1

آیا آنها مسلمان هستند؟ + تصاویر

  • کد خبر : 86959
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۸:۳۵

این روزها شاهد موج اسلامگرایی در فوتبال جهان بوده ایم. همین نیز موجب شده تا باشگاهی مانند بایرن مونیخ متقاعد شود نمازخانه ای در ورزشگاه آلیانس آره نا راه اندازی کند. البته، این مضوع در برخی کشورها مانند فرانسه، اسپانیا و انگلیس از شدت و حجم بیشتری برخوردار بوده است.

در سال های اخیر موجی از اسلامگرایی در جهان فوتبال به وجود آمده؛ اما در این بین برخی خبرها نیز به انتشار رسیده که صحت ندارد.

در این بین، مواردی نیز وجود دارد که اگرچه درباره مسلمان شدنشان اخباری منتشر شده؛ اما بررسی ها نشان می دهد که صحت نداشته یا به آن شکلی نبوده که اعلام شده است. در حقیقت، بازیکنانی هستند که اگرچه به اسلام علاقمند هستند؛ اما مشرف به آن نشده اند.

× تیری هانری
آیا تیری هنری مسلمان است یا واقعا باور دارد که اسلام دینش است؟ پرسشی که به نظر می رسد نتوان پاسخی قطعی به آن داد. در اینکه به عنوان یک مسیحی به دنیا آمده، شکی نیست؛ اما آیا به اسلام گرویده است؟ این موضوعی است که نشانه قوی و محکمی برای اثباتش وجود ندارد؛ مگر صرف چند تصویر که وی روی زمین سجده کرده است.

مهاجم سال های دور موناکو، آرسنال و بارسلونا، در منطقه جنوبی پاریس بزرگ شده است. این منطقه را می توان مرکز فعالیت و حضور مسلمانان در پایتخت دانست که تاثیری عمیق و پایدار نیز بر وی داشته است. او همواره عنوان می داشته که به سبک زندگی مسلمانان علاقه ویژه ای داشته است.
در گفت و گویی که تیری هنری با شبکه الجزیره قطر داشته، هیچ جمله ای مبنی بر تشرف به اسلام نداشته است. البته، عنوان کرده از نظرش اسلام عظیم ترین دین است که به قلبش بسیار نزدیک است. بسیاری با استناد به این جمله، گفته اند که وی به اسلام گرویده است.
به هر حال، وی در گفت و گویی که با نشریه ورد ساکر داشته، در این باره به سوال های زیادی پاسخ داده؛ اما از دین خاصی نام نبرده و عنوان داشته به دنبال یافتن پاسخی برای پرسش هایش است.

× روبین فن پرسی
یکی از بهترین مهاجمان فوتبال جهان همواره از این موضوع فراری بوده که درباره دینش صحبت کند. “برایم بسیار عجیب است که چرا مردم درباره دین و نظرات معنوی من می پرسند چرا که موضوع مهم باید فوتبال باشد. دین یک موضوع حساس و مهم است. افراد ترجیح می دهند به صورت علنی درباره آن صحبت نکنند.” اینها سخنانی است که نشان می دهد به چه دلیل مهاجم هلندی ترجیح می دهد سکوت پیشه کند.

مهمترین دلیلی که عنوان می شود برای مسلمان بودن این بازیکن، مربوط به همسرش است. وی مسلمان بوده و امکان ازدواج برای آنها در صورتی فراهم می شود که دارای دین مشترکی باشند؛ اگرچه این دلیلی قطعی به شمار نمی رود. بوچرا فن پرسی از مسلمانان مراکشی است که بایستی با یک مسلمان نیز ازدواج کند. فرزند آنها نیز دارای نامی اسلامی است که این هم دلیل دیگری است بر این ادعا.
اما وقتی سایت دویچ فوتبال درباره دینش پرسید، جواب داد: “این حقیقت ندارد. مسلمان، مسیحی یا یهودی نیستم. فرد لیبرالی هستم. شما وقتی می توانید مسلمان باشید که قلبا به آن اعتقاد داشته باشید. من برای خوشحالی همسرم چنین نخواهم کرد.”
درباره دین این بازیکن اگرچه نمی توان اظهار نظر قطعی داشت؛ اما بایستی اعتراف کرد یکی از بهترین مهاجمان فوتبال جهان در سال های اخیر بوده است.

× زلاتان ابراهیموویچ
زلاتان که یکی از مهاجمان مطرح فوتبال جهان در سال های اخیر بوده نیز با ابهامات زیادی درباره دینش مواجه بوده است. این تا بدانجاست که نه تنها در این زمینه فضای غیر شفافی درباره اش وجود دارد که حتی نسبت های عجیبی به وی زده می شود.
پدر زلاتان مسلمان مهاجری از بوسنی بوده که با زنی کاتولیک مذهب از کرواسی ازدواج کرده است. حال این سوال سخت وجود دارد که دین پدرش را ادامه داده یا به دین مادرش گرویده است. اما او سال هاست که از پاسخ دادن به این سوال خودداری می کند و و آن را امری شخصی می داند.

مهاجم سال های دور آژاکس، یوونتوس، اینتر میلان، بارسلونا و اینتر که این روزها در فرانسه بازی می کند، ترجیح داده تا کمتر در این باره صحبت کند. البته، به قدری در زمین موثر و درخشان است که هوادارنش نیز کمتر پیگیر پیدا کردن جواب این ابهام بوده اند. این نیز به معنای تداوم داشتن این سوال درباره زالاتان است.

مشرق

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=86959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر