6

آمریکا هواپیماهای بدون سرنشین جدید می‌خرد

  • کد خبر : 67508
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۰

با وجود اجرای کاهش خودکار بودجه دولت واشنگتن، جدیدترین گزارش ها نشان می دهند که نیروی هوایی آمریکا درصدد خریداری نسل جدیدی از پهپادها با برد پرواز وسیع تر است. به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «دیفنس نیوز»، نوشت که کاهش خودکار بودجه دولت واشنگتن برای جبران کسری بودجه تریلیون دلاری این کشور مانعی برای […]

با وجود اجرای کاهش خودکار بودجه دولت واشنگتن، جدیدترین گزارش ها نشان می دهند که نیروی هوایی آمریکا درصدد خریداری نسل جدیدی از پهپادها با برد پرواز وسیع تر است.

خبرگزاری فارس: کاهش بودجه هم مانع عملیات پهپادها نشد/ آمریکا هواپیماهای بدون سرنشین جدید می‌خرد

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «دیفنس نیوز»، نوشت که کاهش خودکار بودجه دولت واشنگتن برای جبران کسری بودجه تریلیون دلاری این کشور مانعی برای دستیابی نیروی هوایی آمریکا به نسل جدید پهپادها با برد پرواز گسترش یافته جهت انجام عملیات های خارجی نخواهد شد.

کارشناسان حدس می زنند که با توجه به تمایل آمریکا به پیشبرد برنامه هواپیماهای بدون سرنشین این کشور، انتظار می رود که بودجه مربوط به گسترش عملیات این پهپادها را در بودجه سال ۲۰۱۴ لحاظ کنند.

بر اساس این گزارش، نسل جدیدی از پهپادهای مدل « ریپر ام کیو ۹ » با برد پرواز گسترش یافته قرار است توسط نیروی هوایی آمریکا خریداری شود.

این طرح جدید هواپیمای بدون سرنشین اجازه عملیات ۲۴ و یا ۳۵ ساعته آن را در صورت حمل موشک فراهم می کند که این امر به معنای افزایش برد پرواز این پهپاد است.

اگرچه اظهار نظر رسمی از سوی مقامات دفاعی آمریکا درباره تخصیص بودجه مربوطه برای خریداری این نوع پهپادها منتشر نشده است، اما منابع ارشد پنتاگون به رسانه های خبری اعلام کرده اند که درخواست تامین بودجه این پروژه ماه مارس توسط کنگره مورد بررسی قرار می گیرد.

بر اساس اعلام مقامات مربوطه، نیروی هوایی آمریکا به این پهپادها با برد بیشتر همزمان با کمرنگ شدن حضور نظامی آمریکا در افغانستان و همچنین تمرکز به سمت اقیانوس آرام و آفریقا نیاز دارد.

در ادامه این گزارش آمده است که استفاده از این پهپادها با بردهای پرواز وسیع تر نهایتا به آمریکا اجازه می دهد که با وجود از دست دادن پایگاه های نظامی خود در پاکستان، به تجاوزهای خود به این کشور ادامه دهد.

علاوه بر این،‌ افغانستان نیز کشوری است که بسیاری از هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در طول دهه گذشته بر فراز آن به پرواز در آمده اند و تعدادی از این پروازها نیز اخیرا و همزمان با نزدیک شدن به زمان خروج نظامیان خارجی مستقر در این کشور افزایش پیدا کرده است.

دیفنس نیوز در ادامه نوشته است که مقامات نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده اند که صرف پول روی نسل جدید پهپادهای ریپر به آنها کمک می کند تا عملیات های آتی پهپادها را کم مصرف کنند و حتی مدعی شده اند که در نتیجه سرمایه گذاری روی پهپادهای جدید، تعداد کلی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا کاهش پیدا خواهد کرد.

یکی دیگر از امتیازات مربوط به استفاده از این نوع پهپادها برای ارتش آمریکا این است که بال ها و مخزن سوخت جدید طراحی شده برای آنها قابلیت سازگاری معکوس با بدنه بدون بال و موتور ریپرهای قدیمی را دارد و این بدان معناست که مجموعه ای از بال های جدید و مخزن های سوخت به راحتی قابلیت اتصال به پهپادهایی که پیشتر مورد استفاده قرار گرفته اند را دارند.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که یک سناتور ارشد آمریکایی اخیرا گزارش داده است که تعداد قربانیان حملات هوایی هواپیماهای بدون سرنشین این کشور ۴ هزار و ۷۰۰ نفر بوده که شامل غیرنظامیان بی گناه نیز می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=67508

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر