1

جان کری: به زودی به خاورمیانه برمی‌گردم

  • کد خبر : 91546
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۹:۰۶

وزیر امور خارجه آمریکا سفر چهار روزه خود به فلسطین و اسرائیل را که با هدف ترغیب طرفین به از سرگیری مذاکرات صلح صورت گرفته بود، بدون دستاورد به پایان رساند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در پایان گفت‌وگوهای چهار روزه خود با اسرائیلی‌ها و فلسطینیان اظهار داشت: با اندکی کار بیشتر می‌توان به ازسرگیری مذاکرات در مورد صلحی پایدار دست یافت.

جان کری در فرودگاه بین‌المللی شهر تل‌آویو پیش از سوار شدن به هواپیما به خبرنگاران گفت: ما کار را با یک شکاف بزرگ آغاز کردیم اما توانستیم این اختلاف را کمتر کنیم.

صائب عریقات، رئیس هیأت فلسطینی مذاکره‌کننده در امور صلح با اسرائیل پس از دیدار وزیر امور خارجه آمریکا و محمود عباس،‌ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله، گفت که این دیدار دستاوردی به همراه نداشته است. او اضافه کرد: کری به تلاش‌هایش ادامه می‌دهد و ما نیز همچنان با او همکاری می‌کنیم.

در همین حال، جان کری گفت: بنیامین نتانیاهو و محمود عباس هر دو از من خواسته‌اند به زودی به منطقه بازگردم. این نشانه‌ای است مبنی بر این که آنها با خوش‌بینی محتاطانه من موافق هستند.

وی گفت: ما در حال پیشرفت هستیم. این امر حائز اهمیت است و من را مجددا به اینجا بازخواهد گرداند.

کارکنان وزارت امور خارجه آمریکا قرار است همچنان برای ادامه ارتباط با دو طرف مذاکره در منطقه باقی بمانند. جان کری همچنین گفتگویی شش ساعته با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی داشت که تا پاسی از نیمه‌شب نیز ادامه یافت.

وزیر امور خارجه آمریکا از ماه‌ها پیش تلاش می‌کند تا بنیامین نتانیاهو و محمود عباس را پس از سه سال وقفه بار دیگر بر سر میز مذاکره بکشاند. وی در این سفر چهار روزه به طور جداگانه با هر کدام از آنان سه بار دیدار کرد.

نخست‌وزیر اسرائیل روز یکشنبه مدعی شد که این رژیم برای مذاکرات فوری بدون شرط آمادگی دارد. نتانیاهو خاطرنشان کرد که در مورد امنیت اسرائیل حاضر به هیچ سازشی نیست و هرگونه توافق صلحی که حاصل شود، باید در یک همه‌پرسی به تصویب برسد.

در همین حال، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین توقف کامل شهرک‌سازی اسرائیل، آزادی زندانیان فلسطینی و نیز به رسمیت شناختن مرزهای تعیین شده فلسطین پیش از جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ را اساس از سرگیری مذاکرات خواند.

مقامات فلسطینی می‌گویند، اسرائیل در مورد این سه مطالبه فلسطینی‌ها به جان کری پاسخ‌هایی مبهم داده است. قدوره فارس، یکی از اعضای پرنفوذ سازمان فتح در گفت‌وگویی با رادیو اسرائیل، آزادی زندانیان فلسطینی را مهم‌ترین خواست فلسطینیان دانسته و گفت که عدم تحقق این درخواست به معنای عدم از سرگیری مذاکرات با اسرا‌ئیل است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=91546

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر