5

اجرای طرح برخورد با بد پوششی و مزاحمان نوامیس در تهران

  • کد خبر : 825
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۶

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور از اجرای طرح برخورد با بدپوششی و مزاحمان نوامیس در تهران و استان‌های گیلان و مازندران خبر داد. افق – فارس:سرتیب احمدرضا رادان روز سه‌شنبه در حاشیه نشست خبری خود در جمع خبرنگاران گفت: یکی از دغدغه‌ها و نگرانی به حق مردم موضوع بدپوششی است که با فرارسیدن تابستان نیروی […]

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور از اجرای طرح برخورد با بدپوششی و مزاحمان نوامیس در تهران و استان‌های گیلان و مازندران خبر داد.

افق – فارس:سرتیب احمدرضا رادان روز سه‌شنبه در حاشیه نشست خبری خود در جمع خبرنگاران گفت: یکی از دغدغه‌ها و نگرانی به حق مردم موضوع بدپوششی است که با فرارسیدن تابستان نیروی انتظامی براساس وظیفه و مطالبات مردمی طرح تشدید برخورد با مزاحمان نوامیس، بدپوششان و آلودگی صوتی را آغاز می‌کند و در این طرح شاخصه‌های برخورد با بدپوششی مانند گذشته برای خانم‌ها استفاده از مانتوهای کوتاه و چسبان، روسری‌هایی که مو از دو طرف مشخص شده باشد و برای آقایان لباس‌های زننده که نمادهای گروه‌های انحرافی را داشته باشند برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در این طرح پلیس تمام واحدهای تولیدی و توزیعی را شناسایی کرده و در حال حاضر تمام این واحدها شناسایی و برگه اخطاریه به آنها داده شده است.

سردار رادان گفت: در این طرح تیم‌های موتورسوار راهنمایی و رانندگی و انتظامی تشکیل شده است که در اتوبان‌ها و معابر اقدام به گشت‌زنی می‌کنند و افرادی که چه سرنشین و چه راننده وضعیت پوشش نامناسب داشته باشند برخورد می‌کنند و خودروی این افراد به پارکینگ منتقل خواهد شد و خود افراد بد پوشش به واحدهای انتظامی منتقل می‌شوند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با نوع بررخود پلیس با افراد بدپوشش گفت: در مرحله اول برای افراد سابقه انتظامی ایجاد می‌شود و این سابقه به منزله سوء سابقه افراد نخواهد بود و پس از انتقال به واحدهای انتظامی این افراد باید تغییر وضعیت ظاهری بدهند. اما اگر این افراد برای بار دوم دستگیر شوند پس از تشکیل پرونده به مقامات قضایی معرفی خواهند شد که خوشبختانه تجربه نشان داده است مردم ما به ارزش‌ها احترام می‌گذارند و افرادی که برای بار دوم دستگیر می‌شوند تعدادشان بسیار اندک است.

وی با اشاره به اینکه افرادی بدپوشش ۴ برابر افراد دیگر در معرض مزاحمت قرار می‌گیرند گفت: براساس این طرح پلیس از ۲۵ خرداد در تهران و دو استانهای گیلان و مازندران این طرح را به اجرا می‌گذارد و یکی دیگر از مفاد اجرای این طرح برخورد با حادثه صوتی براساس دستور مقام قضایی است و خودروی این افراد توقیف و لوازم جانبی غیرمعمول مانند ساب‌ تحویل مقام قضایی می‌شود. همچنین پلیس در این طرح با افرادی که در خودرو و معابر اقدام به سگ‌گردانی می‌کنند برخورد خواهد کرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به آغاز تعطیلات تابستانی و افزایش استفاده مردم از تفرجگاه‌ها و پارک‌ها پلیس به صورت ۲۴ ساعته این اماکن را کنترل خواهد کرد و قرار نیست استانهای شمالی به حیات خلوتی برای هنجارشکنان تبدیل شود.

سردار رادان یکی از مواردی که پلیس به شدت با آنها برخورد می‌کند را موضوع مزاحمت نوامیس ذکر کرد و گفت: برخی از مزاحمت‌های نوامیس با اصلاح نوع پوشش برطرف خواهد شد اما افرادی هستند که این اقدام را تفریح می‌دانند و پلیس بشدت با این افراد برخورد کرده و بلافاصله حتی برای یک بار اگر این افراد دستگیر شوند به مقامات قضایی معرفی خواهند شد.

وی در خصوص جوسازیی رسانه‌های بیگانه گفت: ما مطمئن هستیم پس از درج این اخبار تا روز بیست و پنجم رسانه‌های بیگانه در این خصوص جوسازی کنند ولی ما لحظه‌ای از وظیفه و مطالبات مردمی عقب نخواهیم نشست.

وی در خصوص انتخاب نوع مامورانی که در این طرح شرکت خواهند کرد گفت: به تمام این ماموران آموزشهای لازم داده شده است و در این موضوع دو نکته را مد نظر قرار خواهیم داد: ۱ – حقوق شهروندی که احترام به مردم خواهد بود ۲- تکلیف شهروندی است که مردم موجبات اجرای ماموریت ماموران را فراهم می‌کنند.

سردار رادان در باره اجرای این طرح در نقاط دیگر کشور گفت: این طرح در ۲۵ خرداد در تهران و گیلان و مازندران اجرا می‌شود و از ۱۰ روز بعد از آن در دیگر استانهای هدف اجرا خواهد شد.

سردار رادان در رابطه با موضوع زنان خیابانی گفت: بدپوششی و زنان خیابانی دو موضوع و مقوله جدا است و بدپوششی به مسئله ضد ارزشی برای تخریب ارزش‌های جامعه است اما زنان خیابانی موضوع جدا از بدپوششی است که جمع کردن این افراد کار ساده‌‌ای است اما مکانی باید باشد که این افراد را تحویل بگیرند تا اصلاح شوند و برای آنها اشتغالزایی کنند و برای کشور ما نباید کار سختی باشد که برای این افراد کار ایجاد کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه یکی از مقامات انتظامی عنوان کرده بود کمتر از ۱۰۰ زن خیابانی در تهران هستند این موضوع را از اساس کذب اعلام کرد و گفت: البته تعداد این افراد مشخص است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر