1

انتقاد یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری به خودروسازان داخلی

  • کد خبر : 74908
  • ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲

نظارت باید تبدیل به فرهنگ شده و با اتکا به سیستم و تکنیک از آزاردهندگی آن کم شود

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی گفت: شعار انتخاباتی من در بخش تحول اداری «لطفاً مراجعه نکنید» است که به‌صورت خدمات الکترونیک انجام می‌شود.
عضو جامعه روحانیت مبارز و عضو ائتلاف پنج نفره امروز (۲۶ فروردین ۱۳۹۲) در جمع اقشار مختلف مردم زنجان با انتقاد از ضعف و ناکارآمدی سیستم اداری از یکی از شعارهای انتخاباتی خود سخن به میان آورد و گفت: شعار انتخاباتی من در بخش تحول اداری «لطفاً مراجعه نکنید» است که به‌صورت خدمات الکترونیک انجام می‌شود. با اجرای این سیستم تمام عملیات یک‌جا ثبت‌شده و کوتاهی‌هایی که در ارایه یک خدمت اداری وجود دارد، خودش را نشان می‌دهد. همچنین همه اقدامات اداری و خدمات‌دهی از روی شبکه قابل کنترل است.
پورمحمدی در ادامه تشریح ضعف نظارت و کنترل در کشور، یک مثالی در این زمینه آورد و گفت: یکی از مراکزی که نظارت و کنترل در آن‌جا ضعیف است، شرکت‌های خودروسازی داخل کشور است. متأسفانه خودروهای تولیدی این شرکت‌ها از کارخانه بیرون نیامده و گارانتی‌اش تمام نشده، مشکل موتور پیدا می‌کند و تعدادش هم کم نیست. علتش این است که به کنترل و نظارت بها نمی‌دهیم. وی افزود: این موضوع باعث می‌شود نسبت به تولید داخلی بدبینی ایجاد شده و هزینه‌ها نیز بالاتر رود.
وی با اشاره به مصوبه‌ای در مجلس که عوارض ورود خودروها را ۲۰ درصد کاهش می‌داد افزود: مجلس یک مصوبه‌ای گذراند که عوارض ورود خودروهای خارجی را ۲۰ درصد کمتر می‌کرد تا خودروهای تولید داخل با قرارگرفتن در شرایط رقابتی کیفیتی بهتر پیدا کنند. اعتراض کردند و گفتند که ورشکست می‌شویم. این‌ها همه متأسفانه حکایت از ضعف سیستم کنترل و نظارت دارد. نظارت باید تبدیل به فرهنگ شده و با اتکا به سیستم و تکنیک از آزاردهندگی آن کم شود.
 وی با بیان این‌که فراهم‌نبودن زیرساخت‌های اقتصادی با شرایطی که درآمدها زیاد شود، به بیماری هلندی تبدیل می‌شود گفت: این طور نیست که پول زیادی همیشه برای ما خوش‌آمد داشته باشد، وقتی بسترها و زیرساخت‌های اقتصادی درست نباشد، پول زیادی دردسر ایجاد می‌کند. پورمحمدی گفت: متأسفانه از فرصت‌ها خوب استفاده نکردیم و تحریم‌کنندگان را به طمع انداختیم.
yjc.ir
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=74908

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر