4

روند رو به بهبود جلب اعتماد عمومی به دستگاه قضا

  • کد خبر : 90127
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۲ - ۵:۱۷

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه پیش از ظهر امروز با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کرد.

خبرگزاری فارس: روند رو به بهبود جلب اعتماد عمومی به دستگاه قضا

وی در پایان مراسم با حضور در جمع خبرنگاران با تبریک میلاد امام عصر از مردم کشورمان به واسطه خلق حماسه عظیم سیاسی تقدیر و تشکر کرد و یاد و خاطره شهدای هفتم تیر خصوصاً آیت‌الله دکتر شهید بهشتی را گرامیداشت.

وی تصریح کرد: حضرت امام با آرمان‌های بلند خودشان که برای ادامه راه ما ترسیم کردند وظایف مهمی را برحسب قانون اساسی و شرع مقدس برعهده ما قراردادند.

وی گفت: قوه به عنوان رکن اساسی کشور وظیفه مهمی برعهده دارد که این وظیفه همانا گسترش عدالت، آزادی و تحقق حقوق اساسی مردم است و این نهاد به عنوان مرجع تظلم‌خواهی از مظلومان شناخته می‌شود.

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به این نکته که هر چند کاستی‌هایی در دستگاه قضایی وجود دارد گفت: وظایف قوه قضائیه به طور کامل در قانون اساسی تبلور یافته و براساس تلاش‌هایی که از جانب همکاران من صورت می‌گیرد دستاوردهای خوبی را هم شاهد بوده‌ا‌یم.

رئیس قوه قضائیه افزود: به طور قطع دستگاه قضایی تلاش می‌کند تا با برنامه‌های متعدد بتواند به همه وظایف محوله در قانون اساسی جامع عمل بپوشاند.

وی گفت: البته این مهم با گسترش و بازسازی نیروی انسانی، نظارت پیگیر و تلاش بی‌وقفه همه همکارانم محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه امروز به سمت و سوی خوبی در حال حرکت است و ما هر ساله با وجود در مرقد مطهر امام راحل از انفاس قدسیه امام راحل استعانت می‌جوییم.

آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این پرسش که سال گذشته درباره جلب اعتماد عمومی شهروندان نسبت به دستگاه قضا نکاتی را عنوان کرده بودید گفت: جلب اعتماد عمومی مطالبه‌ای است که حق است که توسط مقام معظم رهبری هم بارها به آن اشاره شده و ایشان این موضوع را از دستگاه قضایی خواستار شده‌اند.

وی گفت: البته این موضوع این گونه نیست که بتوان در مدت زمان اندکی به آن دست یافت و به یکباره به آن رسید.

آملی‌لاریجانی گفت: براساس آخرین نظرسنجی انجام شده مشخص است که این روند رو به بهبود است و در این زمینه توفیقاتی هم کسب کرده‌ایم.

آملی لاریجانی پس از ترک مرقد مطهر امام راحل(ره) برسر مزار شهدای ۷۲ تن و مرقد آیت‌الله دکتر شهید بهشتی حاضر شده و به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=90127

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر