3

تقویت باورهای مذهبی از جمله عوامل محافظت کننده و موثر برای جلوگیری از گرایش جوانان به سمت مواد مخدر است.

  • کد خبر : 7318
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۰

سرپرست بهزیستی چناران گفت: تقویت باورهای مذهبی از جمله عوامل محافظت کننده و موثر برای جلوگیری از گرایش جوانان به سمت مواد مخدر است. فاطمه آزاد اظهار داشت: گرایش به سمت مواد مخدر صنعتی خطری بزرگ و جدی است که جوانان روستاهای ما را تهدید می کند و با توجه به آسیب خیز بودن روستاها، […]

سرپرست بهزیستی چناران گفت: تقویت باورهای مذهبی از جمله عوامل محافظت کننده و موثر برای جلوگیری از گرایش جوانان به سمت مواد مخدر است.

فاطمه آزاد اظهار داشت: گرایش به سمت مواد مخدر صنعتی خطری بزرگ و جدی است که جوانان روستاهای ما را تهدید می کند و با توجه به آسیب خیز بودن روستاها، اگر از آن پیشگیری نشود جوانان به تباهی کشیده می شوند.

وی تصریح کرد: با برپایی نمایشگاه و کارگاه های آموزشی در روستاهای شهرستان چناران به دنبال جلوگیری از رشد اعتیاد و مصرف مواد مخدر هستیم.

سرپرست بهزیستی شهرستان چناران در ادامه با بیان اینکه آمار معتادان در کشور پنهان است، گفت: البته ما به دنبال کسب آمار دقیق نیستیم بلکه در این کارگاه ها در پی شناساندن انواع مواد مخدر طبیعی و صنعتی، پیامدها و عوارض استفاده از مواد مخدر، علائمی که یک فرد مصرف کننده دارد،‌ شناسایی عوامل خطر، علت گرایش به سمت مواد مخدر،‌ عوامل محافظت کننده و در آخر نیز راهکارهای درمان هستیم.

آزاد در ادامه حمایت های محکم و قوی خانواده را از عوامل محافظت کننده دانست و گفت:‌ ارتباط والدین با نوجوانان از جمله عوامل محافظت کننده است و در پیشگیری مناسب و همچنین آگاه سازی در پیشگیری اولیه نقش مهمی دارد.

سرپرست بهزیستی شهرستان چناران در ادامه با بیان اینکه مادران به عنوان یکی از پایه های حساس و تاثیرگذار در خانواده به حساب می آیند، تاکید کرد: متاسفانه مواد مخدر صنعتی از جمله کریستال و شیشه به دلیل ارزان بودن و عدم آگاهی خانواده ها از نوع مصرف آنها مورد استقبال واقع شده که درمان آنها نیز بسیار سخت، ولی ممکن است.

وی گفت: آموزش مهارت های زندگی و مهارت های کنترل خشم، استرس و احساسات موجب می شود تا افراد از دام اعتیاد مصون بمانند.مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7318

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر