9

روز فناوری هسته‌ای نمادی از علم، عمل و استقامت ملت ایران

  • کد خبر : 73832
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه امروز دنیا باید ایران را به عنوان یکی از کشورهای دارنده دانش صلح آمیز هسته‌ای بپذیرد، افزود: روز ملی فناوری هسته‌ای نمادی از علم، عمل و استقامت ملتی است که سال‌ها در برابر دسیسه‌های دشمنان ایستادگی کردند.

به گزارش افق احمد شوهانی به مناسبت ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای، گفت: اگر تا دیروز غرب از دستیابی ایران به دانش هسته‌ای جلوگیری می‌کرد اما امروز این دانش با تلاش جوانان و متخصصان جوان داخل کشور نهادینه شده و به صورت یک دانش تمام بومی در اختیار دانشمندان ایرانی قرار گرفته است.

نماینده مردم ایلام، مهران، شیروان، چرداول، ایوان و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی دیگر نمی‌توانند منکر دانش هسته‌ای صلح آمیز تهران شوند، افزود: امروز دنیا باید ایران را به عنوان یکی از کشورهای دارنده دانش صلح آمیز هسته‌ای بپذیرد.

وی با تاکید بر اینکه دانش هسته‌ای ایران با وجود سنگ‌اندازی‌های دشمنان رشد پیدا کرده است، تصریح کرد: دستیابی ایران به دانش هسته‌ای و تکمیل چرخه دستیابی به سوخت و انرژی هسته‌ای با وجود تحریم‌ها، خط بطلانی بر توطئه‌های و نقشه‌های خصمانه آمریکا و غرب بود.

شوهانی با تقدیر از همت جوانان و متخصصان دانش هسته‌ای ایران، تاکید کرد: روز ملی فناوری هسته‌ای نمادی از علم، عمل و استقامت ملتی است که سال‌ها در برابر دسیسه‌های دشمنان ایستادگی کردند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: دانش هسته‌ای چون شمشیر دو لبه‌ای است که هم می‌توان از آن در جهت مثبت و منفی استفاده کرد که در این میان ایران استفاده مثبت از انرژی هسته‌ای را در پیش گرفته، در حالیکه آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس، فرانسه و تعدادی از کشورهای دیگر با ساخت و نگهداری بمب هسته‌ای از رویکردهای منفی دانش هسته‌ای استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه دانش هسته‌ای برای ایران یک نیاز است، توضیح داد: امروز ایران نیازمند استفاده از دانش هسته‌ای در بخش‌های کشاورزی، دانش پزشکی و تولید انرژی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یادآور شد: دستیابی ایران به دانش هسته‌ای از طریق دانشمندان جوان داخل کشور جای افتخار دارد و روز ۲۰ فروردین روز حماسه آفرینی ملت ایران است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=73832

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر