3

بسیاری از لبنانی ها دادگاه رسیدگی کننده به قتل رفیق حریری را عامل غرب و اسرائیل می دانند.

  • کد خبر : 7495
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۶

افق:خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در بیروت در ارتباط زنده تلفنی با این شبکه گفت: بسیاری از لبنانی ها دادگاه رسیدگی کننده به قتل رفیق حریری را عامل غرب و اسرائیل می دانند. مجری فرانس بیست و چهار در مقدمه این گزارش گفت: دادگاه ویژه رسیدگی کننده به پرونده قتل رفیق حریری نخست […]

افق:خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در بیروت در ارتباط زنده تلفنی با این شبکه گفت: بسیاری از لبنانی ها دادگاه رسیدگی کننده به قتل رفیق حریری را عامل غرب و اسرائیل می دانند.
مجری فرانس بیست و چهار در مقدمه این گزارش گفت: دادگاه ویژه رسیدگی کننده به پرونده قتل رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان نام متهمان اصلی این پرونده را تایید کرد. این متهمان، چهار عضو حزب الله هستند. حزب الله که حزبی شیعه است در دولت کنونی لبنان اکثریت وزارتخانه ها را در اختیار دارد.

ایزابل دلربا از بیروت در این باره که اعلام نام چهار متهم عضو حزب الله چندان واکنشی بوجود نیاورده گفت: از یک ماه پیش یعنی از زمانی که حکم بازداشت چهار نفر به مقامات لبنان ابلاغ شده است از نام این افراد نیز مطلع شده ایم. دادگاه ویژه رسیدگی کننده به این پرونده روز جمعه نام این چهار متهم را تایید کرد. این دادگاه به طور رسمی، نام، برخی مشخصات شخصی و عکس های این چهار نفر را ارائه کرده است.

دلربا درباره واکنش لبنانی ها به اعلام نام این چهار متهم گفت: این کار تقریبا هیچ واکنشی به دنبال نداشته است. موضع حزب الله در این باره روشن است و این حزب این دادگاه را معتبر نمی داند بلکه معتقد است که این دادگاه، سیاسی است. رهبر حزب الله از ابتدای ماه ژوئیه اعلام کرده است که بازداشت این متهمان در سی روز، سی سال و حتی سیصد سال غیر ممکن خواهد بود. مخالفان سیاسی حزب الله امیدوار هستند که این پرونده به همین مسیر ادامه دهد. اما بسیاری از لبنانی ها به این دادگاه اعتماد ندارند. آنها فکر می کنند که این دادگاه بی طرف نیست و به نفع کشورهای غربی و اسرائیل کار می کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر