3

۳۴ گزینه واحد جدید پول ملی در نظر سنجی بانک مرکزی

  • کد خبر : 7126
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۹:۳۷

رفرم پولی و دریافت نظر مردم در زمینه حذف صفرهای پول ملی و همچنین انتخاب واحد اصلی و فرعی آن که از روز شنبه ۲۵ تیرماه سال ۹۰ آغاز شده ، تاکنون و پس از گذشت ۱۲ روز از آغاز فعالیت ۲۱ هزار و ۳۹۶ نظر را به ثبت رسانده اند، البته کل مراجعات برای اصلاح واحد […]

رفرم پولی و دریافت نظر مردم در زمینه حذف صفرهای پول ملی و همچنین انتخاب واحد اصلی و فرعی آن که از روز شنبه ۲۵ تیرماه سال ۹۰ آغاز شده ، تاکنون و پس از گذشت ۱۲ روز از آغاز فعالیت ۲۱ هزار و ۳۹۶ نظر را به ثبت رسانده اند، البته کل مراجعات برای اصلاح واحد پول ملی تاکنون بیش از ۳۰۹ هزار مورد بوده است.

براین اساس، تعداد موافقان با پیشنهاد تومان برای واحد پول اصلی ملی در روزهای اخیر به شدت افزایش یافته به طوری که هم اکنون این پیشنهاد در یک قدمی پیشنهاد “پارسی” قرار گرفته است.

این نظرسنجی اینترنتی -تاکنون- نشان می دهد ۴۲ درصد شرکت کنندگان به پیشنهاد پارسی برای واحد پول اصلی ملی رای داده اند، در همین حال ۴۱ درصد پیشنهاد تومان را برگزیده اند.

براساس این نظرسنجی، تاکنون ۱۰ درصد به پیشنهاد دریک، یک درصد به پیشنهاد ریال و ۳ درصد هم به هیچ کدام از این چهار گزینه رای نداده اند.

پس از این چهار گزینه، به ترتیب پیشنهادهای در (مروارید)، زر، آریا، دارا، عباسی، ایران، مهر، اشرفی، کیان، فجر، نور، تات و جم برای واحد پول ملی کشور قرار گرفته اند.

این نظرسنجی نشان می دهد تاکنون ۳۴ درصد شرکت کنندگان به پیشنهاد دریک برای واحد پول فرعی ملی رای داده اند، در همین حال ۲۴ درصد به پیشنهاد ریال، ۱۵ درصد به پیشنهاد تومان، ۱۶ درصد به پیشنهاد پارسی و ۹ درصد برای سایر گزینه ها را انتخاب کرده اند.

پس از چهار گزینه مورد اشاره، به ترتیب بهار، سیم، نیک، خلیج فارس، امامی، دانا، سینا، قران، رجا، خاتم، کوشا، کوروش و پردیس برای واحد پول فرعی ملی کشور پیشنهاد شده اند.

در همین حال، تاکنون ۵۷ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی با حذف چهار صفر پول ملی، ۲۴ درصد با حذف سه صفر پول ملی، ۸ درصد با حذف یک صفر پول ملی، ۴ درصد با حذف ۲ صفر پول ملی و ۵ درصد به سایر گزینه ها موافق بوده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. من ترک ایرانی هستم و به ایران و ایرانیها عشق میورزم اکنون که دنیا به سمت جهانی شدن پیش میره و مردم دنیا میاموزند که همدیگر را دوست داشته باشند و شعار برابری و برادری سر میدهند من در کشوری زندگی میکنم که هموطنان عزیز فارسم برای من جک درست میکنند تا با توهین کردن به من کمی بخندند و در هر کجابشود (اعم از صداوسیماومطبوعات)به من توهین میکنند من ترکی را دوست دارم فارسی را هم دوست دارم اما اگر بخواهم در مورد زبانم و این توهین ها چیزی بگویم مرا پان ترک, تجزیه طلب, نژادپرست یا مزدور میگویند اما من نیستم اگر بودم و اینهمه که عزیزان هموطن فارس روی زبانشون حساسیت نشون میدهند( بطوری که نمیتوانند یک کلمه تومان را تحمل کنند میفرمایند ریشه فارسی ندارد در حالی که این واژه صدها سال است که در ایران استفاده میشود و کاملا مختص ایران است) حساسیت نشان میدادم هرگز وضع موجود در کشور را نمیپذیرفتم زبان خودم را کنار نمیگذاشتم تا از زبان شیرین فارسی استفاده کنم من اینهمه را تحمل میکنم چون احساس میکنم به ایران تعلق دارم و خودم را با ایرانیها همدل میدانم و همزبانیها اگر شیرینتر است همدلی از همزبانی بهتر است.شما رو بخدا این همدلیها رو از بین نبرید.گاهی میگویند ترکها مهاجرت کردند به این کشور آمدند پس ایرانی اصیل نیستند فرض کنیم درست باشد میپرسم آیا اقوام دیگر ایرانی را خداوند از آسمان در این نقطه از کره زمین گذاشته.گاهی میگویند شما فارس بودید شما را ترک کردند دوباره فارس بشوید مثل اینکه در مورد یک موش آزمایشگاهی حرف میزنند.ما ترکها اینگونه که بعضی مزدوران بیگانگان میگویند و هدفشان از بین بردن اتحاد و بدنبال ان ایران عزیز است نیستیم و تاریخ گواه است.ما همواره دوشادوش هم جنگیده ایم و از این کشور دفاع کرده ایم. شما بهتر میدانید بزرگان (اعم از شاعرو دانشمندو …)ترک این کشور از نظر تعداد و خدماتی که به این کشور و زبان فارسی انجام داده اند اگر بیش از سایرین نباشد کم هم نیست.به خدا قسم من همه ایرانیها را دوست دارم وهمه مردم دنیا رو. مهم انسانیت است نه نژادو زبان و…مگه دنیا چند روزه که به جنگ و اختلافات بگذره بیایید با هم متحد بشویم و برای پیشرفت کشورمان بکوشیم.امیدوارم روزی برسد که همه مردم دنیا در صلح و دوستی با هم زندگی کنند ان شاءالله.انتخاب من برای پول ملی اصلی تومان وفرعی قران هست.درود بر همه مردمان خوب در هر کجای دنیا

  2. تومان واژه ی مغولی است…آیا واژه بهتر پیدا نمیشه؟…این پول می خواد توو دنیا بچرخه..دیگران نمی گن این توو فرهنگ گفتاری مردمه بیهویتی رو میگن..من با واژه های ترکی مشکل ندارم..مادرم آذری هست..اما باید واژه ای باشه که مختص ما ایرانی ها باشه..موفق باشید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر