3

۶ آبشار باورنکردنی+تصاویر

  • کد خبر : 71918
  • ۱۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴

دور سوم سفرهای نوروزی آغاز شده است و بسیاری از خانواده هایی که تابه اینجای تعطیلات فرصت خارج شدن از شهر را نداشته اند حال به سفر های کوتاه می روند تا گشتی در کشور داشته باشند.

نقاط دیدنی در کشور ما بسیار زیاد است و از آنجایی که نمی توانیم همه آن ها را در یک مطلب برای شما بیاوریم این بار به سراغ آبشارهای مختلفی رفته ایم که در سراسر ایران وجود دارد.

آبشارها یکی از مهمترین جاذبه هایی هستند که باعث می شوند گردشگران به یک منطقه سفر کنند. مناطق سرسبز و پر از درخت و همچنین صدای آب از زیبایی های بی نهایت هر منطقه ای است که آبشار های مختلفی دارد. تعداد آبشارهای کشور بسیار زیاد است و اینجا تنها می توانیم به تعدادی از آن ها اشاره کنیم:

آبشار شیر آباد

این آبشار د‏ر ۷کیلومتری جنوب شهر خان ببین شهرستان گنبد و د‏ر د‏امنه کوههای البرز و جنگلهای پوشیده از د‏رختان کهن و سر به فلک کشیده واقع شده است. در مسیر آن رود ‏خانه و چشمه سارهای زیبا و خنک قراردارد ‏.آبشار شیرآباد ‏به صورت پله ای و مشتمل بر۱۲ آبشار کوچک و بزرگ است. بزرگ ترین آبشار آن ۳۰ ‏متر ارتفاع دارد ‏و حوضچه با عمق ۴۰ ‏تا ۸۰ ‏متردر پای د‏یوار آن به وجود آمده است.

آبشار کبودال

آبشار کبودوال در ۴ کیلومتری جنوب شهرستان علی آباد واقع شده است. آب این آبشار که از چشمه های جنوبی ارتفاعات تشکیل شده است، قابل شرب می باشد.

این آبشار یکی از مهمترین تفرجگاههای استان محسوب می شود و به سبب واقع شدن در میان جنگل انبوه و تنوع گونه های گیاهی و چشمه های فراوان از جاذبه های طبیعی منحصر به فردی برخوردار است. این آبشار بویژه در فصول بهار و تابستان محل تفرح انبوه زیادی از مردم منطقه و گردشگران داخلی است.

آبشار مارگون

آبشار بزرگ‌ و معروف‌ مارگون‌ در مرز دو استان‌ کهگیلویه‌ و بویراحمد  و فارس قرار دارد.این‌ آبشار در شرق‌ یاسوج و در کنار روستای‌ مارگون‌ واقع‌ شده‌ است‌. این‌ آبشار بسیار بلند و به‌ دلیل‌ قرار گرفتن‌ درداخل‌ تنگه‌ زیبای‌ مارگون‌ و تعدد رگه‌های‌ آبشاری‌ که‌ به‌ درون‌ دره‌ و مسیر رودخانه‌ می‌ریزند و همچنین‌ به‌ دلیل‌پوشش‌ جنگلی‌ و درختانی‌ که‌ در اطراف‌ آبشار وجود دارد، از دیگر آبشارهای‌ این‌ استان‌ معروف‌تر است‌.

آبشار کمر دوغ

آبشار کمر دوغ در قلعه رئیسی مرکز بخش چاروسا از توابع شهرستان کهگیوله و بویر احمد در زمره زیبایی های طبیعی این استان به شمار می رود.اما برای گردشکران استان بسیار ناشناخته مانده است. این آبشار زیبا و دیدنی که نزدیک به ۱۰۰ متر ارتفاع، ۶۰ متر عرض دارد در ۱۰ کیلومتری قلعه رئیسی واقع شده است.

آبشار آب سفید

آبشار آب سفید یکی از طبیعی ترین و زیباترین آبشارهای کشور است که در بخش بشارت الیگودرز واقع شده است، این آبشار با ارتفاعی بیش از ۶۰متر از تونلی در دل کوه بیرون می آید و سرچشمه آن در پرده ابهام باقی مانده است.هر ساله در فصل بهار و تابستان این عروس سفیدپوش میزبان اکثر مردم ایران است. .آبشار آب سفید در ۹۰کیلومتری شهرستان الیگودرز قرار دارد و تنها مسیر آن از روستاهای کاکلستان و قلیان است که سال گذشته آسفالت آن به طور کامل انجام شده است و آب آن نیز یکی از بهترین و سالمترین آبهای معدنی به شمار می رود.

آبشار سردابه

این آبشار در نزدیکى آبگرم معدنى سردابه (۲۴ کیلومترى غرب اردبیل) و در ارتفاع حدود ۱۹۵۰ مترى از سطح دریا و در دامنه شرقى توده سبلان واقع است. . ارتفاع آن حدود ۲۰-۱۵ متر و حجم جریان آن نسبتا کم و محدود به خروجى چند چشمه بالا دست میباشد. این آبشار از محلهاى دیدنى مجتمع آبگرم معدنى سردابه که از نقاط گردشگرى اردبیل است میباشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=71918

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر