3

باید به وضعیت مشمولیت متولدین ۱۳۴۰ تا ۱۳۷۲ رسیدگی شود

  • کد خبر : 8443
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۷

سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد: افراد متولد ۱۳۴۰ تا ۱۳۷۲ در شمول مقررات خدمت وظیفه عمومی بوده و باید وضعیت مشمولیت خود را روشن کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، براساس اعلام سازمان وظیفه عمومی ناجا، برابر ماده ۲ و ماده ۴ قانون خدمت وظیفه عمومی، هر فرد ذکور ایرانی از سن ۱۸ […]

سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد: افراد متولد ۱۳۴۰ تا ۱۳۷۲ در شمول مقررات خدمت وظیفه عمومی بوده و باید وضعیت مشمولیت خود را روشن کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، براساس اعلام سازمان وظیفه عمومی ناجا، برابر ماده ۲ و ماده ۴ قانون خدمت وظیفه عمومی، هر فرد ذکور ایرانی از سن ۱۸ سالگی تمام، مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی شده و در سن ۵۰ سالگی نیز از شمول این مقررات خارج می‌شود. بنابراین در حال حاضر افراد متولد ۱۳۴۰ تا ۱۳۷۲ در شمول مقررات خدمت وظیفه عمومی بوده و باید به وضعیت مشمولیت آنان رسیدگی شود.
همچنین برابر ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولان برای انجام برخی از امور، مانند شرکت در آزمایشات رانندگی و اخذ گواهینامه، دریافت هرگونه وام، تحویل اصل گواهینامه‌های تحصیلی، صدور پروانه کسب و اجازه اشتغال، ثبت هرگونه نقل و انتقال غیر قهری اموال در دفاتر اسناد رسمی و استخدام در سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌ها باید مدرکی دال بر رسیدگی به وضع مشمولیت آنان، ارایه دهند.
براساس اعلام سازمان وظیفه عمومی، مدارکی مانند کارت پایان خدمت، کارت معافیت دایم، کارت معافیت موقت در مدت اعتبار آن، گواهی اشتغال به تحصیل در مدت اعتبار آن و گواهی صادره از نیروهای مسلح مبنی بر اشتغال به خدمت دوره ضرورت، و نیز گواهی‌های صادره از نیروهای مسلح مبنی بر استخدام کارکنان، گواهی اشتغال به خدمت مربوط به افراد متعهد به خدمت در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و برگ آماده به خدمت (برگ اعزام) بدون غیبت در مدت اعتبار آن، از جمله مدارکی هستند که بیانگر رسیدگی به وضع مشمولیت افراد می‌باشند.
گفتنی است، کلیه وزارتخانه‌ها، ادارات و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت، دفاتر اسناد رسمی، بانک‌ها، شرکت‌های تعاونی، نهادهای قانونی و مؤسسات خصوصی که قانوناً انجام امور موضوع ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی حسب مورد در زمره وظایف آنان قرار دارد، موظف هستند از مشمولان مذکور (متولدین ۱۳۴۰ تا ۱۳۷۲)، مدارک دال بر رسیدگی به وضع مشمولیت آنان دریافت کنند.
همچنین، افرادی که در سن ۵۰ سالگی هستند، از شمول مقررات خدمت وظیفه عمومی خارج شده و شناسنامه آنان در صورتی که تغییرات سنی نداشته باشد ملاک عمل بوده و نیازی به ارایه مدرک دال بر رسیدگی به وضع مشمولیت ندارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8443

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر