5

بی نظیرترین آبشار خاورمیانه+تصویر

  • کد خبر : 72785
  • ۱۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۷

آبشار مارگون در شهرستان سپیدان فارس را بی مانند و بی نظیرترین آبشار خاورمیانه می دانند که به همراه دیگر جاذبه های طبیعی، گردشگران را می تواند روزها به دیدن خود مشغول کند.

شهرستان سپیدان با گستردگی دو هزار و ۸۳۹ کیلومتر مربع و پیشینه تاریخی ۹۰۰ ساله در شمال غربی استان فارس قرار دارد. شهر اردکان مرکز آن در ۷۵ کیلومتری شمال غربی شهر شیراز جای دارد. این سرزمین چهار فصل از شمال و شمال غربی با شهرستان‌ اقلید و استان کهگیلویه و بویراحمد، ‌از شرق با شهرستان مرودشت، از جنوب با شهرستان شیراز و از غرب با شهرستان ممسنی مرز مشترک دارد.

آبشار مارگون

این آبشار یکی از زیباترین آبشارها و یکی از بی‌مانندترین نمونه‌های آبشار طبیعی جهان و بزرگترین آبشار خاورمیانه به شمار می‌رود.

این آبشار در ۵۰ کیلومتری شهر اردکان قرار گرفته و مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است. موقعیت طبیعی و چشم‌اندازهای پیرامون آبشار، هم‌آمیزی درختان جنگلی با ناحیه کوهستانی و رودخانه‌ای زیبایی آبشار مارگون را صد چندان کرده است.

چشمه و برم شش پیر

رودخانه پرآب و سرکش شش پیر، از چشمه‌ای زیبا در کوه رُنج سرچشمه گرفته و با رسیدن به دریاچه (برم) شش‌پیر، چشم‌اندازی زیبا را پدید می‌آورد.

تنگ تیزآب

تنگ تیزآب در فاصله ۲۸ کیلومتری شمال غربی سپیدان و حدفاصل سپیدان-یاسوج قرار دارد و گذرگاه یکی از شعبه‌های رودخانه بِشار است که از کوه‌های سپیدان سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه دائمی دارای آبی شیرین است و گونه‌های مختلف ماهیان بومی در آن دیده می‌شود و از پوشش جنگلی و گیاهی مناسبی برخوردار است.

پیست اسکی سپیدان

در فصل زمستان به دلیل برفگیر بودن کوه‌ها،‌ اسکی یکی از ورزشهایی است که مردم استان فارس و استان‌های مجاور و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس برای تفریح و ورزش به دامنه‌های این شهرستان هجوم می‌آورند. دو پیست اسکی کاملاً مجهز در شمال غربی سپیدان قرار دارد و میعادگاه دوستداران ورزش‌های زمستانی است.

منطقه نمونه گردشگری چله‌گاه

این منطقه زیبا که هوای لطیف بهار و تابستان آن مأمنی خوش برای مسافران و گردشگران است، دارای پوشش گیاهی، جنگلی و رودخانه‌ای مناسب است. این مکان زیبا در کیلومتر پنج جاده سپیدان-یاسوج قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=72785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر