3

ساخت یک واکسن ضد هروئین بالینی ماندگار

  • کد خبر : 7011
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۳

به گفته این محققان، واکسن ساخته شده، پادتن‌هایی تولید می‌کند که از رسیدن هروئین و همچنین سایر ترکیبات روانگردان متابولیزه این ماده به مغز جلوگیری می‌کند. تلاش های پیشین برای ساخت یک واکسن هروئین بالینی ماندگار به دلیل متابولیزه شدن هروئین به چند ماده که هر کدام تاثیرات روان‌گردان تولید می‌کنند، تا کنون ناتمام مانده […]

به گفته این محققان، واکسن ساخته شده، پادتن‌هایی تولید می‌کند که از رسیدن هروئین و همچنین سایر ترکیبات روانگردان متابولیزه این ماده به مغز جلوگیری می‌کند.

تلاش های پیشین برای ساخت یک واکسن هروئین بالینی ماندگار به دلیل متابولیزه شدن هروئین به چند ماده که هر کدام تاثیرات روان‌گردان تولید می‌کنند، تا کنون ناتمام مانده بود. برای غلبه بر این مشکل، محققان نه تنها خود هروئین بلکه مواد شیمیایی دیگری که به آنها تجزیه می‌شود یعنی آستیلمورفون۶ (۶AM) و مورفین را مورد هدف قرار دادند.

این محققان، یک مولکول هاپتن هروئین مانند را به یک پروتئین حامل KLH مرتبط کرده و آن را با آلوم که یک افزودنی واکسن است برای ساخت این واکسن ترکیب کردند. این ترکیب به آرامی در بدن تجزیه شده و سیستم ایمنی بدن را در معرض متابولیتهای روان‌گردان مختلف هروئین از جمله مورفین قرار می‌دهد.

آزمایش این واکسن بر روی موشها منجر به نتایج امیدوارکننده‌ای شده است.

این تیم همچنین دریافتند که واکسن هروئین بسیار خاص بوده و تنها به تولید یک واکنش پادتن به هروئین و ۶AM و نه دیگر داروهای مرتبط با مواد مخدر آزمایش‌شده مانند اکسی کدون و یا داروهای مرتبط برای درمان وابستگی به مواد مخدر مانند متادون، نالترکسون و نالوکسون می‌پردازد .ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7011

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر