2

آمریکا و سران رژیم سابق مصر همچنان نگران گسترش روابط ایران و مصر هستند.

  • کد خبر : 7573
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۸:۴۰

آمریکا و سران رژیم سابق مصر همچنان نگران گسترش روابط ایران و مصر هستند. روزنامه سانفرانسیسکو کرونیکل با درج این خبر نوشت: ژنرال محمدالعصار از فرماندهان ارتش مصر ضمن سخنانی در یکی از اتاق فکرهای آمریکایی، مخاطبان خود را مطمئن کرد که دولت نظامی مصر قصد ندارد روابطش را با ایران که دشمن قدیمی و […]

آمریکا و سران رژیم سابق مصر همچنان نگران گسترش روابط ایران و مصر هستند.
روزنامه سانفرانسیسکو کرونیکل با درج این خبر نوشت: ژنرال محمدالعصار از فرماندهان ارتش مصر ضمن سخنانی در یکی از اتاق فکرهای آمریکایی، مخاطبان خود را مطمئن کرد که دولت نظامی مصر قصد ندارد روابطش را با ایران که دشمن قدیمی و رقیبش در منطقه است، گسترش بدهد. اما او اعلام کرد که به محض اینکه دولت جدید در ماه های آینده انتخاب شود، همه چیز بستگی به افکار عمومی خواهد داشت و ممکن است اتفاقات دیگری بیافتد.
روزنامه آمریکایی تأکید کرد: ایران بعد از سقوط حسنی مبارک در ماه فوریه، در تلاش برای گسترش نفوذش در خاورمیانه، خود را به مصر نزدیک کرده است. چشم انداز این واقعه هشداری است برای متحدان مصر، بخصوص عربستان سعودی و همچنین اسرائیل که از قدرت فزاینده ایران در خاورمیانه بیم دارند. اینکه مصر رابطه اش را با ایران چه قدر گسترش دهد، شاخصی است برای فهم این نکته که دولت آینده مصر می خواهد بعد از چند دهه حکومت مبارک که هرگز پایش را از خط قرمزهای آمریکا در منطقه فراتر نمی گذاشت، تا چه اندازه در سیاست خارجی اش مستقل عمل می کند.
سانفرانسیسکو کرونیکل می نویسد: در مصر سیاست خارجی جدیدی که بطور محض از آمریکا طرفداری نکند، طرفدار پیدا کرده است؛ سیاستی که طرفداران آن معتقدند مصر را بار دیگر رهبر منطقه می کند. برای بسیاری از مصری ها، بالاترین ارجحیت کنار کشیدن از سیاست همکاری نزدیک دولت مصر و اسرائیل در زمینه های اقتصادی و امنیتی است. اما این سیاست می تواند مواضع محکم ضد ایران بودن دولت مبارک را بر هم بزند. عمرو موسی معتقد است مصر با ایجاد روابط دوستانه یا دست کم رابطه ای کم تنش با ایران، سود خواهد برد. هر نوع بهبود روابط، نقشه سیاسی منطقه را بر هم می زند. نواز جرجس مدیر مرکز خاورمیانه دانشگاه اقتصاد لندن می گوید: این تفکر جدید در مصر وجود دارد که ایران تهدیدی برای منطقه نیست بلکه یکی از اجزای آن است و به جای مقابله باید وارد گفت وگوی سیاسی با این کشور شد.
روزنامه آمریکایی با اشاره به عبور ناوهای جنگی ایران از کانال سوئز و مبادله پیام های دوستانه میان ایران و مصر در چند ماه گذشته می نویسد: اسرائیل با هراس، نظاره گر آینده روابط ایران و مصر است. الی شاکه سفیر سابق اسرائیل در مصر گفت: «ما برای عربستان و مصر دعا می کنیم و امیدواریم ایران نتواند به مناطق دیگری در خاورمیانه نفوذ کند.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر