1

وزیر کشور قطر بنا به دعوت مصطفی محمدنجار به تهران سفر می‌کند.

  • کد خبر : 7732
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۵

“عبدالله سهرابی ” سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه با “شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی ” وزیر مشاور در امور کشور قطر دیدار کرد. شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی وزیر کشور قطر در این دیدار با اشاره به سفر اخیرش به جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس بین‌المللی […]

“عبدالله سهرابی ” سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه با “شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی ” وزیر مشاور در امور کشور قطر دیدار کرد.

شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی وزیر کشور قطر در این دیدار با اشاره به سفر اخیرش به جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس بین‌المللی مبارزه با تروریسم از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر تقدیر و تشکر کرد و دلیل این موفقیت را کشفیات در سطح بالا و کاهش ۹۰ درصدی انتقال مواد مخدر به این کشور که مرهون تلاش‌های مسئولان امنیتی و انتظامی در جمهوری اسلامی ایران است، دانست و بر ضرورت تلاش بیش از پیش برای تعمیق و توسعه همه جانبه و تداوم این روابط در همه ابعاد تأکید کرد.

وی با اشاره به سفر آتی خود به جمهوری اسلامی ایران پس از ماه مبارک رمضان به دعوت وزیر کشور در جهت عملیاتی کردن توافق امنیتی بین دو کشور و با تأکید بر ضرورت همکاری‌های دریایی خاطرنشان کرد: روابط بین دو کشور دوستانه و برادرانه است و مصلحت و منفعت همه کشورهای منطقه تقویت این روابط در راستای توسعه ثبات و امنیت منطقه است.

وزیر امور کشور قطر همچنین ابراز امیدواری کرد در سایه تلاش و همکاری و رایزنی بین مسئولان دو کشور شاهد تعمیق و توسعه ثبات و امنیت و تداوم روند پیشرفت و آبادانی در دو کشور و کل منطقه باشیم.

شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی با اشاره به طبیعی بودن بروز برخی از مسائل و حوادث طبیعی از جمله ورود غیرعمدی قایق‌های ماهیگیری به حریم آبی دو کشور تأکید کرد: خوشبختانه با وجود دستورات مقامات عالی دو کشور و هماهنگی بین نیروهای مرزبانی دو کشور این گونه مسائل با سرعت و به سهولت قابل رفع و حل است و در آینده نیز با تقویت هماهنگی و همکاری بین کمیته مرزبانی دو کشور این مسائل در سریع‌ترین زمان ممکن حل و فصل خواهند شد.

وزیر امور کشور قطر همچنین بر تلاش و فراهم شدن مقدمات لازم از جمله دستور ویژه ولیعهد کشورش برای بخشودگی برخی جرایم محکومان ایرانی بر پیگیری پرونده‌های آنها برای تسهیل و تسریع در آزادی آنها تأکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که بعد از ماه رمضان دعوت رسمی همتای ایرانی خود را برای سفر به تهران در فرصت مناسب و با هماهنگی سفیر ایران اجابت کند.

عبدالله سهرابی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار ضمن تشکر از اهتمام و توجه مسئولان قطری به ویژه وزیر کشور در تسریع و تسهیل روابط در حوزه مرتبط برای وزیر قطری و همکارانش در برگزاری انتخابات شورای شهر آرزوی موفقیت کرد.

سفیر ایران با اشاره به اهتمام و پیگیرهای جدی از سوی مقامات عالی‌رتبه برای تداوم ارتباطات و رفت و آمد مسئولان در راستای توسعه بیش از پیش روابط خاطرنشان کرد: در حوزه وزارت کشور تهران و دوحه بعد از امضای توافقنامه همکاری امنیتی شاهد سفرهای متقابل و مستمر وزرای کشور و سایر مسئولان و برگزاری منظم کمیته‌های مرزبانی و مبارزه با قاچاق مواد مخدر بودیم و این همکاری‌ها با قوت ادامه خواهد یافت.

سهرابی با تشکر از مواضع وزیر کشور در مورد روابط فیمابین دو کشور تأکید کرد: امروز ثبات و امنیت منطقه مرهون همکاری و هماهنگی بین همه کشورهای منطقه به ویژه ایران و قطر است و مصالح و منافع عالی کشورها و ملت‌های منطقه نباید دستخوش برخی فضاسازی‌ها شود.

سفیر ایران ابراز امیدواری کرد با تداوم رفت و آمدها بین مسئولان دو کشور و به ویژه سفر آتی وزیر امور کشور قطر به تهران شاهد گشوده شدن افق‌های جدیدی از همکاری دوجانبه و منطقه‌ای بین دو کشور باشیم.

سهرابی نیز در این دیدار ضرورت تقویت همکاری مستمر بین مسئولان مرزبانی دو کشور برای حل و فصل برخی ترددها و ورود قایق‌های ماهیگیری به حریم آبی دو کشور را مورد تأکید قرار داد.

وزیر امور کشور قطر همچنین در این دیدار دستورات لازم برای پیگیری و رفع و رجوع مسائل مطرح شده از سوی سفیر ایران برای پیگیری و تسهیل و تسریع در پرونده برخی از ایرانیان را صادر و بر آمادگی مجموعه وزارت کشور قطر برای تداوم هماهنگی و همکاری با سفارت در این راستا تأکید کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر