1

امید به برگزاری ششمین دوسالانه بعد از ۱۰ سال

  • کد خبر : 69784
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۷

مدیر عامل انجمن تصویرگران بدترین اتفاق هنرهای تجسمی در بخش تصویرگری را بی‌مکان شدن انجمن تصویرگران عنوان کرد و برای برگزاری ششمین دوسالانه تصویرگری در سال آینده و بعد از ۱۰ سال تعویق ابراز امیدواری کرد.

خبرگزاری فارس: هاشمی شهرکی: بی‌مکان ماندن انجمن تصویرگران/ امید به برگزاری ششمین دوسالانه بعد از ۱۰ سال

علی هاشمی‌شهرکی مدیرعامل انجمن فرهنگی و هنری تصویرگران در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس درباره مهمترین رویدادهای هنرهای تجسمی سال ۹۱ در بخش تصویرگری گفت: در حوزه هنر تصویرگری اتفاقات خوبی را در سال جاری داشتیم اما اتفاق بزرگی را شاهد نبودیم.

هاشمی یکی از بدترین اتفاقات در حوزه هنر تصویرگری در سال ۹۱ را بی‌مکان شدن انجمن تصویرگران دانست و گفت: متأسفانه در سال جاری،‌انجمن تصویرگران مکان خود را از دست داد و تاکنون نیز علیرغم وعده‌های برخی مسئولان همچنان بی‌مکان است و این مشکل حل نشده باقی مانده است.

مدیرعامل انجمن تصویرگران درباره وعده‌های شهرداری تهران و خانه هنرمندان ایران برای استقرار انجمن تصویرگران گفت: خانه هنرمندان قرار بود از طریق شهرداری تهران، ساختمانی را برای استقرار انجمن‌ها در اختیار بگیرد که متأسفانه شهرداری به وعده خود عمل نکرد و این ساختمان به خانه هنرمندان داده نشد، ما همچنان در یک اتاق ۱۲ متری به صورت موقت وسایل خودمان را گذاشته‌ایم.

هاشمی شهرکی با بیان این که تأمین مکان استقرار انجمن تصویرگران بر عهده همه نهادهای فرهنگی است گفت: تنها یک انجمن تصویرگران وجوددارد و طبیعی است که نهادهای فرهنگی مثل وزارت ارشاد و شهرداری تهران باید این امکان را در اختیار انجمن‌ها قرار دهند که هر دو نهاد از عملی کردن وعده‌های خود در این زمینه سرباز زدند.

او درباره فعالیت‌های انجمن تصویرگران در شرایط بی‌مکانی توضیح داد: با این وجود سعی کرده‌ایم که چراغ انجمن را روشن نگه داریم و فعالیت‌های خود را همچنان ادامه دهیم اگر چه حجم این فعالیت‌ها به نسبت قبل کاهش داشته است اما به هر حال تلاش کرده‌ایم که مشکلات صنفی هنرمندان تصویرگر را از جمله بیمه تأمین اجتماعی، بیمه تکمیلی و …پیگیری کنیم.

مدیرعامل انجمن هنرمندان تصویرگر همچنین نگران برگزاری ششمین دوسالانه تصویرگری است که قرار است سال آینده بعد از ۱۰ سال تعویق  برگزار شود.

او در این زمینه گفت: امیدوار هستیم که این دوسالانه سال آینده برگزار شود اگر چه سال آینده با تب و تاب انتخابات همراه است و ممکن است در تخصیص بودجه به بخش فرهنگی با کمبود رو به رو شویم با این حال امیدوارم که برگزاری این دوسالانه در سال ۹۲ نقطه امیدی برای جامعه تصویرگران کشور باشد.

به گزارش فارس، پنجمین دوره دوسالانه تصویرگری سال ۱۳۸۱ برگزار شد و برگزاری ششمین دوره آن حدود ۱۰ سال به تعویق افتاده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=69784

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر