1

جهان امروز تشنه آموزه‌های انقلاب اسلامی است

  • کد خبر : 7426
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۵

سید‌محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: فعالیت‌ها و برنامه‌های متعددی به خصوص در حوزه قرآنی تدارک شده است که امیدواریم همگان از آن استفاده کنند. وی با اشاره به برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به […]

سید‌محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: فعالیت‌ها و برنامه‌های متعددی به خصوص در حوزه قرآنی تدارک شده است که امیدواریم همگان از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به مناسب ماه مبارک رمضان گفت: امسال در نمایشگاه برای اولین بار کرسی‌های نظریه‌پردازی‌ پیرامون آموزه‌های قرآن مطرح می‌شود و همچنین برای خانواده‌ها درباره سبک زندگی قرآنی در خصوص ارتباط اعضا خانواده و آداب و سنن محصولات فرهنگی آماده شده است، همچنین هر روز ۶ عنوان برنامه، در قالب نمایش‌های قرآنی آماده شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان نمایشگاه امسال “قرآن و بیداری اسلامی ” عنوان کرد و گفت: هر مقدار ملت‌های منطقه با قرآن‌ آشنا شوند، از ظلم و ستم مستکبران زودتر خلاص شده و به وضع بهتری خواهند رسید. تحولات اخیر نتیجه آشنایی این ملت‌ها با مفاهیم قرآنی است.

حسینی افزود: چشم امید مسلمانان جهان به انقلاب اسلامی است که به رغم تهدیدات و تحریم‌ها دشمن، نظام ‌مستقلی را درعرصه‌های علمی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی پدید آورده و به پیشرفت‌های گسترده‌ای دست یافته است و این در حالیست که بنگاه‌های تبلیغاتی رسانه‌های دنیا چهره‌های غلطی را از ایران به دنیا ارائه می‌دهند. جهان امروز تشنه آموزه‌های انقلاب اسلامی است و باید بیش از گذشته کار شود.

وی اعلام کرد: ما هفته‌های فرهنگی متعددی را در کشورهای متعدد اسلامی و حتی در اروپا برپا می‌کنیم که با پیشرفت‌ها و دستاورد‌های ایران اسلامی آشنا شوند که بسیار لازم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهمیت پرداختن به موضوع دشمن شناسی و بیان اینکه “یک مسلمان باید بیدار باشد “، به حضور فتنه‌گران در نماز جمعه دو سال قبل اشاره کرد و گفت: نباید این مسائل فراموش شود، زیرا دشمن در هر زمان به‌گونه‌ای و شکلی وارد می‌شود و گاهی اوقات از چهره‌های موجه که هنوز در نزد مردم وجهه‌ای دارند، استفاده ‌می‌کند.

حسینی بر همین اساس افزود: در نمایشگاه قرآن امسال بخشی را به عنوان “دشمن‌شناسی ” دایر کرده‌ایم تا بصیرت مردم هر‌چه بیشتر افزایش یابد، حتی یک فیلم سینمایی نیز در این زمینه ساخته شد و با جوسازی خواستند کاری کنند تا هنرمندان وارد این عرصه نشوند.

وی تأکید کرد: همه اهل تعهد و هنر، شعرا، فیلمسازان باید ماهیت دشمنی را برای نسل جوان روشن کنند و این در حالی است که دشمن با راه‌اندازی سایت‌ها و شبکه‌های فارسی زبان سعی در تأثیرگذاری فرهنگی بر جوانان ایران اسلامی هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حرکت‌ها و تلاش‌های دشمنی را سازماندهی شده و دقیق خواند و افزود: به‌عنوان مثال با ترویج برخی فرقه‌های ساختگی و منحرف سعی دارند، جوانان را از اسلام ناب محمدی به مسیرهای غلط بکشانند، لذا باید فعالیت‌های فرهنگی و هنری بیش از سابق باشند و در مسیر قرآنی محصولات اسلامی را تولید کنیم تا با دشمن مقابله کنیم.

حسینی تاکید کرد: فضای کشور اسلامی باید آنقدر پرشور و نشاط باشد تا نسل جوان به سمت الگوهای کاذب پوچ بیگانه نروند. لذا باید بزرگانی ادبی، فرهنگی و علمی معاصر و قبل از آن را به عنوان الگو به نسل جوان شناساند و این مراسم‌ها در استان‌ها در حال برگزاری است.

طالب آملی، استاد احمدی نیریزی، مصطفی مردان، سپیده کاشانی، محمدعلی معزی سعیدالعلما و.. ازجمله کسانی بودند که حسینی از آنها نام برد و ‌معرفی زندگینامه و دستاوردهای این بزرگان را ‌برای جوانان راهگشا دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رهبر انقلاب مطالبات جدی در عرصه قرآن از ما دارند، لذا ما باید سعی کنیم از ابزارهای مختلف برای جذب جوانان به عرصه قرآن استفاده کنیم و اگر جوان لذت قرآن را درک کند، به سراغ لذت‌های پوچ دیگر نخواهند رفت.

حسینی ادامه داد: امسال برای اولین بار در کشور اسلامی نیم درصد از اعتبارات وزارتخانه‌های و نهاد به فعالیت‌های قرآنی اختصاص داده شد که امیدواریم نتایج خوبی داشته باشد البته این علاوه بر اعتبارات نهادها است. ما در نمایشگاه امسال از همکاری ۶۰۰ هیئت علمی دانشگاه و حوزه بهره‌مند هستیم و آنها آماده پاسخگویی مسائل فردی، اجتماعی و اعتقادی خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۳۰ بخش در نمایشگاه تعبیه شده و امیدواریم از همه ظرفیت‌ها دستگاه‌های بهره‌مند شویم، اظهار داشت: مؤسسات زیادی در بخش خصوصی فعال شده‌اند، چرا‌که نمی‌شود فقط کارهای فرهنگی توسط دولت صورت بگیرد بلکه در کار فرهنگی همه باید احساس مسئولیت کنند و نیاز به تحرک عمومی هست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی در نمایشگاه قرآن امسال آماده شده است،‌ گفت: نمایشگاه قرآن امسال یک تفرجگاه معنوی است.

حسینی گفت: قرار ما در وزارت فرهنگ این است که همه فعالیت‌ها مبتنی بر فرهنگ اسلامی باشد لذا کسانی در این کشور بودند که کارها را به سمت ابتذال و سستی و فرهنگ بودند‌.

وی گفت: با توجه به رئیس جمهور به مسائلی فرهنگی و مساجد امسال از مرز ۱۰ هزار کانون فرهنگی و هنر تا مساجد گذشته‌ایم‌ و این در حالی بود که قبلا حدود ۲۰۰۰ هزار کانون داشتیم لذا ۸۰ درصد پیشرفت در این حوزه داشتیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیدار نویسندگان، ناشران و فعالان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و با بیان اینکه این روز به عنوان روز کتاب در نام نهاده شد،‌ گفت: همه دستگاه‌ها باید در حوزه کتاب و کتابخوانی دخیل شوند. تنبلی مطالعه زیبنده نظام اسلامی نیست لذا وظیفه ما مهیا کردن زمینه در دسترس بودن کتاب برای همگان است که کارها در حال انجام است ولی مطلوب نیست و کار بیشتری لازم است. همچنین در این رابطه سند مطالعه مفید آماده شده است ولی این کار تنها کار وزارت فرهنگ نیست. لذا ما از همه دعوت کرده‌ایم که بحث کتابخوانی در کشور فعال شود.

حسینی گفت: جوانان ما اگر اهل مطالعه کتاب شوند، قطعا تحت‌تأ‌ثیر القائات نادرست دشمن قرار نخواهند گرفت و می‌توانند در مقابل هجمه دشمنان به راحتی بایستند و از مبانی اعتقادات خود صیانت کنند که برنامه‌های زیادی را در این‌باره مهیا کرده‌ایم و از کتاب‌های مفید و ارزشمند به خصوص در حوزه دفاع مقدس حجاب و عفاف حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: بحث حجاب و عفاف بسیار دارای اهمیت است که باید در جامعه ترویج شود، این نوع کتاب‌ها باید برای اقشار مختلف نوشته شود. در همین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بخشی را به موضوع عفاف و حجاب که موضوع روز جامعه ما است، اختصاص داده‌ایم و در این بخش پوشاک مناسب را با قیمت مناسب عرضه خواهند کرد تا افراد بتوانند آنها را تهیه کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شورای عمومی فرهنگی ادامه داد: متاسفانه در گذشته گزارشاتی که ما داشتیم جلسات این شورا سالی یک بار برگزار می‌شد اما اخیرا ائمه محترم جمعه در استان‌ها که ریئس این شورا هستند این روند بهبود یافته است. ائمه جمعه باید با همکاری استانداران و فرمانداران باید مسائل فرهنگی منطقه خود را رصد کنند. و آسیب‌های آنها را شناسایی و در جهت رفع آن بکوشند.

حسینی به افتتاح پروژه‌های عظیم و زیاد توسط رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: در کنار افتتاح این پروژه‌ها باید به پیوست فرهنگی آن توجه جدی شود و در کنار این مراکز محیط فرهنگی را برای رفع نیازهای عبادی و فرهنگی مردم مهیا کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. آره واقعا هم جهان تشنس…

    مخصوصا تشنه ی اینکه فوق لیسانس های مملکت در بیکاری بسر میبرن بسیاریشون…

    تشنه ی فقر و فحشا جوونامون… تشنه ی بیچارگی قشر عظیمی از مردم و جوونامون در تعارض و درگیری مستقیم با مسئله ی اعتیاد به مواد مخدر …

    تشنه ی داشتن دانش و نداشتن سرمایه و پشتیبانی های ملی مرسوم در عمل…

    آقا جمع کنید این خالی بندیاتونو…

    ببین ناچوانمرد عزیز.. نمونش میدونی چیه ؟!

    همینجا دقیقا به دلایل فلان و بهمان یک فیلتر گذاشتید برای اظهار نظر و یکیش من نگون بخت که نظرم مطمئنا به مذاقتون خوش نیامده و منتشر نخواهد شد !

    این تشنگی جهان برای آموزه های انقلاب اسلامی که جز محو و نابودی آزادی های فردی و جمعی، تحریم و فیلتر و قرنطینه و گزینش چیز دیگری نبوده منو کشته…

    از اون قلم مقدس خجالت بکشید و کمتر دروغ بنویسید…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر