3

شناسایی ۱۵۰۰۰ متخصص ایرانی خارج از کشور

  • کد خبر : 91527
  • ۰۹ تیر ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۸

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از شناسایی ۱۵۰۰۰ متخصص ایرانی در خارج از کشور خبر داد و به ارائه تسهیلات هیأت علمی شدن بدون شرکت در فرایند جذب برای این متخصصان اشاره کرد.

ارسلان قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: عمده این کارشناسان در اروپا، آمریکا و آلمان زندگی می کنند و نحوه همکاری وزارت علوم با این افراد به صورت فرایندی ست، به این معنا که به منظور اعزام دانشجو یا استاد و برگزاری دوره های کوتاه مدت فرصتهای مطالعاتی از همکاری این متخصصان در خارج از کشور استفاده می شود.

وی ادامه داد: بیشترین همکاری که با حضور این متخصصان صورت می گیرد در قالب فرصتهای مطالعاتی کوتاه مدت و مشترک و برگزاری کنفرانسهای مشترک میان ایران و کشورهای خارجی است که زیاد هم نیازی به حضور این متخصصان در ایران به منظور هماهنگی وجود ندارد.

رئیس اداره امور بین الملل وزارت علوم درباره جذب این افراد در دانشگاههای کشور، اظهار داشت: در صورتی که این متخصصان متقاضی تدریس در دانشگاههای کشور باشند، طی هماهنگی به عمل آمده با دبیر کمیسیون جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی سعی می شود این افراد در فرایند جذب قرار نگیرند و کمکهایی به جذب آنان خواهد شد.

به گفته قربانی بعد از بازگشت این متخصصان به ایران آنها می توانند به عنوان محقق در پژوهشگاهها یا هیأت علمی در دانشگاههای کشور فعالیت کنند یا تدریس داشته باشند.

وی از دانشگاههای گیلان، اصفهان، امیرکبیر، تربیت مدرس، تهران و پژوهشگاه زیست فناوری و مهندسی ژنتیک به عنوان مراکزی یاد کرد که هم اکنون متخصصان ایرانی در حال تدریس در آنها هستند.

قربانی یادآوری کرد: دانشگاه محل تحصیل با توجه به رشته تخصصی و میزان تقاضا انتخاب می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=91527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر