کارکنان سازمان بازرسی شهرداری تهران با حضور معاون خدمات شهری و رئیس این سازمان در تالار ایران زمین برگزار شد.

به گزارش افق عبداللهی با بیان این مطلب که بازرسی و دستگاه نظارت عصا و نقطه اتکای سیستم و مدیران است گفت : بازرسین با نظارت آشکار و پنهان خود هشدارها و آلارم ها را به مدیران منعکس می کنند تا آنان در مسیری که برایشان مشخص شده کارها را دنبال و پیگیری کنند.

وی گفت: بازرسی تنها یک کار اداری نیست و بازرس باید با وجدان و ایمان کافی به کار خود بپردازد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران پیشگیری از وقوع تخلف و رفع نواقص را از مهمترین آثار بازرسی در یک سیستم عنوان کرد و اظهار داشت: جلوگیری از رشد و تکرار عوامل تخلف، اجرای قانون برای نیل به هدف های پیش بینی شده، تضمین سلامت جامعه و امنیت شغلی، شناسایی افراد متخلف و افراد لایق و دلسوز و دستیابی سهل الوصول به اهداف از جمله اثرات بازرسی است.

عبداللهی با اشاره به قرار گرفتن سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ در مجموعه بازرسی گفت: هرچه اندازه یک سازمان بیشتر می شود مدیران و کارکنان باید مسئولیت بیشتری را بر عهده بگیرند.

وی سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ را دریچه نگاه مردم به شهرداری عنوان کرد و افزود: این دو سامانه مسیر راه را برای مدیران شهری روشن و راهنمای آنان در شناسایی نقاط قوت و ضعف هستند.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران در این همایش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مردم خراسان شمالی و تبریز گفت: ما مفتخریم  رهرو راهی هستیم که برای مبانی دینی حجت زنده داریم و حجت زمان ما همیشه ما را رهنمون ساخته و به ما تذکر و ارشاد داده اند.

وی گفت: مدیران اجرایی کشور باید خود را مخاطب اصلی فرمایشات مقام معظم رهبری قرار دهند و موضوعاتی که به فرهنگ شهرنشینی بر می گردد حتما می تواند برای مدیران شهری تاثیر گذار باشد.

فیضی عنوان کرد: فرمایشات ایشان این جرات را به مدیران اجرایی می دهد که در چارچوب اخلاق دینی و ضوابط به موضوعات و سوالات مطرح شده از سوی ایشان پرداخته و وظایف خود را انجام دهند.

وی اظهار داشت: حداقل نتیجه ای که می شود از این تذکر، هشدار و فریاد بلند گرفت این است که یک مقدار به کارکردهای خودمان در حوزه شخصی تامل کنیم.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: تغییرات باید از حوزه شخصی شروع شود تا در محیط کار و جامعه تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به این موضوع که جامعه نیاز به آرامش و خدمت دارد افزود: باید با وجدان کاری و در چارچوب ضوابط مسئولیت و تعهدات خود را به دور از بداخلاقی های جاری در جامعه انجام دهیم و چنانچه کار برای رضای خدا باشد انتقادات و ایرادات خللی در آن ایجاد نمی کند.

فیضی عنوان کرد: افراد جامعه قدرت تفکیک دارند و حاکمیت، دفاع مقدس و مبانی دینی و اعتقادی را با اشکالات یک عده از افراد مخلوط نمی کنند و بر مبانی پایبند هستند لذا ما نیز باید نگران وظیفه و تعهد خود در قبال مردم باشیم.

وی اظهار داشت: وظیفه مدیران و کارکنان سازمان بازرسی حراست و نظارت بر توان موجود در شهرداری اعم از بودجه، منابع انسانی و اهداف است.

فیضی گفت: امروز ارائه خدمات با حداقل سود و توجه به اقشار آسیب پذیر وظیفه اصلی مدیران اجرایی است و شهرداری تهران نیز در این مسیر گام برداشته و بازرسین باید نظارت کنند تا اموال و بودجه عمومی در جای خود هزینه شود.

وی ضمن تاکید بر نظارت و دقت بیشتر بر عملکرد اداری و اجرایی مدیران افزود: بازرسان باید در فضایی خارج از حب و بغض گزارشات خود را همراه با صدق و صحت و در زمان مناسب به مدیران ارشد ارائه کنند.

حسین رحمت جانشین رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران نیز با اشاره به این موضوع که نگهداشت شهر از وظایف ذاتی شهرداری است گفت: نظارت بر طرح نگهداشت شهر از رئوس کار سازمان بازرسی است و بازرسین باید نظارت فعال سیستمی و میدانی از نحوه عملکرد مجموعه ها داشته باشند.

وی افزود: بازرسین باید با اقتدار و صحت عمل مشارکت افراد صدیق را جلب و فضا را برای متخلفین ناامن کنند.

در ادامه این همایش ، رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران از بازنشتگان این سازمان تقدیر و تشکر نمود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=67399

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر