1

تکالیف سنگین نوروزی مربوط به دهه ۴۰ بود

  • کد خبر : 68244
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۲

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه تکالیف سنگین نوروزی در دهه ۴۰ و ۵۰ بود، گفت: برای نوروز ۹۲، پیک‌های نوروزی را در قالب سی‌دی پیش‌بینی کردیم.

به گزارش افق سیدعلی یزدیخواه، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص تکالیف نوروزی دانش‌آموزان اظهار داشت: تعطیلات نوروز، نقش برجسته‌ای در استحکام پیوندهای خانوادگی دارد و بهترین زمان برای انجام یکی از مأموریت‌های دینی یعنی صله رحم، محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در ایام عید نوروز، دید و بازدیدها و مسافر‌ت‌ها، دانش‌آموزان کمتر فرصت انجام تکالیف سنگین را دارند، موضوع برداشته شدن تکالیف نوروزی از سال‌های قبل در دستور کار آموزش و پرورش بوده است.

یزدیخواه اضافه کرد: بحث تکالیف نوروزی را در قالب مکمل‌های آموزشی و محتواهای کمکی به دانش‌آموزان پیگیری کردیم؛ البته مدارس غیر دولتی در این عرصه اهتمام بیشتری دارند تا محتوا تهیه کنند و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند که این دوره ۱۴، ۱۵ روزه تعطیلات، باعث جدا شدن دانش‌آموزان با محتوای دروس‌شان نشود.

وی با بیان اینکه در سنوات اخیر تهیه پیک مصوب و الزام‌آور در دستور کار آموزش و پرورش شهر تهران نیست، افزود: برای نوروز ۹۲، پیک‌های نوروزی را در قالب محتوای الکترونیکی به صورت سی‌دی پیش‌بینی کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که «آیا تمام دانش‌آموزان در خانه‌شان کامپیوتر برای استفاده از پیک‌‌های نوروزی الکترونیکی دارند؟»، گفت: همه در خانه‌شان کامپیوتر ندارند اما اینگونه هم نیست که دانش‌آموزان به تجهیزات کامپیوتری دسترسی نداشته باشند؛ در منزل خودشان، برادر، خواهر و فامیل قابل انجام و دسترسی هست ولی ممکن است برای خیلی از خانواده‌ها راحت نباشد.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه «برخی مدارس همراه با پیک نوروزی، تکالیف سنگین نیز به دانش‌آموزان می‌دهند»، بیان کرد: اینگونه نیست؛ تکالیف سنگین برای دهه چهل و پنجاه است که معلمان می‌گفتند، یک دفتر ۱۰۰ برگ بخرید و سه بار از روی کتاب فارسی بنویسید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=68244

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر