2

لاریجانی:انتخابات عرصه‌ای است برای این‌که مسائل و مطالبات مردم در آن طرح شود.

  • کد خبر : 8976
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۶

رییس مجلس شورای اسلامی تلاش برای تسهیل فضای کسب و کار را از اهم وظایف دولت دانست و گفت: برخی از مراکز دولتی در واگذاری تصدی‌گری‌های خود به بخش خصوصی و صنوف مردد هستند در صورتی که با این واگذاری‌ها کارها بهتر به نتیجه می‌رسند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، دکتر علی […]

رییس مجلس شورای اسلامی تلاش برای تسهیل فضای کسب و کار را از اهم وظایف دولت دانست و گفت: برخی از مراکز دولتی در واگذاری تصدی‌گری‌های خود به بخش خصوصی و صنوف مردد هستند در صورتی که با این واگذاری‌ها کارها بهتر به نتیجه می‌رسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، دکتر علی لاریجانی در همایش “نقش اصناف در بهبود فضای کسب و کار”، با اشاره به نزدیک شدن به زمان انتخابات و افزایش کشمکش‌های سیاسی در کشور با بیان این که افزایش دوز کشمکش‌های سیاسی، دغدغه‌های اصلی مردم را به حاشیه می‌راند، اظهار داشت: انتخابات عرصه‌ای است برای این‌که مسائل و مطالبات مردم در آن طرح شود.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در انتخابات افراد باید به تناسب برداشت خود از شرایط کشور، برنامه‌های خود را بیان کنند تا زمینه‌ رونق و آبادانی مملکت فراهم آید اما کشمکش‌ و تخریب ما را از این هدف دور می‌کند.

لاریجانی اظهار داشت: دغدغه مسئولین کشور باید ایجاد آرامش باشد و انتخابات به این آرامش باید کمک کند و همه کسانی که دل در گرو آرمان‌های کشور و انقلاب دارند، باید آبادانی کشور و ایستادگی در برابر بیگانگان را در اولویت دغدغه‌های خود قرار دهند.

لاریجانی با تاکید بر این‌که در حال حاضر دعوا بر سر ۷+۸ مسائل اصلی و موضوعات مهم مملکتی به حساب نمی‌آید، تصریح کرد: جریانات سیاسی که برای ورود به انتخابات مجلس سهم‌خواهی می‌کنند، فضای کشور را به سمت کشمکش سوق می‌دهند و در نتیجه مشکلات مردم و تولیدکنندگان نادیده گرفته یا به حاشیه رانده خواهد شد.

لاریجانی اظهار داشت: فضای سیاست و رسانه‌ها باید بیش از ۸۰ درصد در خدمت حل مشکلات مردم باشد ولی امروز این چنین نیست و گاهی دیده می‌شود مسائل حاشیه‌ای بسیاری از اصول را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

رییس مجلس شورای اسلامی یکی از استراتژی‌های انقلاب را از زمان امام راحل تا کنون برقراری روابط دوستانه با کشورهای همسایه دانست و گفت: مسئولان باید در بیان مطالب سیاسی دقت داشته باشند و با حرف‌های مخرب روابط بین ایران و همسایگان را تخریب نکنند.

وی با اشاره به تذکر یکی از نمایندگان اصناف در خصوص ایجاد زمینه روابط تجاری با عراق گفت: بین ملت‌های ایران و عراق ارتباطات دیرینه وجود دارد و اکنون که دیکتاتور این کشور سقوط کرده باید ترتیبی اندیشیده شود تا روابط تجاری با عراق افزایش پیدا کند تا از این طریق به ملت این کشور کمک شود.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود ثبات در فضای کسب و کار، قوانین، تصمیمات دولت و تعرفه‌های صادراتی را به عنوان مهم‌ترین عوامل برای بهبود وضع کسب و کار دانست و اظهار داشت: علاوه بر این موارد، فضای سیاسی کشور هم باید فضای امیدوار کننده و دلنشین برای کسب و کار باشد.

رییس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان خود واگذاری امور به اصناف را باعث رونق کسب و کار و کاهش مشکلات آنها دانست و اظهار داشت: صنوف دید تخصصی به مسائل دارند و اگر دولت از نظر و دیدگاه آنها استفاده کند، دسترسی به راهکارهای حل مسائل و مشکلات، تسهیل خواهد شد.

رییس مجلس شورای اسلامی در همایش “بررسی نقش اصناف در توسعه فضای کسب و کار” در قم، تلاش برای تسهیل فضای کسب و کار را از اهم وظایف دولت دانست و گفت: برخی از مراکز دولتی در واگذاری تصدی‌گری‌های خود به صنوف یا مجامع صنفی مردد هستند در صورتی که با این واگذاری‌ها کارها بهتر به نتیجه می‌رسند.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: آنچه مشخص است، استراتژی وزارت جدید صنعت، معدن و تجارت نیز واگذاری امور این بخش‌ها به اصناف و بازار است و این کار باید هر چه زودتر انجام شود.

لاریجانی هدفمندکردن یارانه‌ها را موضوع اساسی برای کشور دانست و ابراز داشت: این طرح منافع زیادی برای کشور دارد ولی باید به طور دقیق و حساب شده اجرا شود و اجرای آن نیز به گذشت زمان نیاز دارد.

رییس مجلس اظهار کرد: اگر اهداف قانون هدفمندکردن یارانه‌ها محقق شود، منافع زیادی برای کشور و مردم خواهد داشت اما تا آن زمان در بخش‌های صنعت و کشاورزی مشکلاتی وجود دارد که برای رفع آنها در قانون پیش‌بینی شده مبالغی از محل اصلاح قیمت‌ها در اختیار صنایع و بخش‌های تولیدی قرار گیرد.

وی افزود: شهر قم ظرفیت‌های خوبی برای کارهای بازرگانی و تجاری مردم دارد که با انجام طرح‌هایی می‌تواند به نتیجه برسد.

نماینده قم با اشاره به طرح‌های اطراف حرم حضرت معصومه (س) و پروژه حرم تا جمکران اظهار کرد: باید هر چه زودتر وضعیت شهردار قم مشخص شود تا امور یادشده سروسامان پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان استان قم در مجلس فعال هستند و مسائل و دغدغه‌های صنوف را به طور فعال پیگیری می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس ضمن تقدیر از اجرایی شدن قانون بیمه بافندگان فرش، با تاکید بر این‌که صادرات فرش قم به سازوکار نیاز دارد که این مسئله در سفر مقام معظم رهبری به این استان نیز مورد تذکر قرار گرفت، از استاندار قم خواست این امر را پیگیری کند.

وی با تاکید بر ضرورت محقق شدن جوایز صادراتی که وزارت بازرگانی قول آن را به صادرکنندگان داده بود، یادآور شد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید بسترهای لازم را برای حضور صادرکنندگان فرش در مجامع بین‌المللی فراهم کند و حتی‌الامکان به آنها کمک نماید تا در نمایشگاه‌های معتبر جهانی حضور پیدا کنند.

لاریجانی در پایان با اشاره به پیشنهادهایی که تعدادی از مدیران و روسای اصناف استان در ابتدای این همایش در ارتباط با مسایل عرصه فعالیت خود ارائه کرده بودند، گفت: باید این پیشنهادها به مسئولان منتقل شود تا برای حل مشکلات کسب و کار لحاظ شود.

در همایش بررسی نقش اصناف در توسعه فضای کسب و کار به همت سازمان بازرگانی و مجامع امور صنفی تولیدی و توزیعی و خدماتی برگزار شد، حجج اسلام آشتیانی و بنایی نمایندگان مردم قم در مجلس، موسی‌پور استاندار قم، دکتر موحدی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند.

در ابتدای همایش رییس سازمان بازرگانی قم به ارائه گزارشی از روند فعالیت مجامع امور صنفی در قم پرداخت و اصناف قم را همواره حامی انقلاب دانست و اظهار داشت: اصناف و بازاریان قم در تمام صحنه‌ها حضور داشتند و تبلور این حضور را می‌توان در اجرای موفق طرح هدفمندکردن یارانه‌ها مشاهده کرد.

در ادامه تعدادی از نمایندگان مجامع صنفی تولیدی و توزیعی و تعاونی‌های تولید فرش مشکلات و موانع صنوف خود را مطرح کردند.

در این همایش مسائل و مشکلاتی همچون نارسا بودن قانون نظام صنفی فعلی، موازی کاری در بخش نظارت و بازرسی اصناف، مالیات صنوف بنکدار و عمده فروش، تامین سوخت مورد نیاز واحدهای تولید آهک، آجر و سیمان، میزان توجه مسئولین برای بسترسازی در بازارهای کشورهای همسایه مخصوصا عراق، بیمه اصناف و مشکلات پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش در استان مطرح و بررسی شد.

دکتر موحدی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم طی سخنانی سهم اصناف را در تولید ناخالص ملی ۱۷ درصد دانست و بازار را یکی از موثرترین نهادهای اجتماعی معرفی کرد.

وی در خصوص مشکلات مطرح شده در این همایش اظهار داشت: در هفته جاری کارگروهی را برای رسیدگی به مشکلات اصناف قم تشکیل می‌دهیم تا هرچه سریع‌تر درصدد رفع این مشکلات برآییم.

گفتنی است در پایان همایش از خانواده‌های شهدای اصناف تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر