6

اوباما از روزهای روشن خبر داد

  • کد خبر : 81719
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۱

اوباما اعلام کرد که اقتصاد آمریکا با رشد شاخص‌ها روزهای خوبی را پیش رو دارد.

“۷ سال پس از ترکیدن حباب مسکن در آمریکا که منجر به بحران بزرگ اقتصادی شد و برای بسیاری از آمریکایی‌ها خساراتی همچون از بین رفتن مشاغل و حتی از دست دادن خانه‌هایشان را به همراه داشت، بازار مسکن در حال بهبود است” اینها جملات باراک اوباما در خطابۀ هفتگی‌اش بود که از رادیو( و اینترنت) نیز پخش می‌شد.

روزنامۀ فرانسوی تریبون اوباما در این سخنرانی افزود: فروش‌ها در حال افزایش است، روند سلب مالکیت‌ها رو به کاهش است، ساخت و سازهای افزایش یافته و قیمت‌ها نیز به آرامی در حال افزایش هستند. این نتایج امروز امکانپذیر است، به این دلیل که کمک به مالکان مسئول و دوری کردن از بی‌احتیاطی‌های منتج به بحران از مهمترین اولویت‌های من بود.
به اعتقاد اوباما راهکارهای در نظر گرفته شده از سوی دولت وی، منجر به آن شد که نزدیک به دو میلیون نفر از آمریکایی‌ها توانستند وام‌های خود را سرمایه‌گذاری و سالیانه به طور متوسط نزدیک به ۳٫۰۰۰ دلار پس‌انداز کنند. از سویی ایجاد یک آژانس جدید برای کمک به مصرف‌کنندگان در راستای حمایت از شهروندان آمریکایی از دیگر خدمات دولت بود تا خانوارهایی که بیشتر کار می‌کنند، دسترسی آسان‌تری به وام‌هایشان داشته باشند و از سویی راه بر روی سوء استفاده نیز بسته شود.
هنوز راه درازی در پیش داریم
اوباما در نطق خود تأکید کرد: هنوز راه درازی در پیش داریم و کارهای زیادی برای کمک به مالکان در پیش داریم؛ خانوارهایی که به دلایل مختلفی نتوانسته‌اند وام‌های خود را مجدداً سرمایه‌گذاری کنند، یا کاری کرده‌اند که به نظرشان باید انجام می‌دادند و باید بهای بیشتری نسبت به ارزش خانه‌هایشان پرداخت کنند.
اوباما با فشار بیشتر بر کنگره برای تصویب لایحه معافیت‌های مالیاتی برای مالکان، اظهار داشت: اقتصاد آمریکا و بازار مسکن در حال پیشرفت و صعود است اما اگر همه با هم کار کنیم، می‌توانیم بهتر از آنگونه که امروز هستیم عمل کنیم.
رئیس‌جمهور آمریکا همچنین نمایندگان را به تصویب تصمیم‌اش برای انتخاب نمایندۀ کارولینای شمالی برای ریاست آژانس فدرال نظارت بر نهادهای وام فراخواند.

خبر آنلاین

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=81719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر