2

سالی که نکوست از بهارش پیداست+تصاویر

  • کد خبر : 72819
  • ۱۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۰:۵۱

در روزهایی که مردم در تعطیلات نوروزی به سر می‌بردند کشتی یکی از پرخبرترین روزهایش را پشت سر گذاشت تا با آغاز پرحاشیه سال جدید نشان دهد در سال پیش رو هم خبرساز است.

خبرگزاری فارس: تعطیلات پرماجرای کشتی/ سالی که نکوست از بهارش پیداست

خیالمان راحت بود که در تعطیلات نوروز دیگر خبری از حاشیه آن هم در کشتی نیست، اما زهی خیال باطل.

مثل اینکه حاشیه دست از سر کشتی برنمی‌دارد، شاید هم این مسئولان فدراسیون هستند که دنبال حاشیه می‌گردند و هر طور که شده آن را دعوت می‌کنند.

در حالی‌که بعد از موفقیت‌های چشم‌گیر کشتی در المپیک لندن و سپس میزبانی شایسته جام جهانی و قهرمانی نایب قهرمانی تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی در تهران این انتظار می‌رفت که کشتی سال جدید را با انرژی مضاعفی آغاز کند و در اندیشه تداوم موفقیت‌‌های درخشان و خیره کننده سال ۹۱ باشد، اما نوروز ۹۲ حکایت دیگری داشت و پر از خبرهای ریز و درشت برای گوش‌شکسته‌ها بود.

مثل اینکه خطیب خودش زیاد هم بدش نمی‌آید که خبرساز باشد تا سال جدید را در حالی‌که بیشتر مردم در تعطیلات نوروزی به سر می‌بردند یکی از پرخبرترین روزهایش را پشت سر بگذارد و سال ۹۲ را با حواشی زیادی آغاز کند تا این ضرب المثل را به ذهن مخاطبانش متبادر سازد “سالی که نکوست از بهارش پیداست.”

* هفتم فروردین: ربطی برکنار شد؛ توپچی آمد

روز هفتم فروردین‌ماه حجت‌اله خطیب، سرپرست فدراسیون کشتی طی حکمی بعد از برکناری عارف ربطی، دبیر ۱۳ ساله این فدراسیون، محمدرضا توپچی را به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون کشتی منصوب کرد. توپچی همچنین پیش از این به عنوان مسئول کمیته پیشکسوتان فدراسیون کشتی حکمی از خطیب دریافت کرده بود.

از طرفی خطیب حکمی را به عنوان مشاور خود در هیئت رئیسه فدراسیون کشتی برای عارف ربطی صادر کرد که وی این موضوع را نپذیرفت و در گفت‌وگو با رسانه‌ها عنوان کرد که این حکم را پاره کرده و دور انداخته است.

* هفتم فروردین: اعتراض ربطی به برکناری‌اش و مصاحبه آتشین علیه خطیب

در این میان دبیر برکنار شده فدراسیون کشتی بیکار ننشست و در مصاحبه با رسانه‌های مختلف اعتراضش را نسبت به این حکم اعلام و حتی خطیب را تهدید به افشاگری کرد.

عارف ربطی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره برکناری‌اش گفت: مدت قانونی سرپرستی خطیب در فدراسیون کشتی به پایان رسیده است و نمی‌تواند در حالی که خودش غیرقانونی در این سمت حضور دارد، مرا برکنار کند. خطیب مدت قانونی سرپرستی‌اش در فدراسیون کشتی به پایان رسیده است، حضور وی در این سمت وجاهت قانونی ندارد. چطور می‌تواند با این حال من را برکنار کند؟ تنها مجمع، وزیر یا سجادی، معاون قهرمانی او حق این کار را دارد.

وی همچنین گفت: وقتی از او درباره پولی که از حساب ارزی فدراسیون کشتی و نحوه هزینه‌کردن آنها سؤال می‌کنیم طبیعی است که ناراحت شود و دست به چنین اقدامی بزند. متأسفانه افرادی را به فدراسیون می‌آورد که با وی هماهنگ باشند. خطیب مدتها دنبال برکناری من بود چون دوست نداشت کسی در کارش دخالت کند.

* هشتم فروردین: حذف نمایندگان ایران از انتخابات کنفدراسیون کشتی آسیا

پنجشنبه، هشتم فروردین ماه فدراسیون جهانی کشتی با ارسال نامه‌ای به فدراسیون کشتی کشورمان اعلام کرد نمایندگان ایران اجازه حضور در انتخابات هیئت رئیسه کنفدراسیون کشتی آسیا را ندارند.

این اتفاق در حالی رخ داد که قرار است انتخابات هیئت رئیسه کنفدراسیون کشتی آسیا اواخر فروردین ماه و همزمان با رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا در دهلی‌نو برگزار شود.

لحن نامه‌ای که فیلا برای فدراسیون کشتی ایران ارسال کرده است به هیچ عنوان دوستانه به نظر نمی‌رسید. این در حالی است که سرپرست موقت فدراسیون کشتی همواره از روابط خوب و دوستانه با مسئولان فدراسیون جهانی سخن می‌گوید و عنوان می‌کند که مشکلی با فیلا نداریم.

فیلا در این نامه که با امضای میشل دوسون دبیر فدراسیون جهانی کشتی ارسال شده بود بدهی‌های مالی فدراسیون ایران به فیلا، عدم همکاری با فدراسیون جهانی کشتی و کمیته بین‌المللی المپیک، تغییرات متوالی در ماه‌های اخیر و فعالیت‌های غیرقانونی فدراسیون کشتی ایران را دلایل حذف میری روشن و جوادی از لیست کاندیداهای حضور در انتخابات هیئت رئیسه کنفدراسیون کشتی آسیا عنوان کرده بود.

سید اکبر میری روشن به مدت ۴ سال عضو هیئت رئیسه کنفدراسیون کشتی آسیا بود که بعد از مخالفت خطیب با حضور مجدد وی در انتخابات، وی تصمیم گرفت به طور جداگانه و مستقل در این انتخابات شرکت کند. از طرفی فدراسیون کشتی نیز قصد داشت ابراهیم جوادی عضو هیئت رئیسه این فدراسیون و قهرمان اسبق جهان را به عنوان نماینده خود معرفی کند که همین موضوع باعث ایجاد چالشی جدید در فدراسیون کشتی شده بود.

واکنش جالب خطیب نسبت به نامه فیلا

واکنش خطیب، سرپرست فدراسیون کشتی نسبت به نامه فیلا مبنی بر حذف نمایندگان کشورمان از انتخابات هیئت‌رئیسه کنفدراسیون کشتی آسیا بسیار جالب بود، به طوری‌که وی حتی از ارسال این نامه هم اظهار بی‌اطلاعی کرد.

حجت‌الله خطیب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره نامه فدراسیون جهانی کشتی مبنی بر عدم اجازه به نمایندگان کشورمان برای حضور در انتخابات هیئت‌رئیسه کنفدراسیون کشتی آسیا گفت: برای اولین بار است که این موضوع را از شما می‌شنوم! مگر می‌شود که چنین موضوعی صحت داشته باشد؟

وی درباره بدهی‌های ایران به فیلا گفت: چنین موضوعی هم درست نیست البته فدراسیون‌هایی مانند آمریکا حدود ۱۰۰هزار دلار بدهکار هستند، ما هم حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار فرانک سوئیس بدهکاریم که مبلغی نیست. نمایندگان ما هم مشکلی برای حضور در انتخابات کنفدراسیون کشتی آسیا ندارند.

سرپرست فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: ایران در حال حاضر ترسیم کننده سیاست‌های فدراسیون جهانی کشتی است و با قدرت می‌گویم که آنها جرأت چنین کاری را ندارند.

 

 

* دهم فروردین: رنگرز پنجمین عضو گروه مشاوران امور فنی کشتی فرنگی

با پیشنهاد مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی، حسن رنگرز به عنوان پنجمین عضو گروه مشاوران امور فنی کشتی فرنگی معرفی شد.

با پیشنهاد رسول خادم، مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی با توجه به اهمیت بهره مندی از دیدگاه‌ها و تجربیات صاحبنظران و بزرگان حوزه فنی کشتی کشور و امکان استفاده از حداکثر ظرفیت های فنی موجود کشتی فرنگی در قالب گروه مشاوران فنی تیم‌های ملی (شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی کشور)، حسن رنگرز، نایب رئیس فدراسیون و دارنده مدال طلا و برنز جهان در رشته فرنگی به عنوان عضو گروه مشاوران امور فنی کشتی فرنگی معرفی شد.

پیش از این حسین ابراهیمیان (ملاقاسمی)، رحیم علی‌آبادی، بهرام مشتاقی و احد پازاج را به عنوان گروه مشاوران امور فنی کشتی فرنگی منصوب شده بودند.

* دوازدهم فروردین: معرفی اعضای گروه مشاوران امور فنی کشتی آزاد

با پیشنهاد مدیر فنی تیم‌های ملی، اعضای گروه مشاوران امور فنی کشتی آزاد منصوب شدند.

نظر به اهمیت بهر‌ه‌مندی از تجربیات و قابلیت‌های فنی پیشکسوتان و صاحب‌نظران کشتی آزاد کشور و به منظور هدایت و نظارت بر فرآیند تبیین و تنظیم راهبردها، سیاست‌ها، برنامه‌ها، و عملکرد فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد در تمام سطوح سنی (نوجوانان، جوانان و بزرگسالان)، آقایان منصور برزگر، ابراهیم جوادپور، علیرضا سلیمانی، علی بیات و عسکری محمدیان به عنوان اعضای گروه مشاوران امور فنی کشتی آزاد معرفی شدند.

به هر حال امیدواریم کشتی در سال جدید راه خود را پیدا کرده و دور از حاشیه به تداوم موفقیت‌هایش بیاندیشد.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=72819

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر