4

تلاش قطردرجذب نیروی نظامی نخبه یمن

  • کد خبر : 85375
  • ۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۴

سفارت قطر از طریق دفاتر ویژه خود در شهر صنعا پایتخت یمن و شخصیت های نظامی و قبیله ای کار جذب سربازان گارد ریاست جمهوری منحل یمن خصوصا سربازان تیپ سوم پیاده که اخیرا در مارب منحل و به سربازان آنها مرخصی نامحدود داده شد، آغاز کرد.

دولت قطر در ادامه تلاش خود برای دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه، جذب ۱۰هزار نفر از نیروهای گارد ریاست جمهوری منحل شده یمن را برای به خدمت گرفتن آنها جهت تامین منافع خود در منطقه آغاز کرد.
به گزارش مجله الجزیره العربیه، شماری از سربازان گارد ریاست جمهوری سابق یمن در گفت‌وگو با پایگاه خبری “براقش نت” فاش کردند که آنها پیشنهادهای اغوا کننده‌ای برای جذب خودشان در قطر دریافت کرده اند و سفارت قطر از طریق دفاتر ویژه خود در شهر صنعا پایتخت یمن و شخصیت های نظامی و قبیله ای کار جذب سربازان گارد ریاست جمهوری منحل یمن خصوصا سربازان تیپ سوم پیاده که اخیرا در مارب منحل و به سربازان آنها مرخصی نامحدود داده شد، آغاز کرد.

منابع بلندپایه گفتند که قطر در تلاش برای جذب حدود ۱۰ هزار نفر از نیروهای گارد ریاست جمهوری است و این اقدام قطر بعد از شکست ایده سابقش برای جذب جنگجویان گروه اخوان المسلمین و گروه‌های قبیله ای برای اعزام آنها به جنگ در سوریه صورت می گیرد.

به گفته این منابع، نیروهای گارد ریاست جمهوری یمن از نیروهای نخبه به شمار می روند که به خوبی آموزش دیده اند و توانسته اند دوره های آموزش نظامی بالا را زیر نظر اردنی ها و آمریکا سپری کنند.

این منابع گفتند: قطر در تلاش برای کمک گرفتن از بخشی از سربازان جذب شده در این کشور و اعزام بقیه به سوریه برای جنگ در آنجا است.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=85375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر