1

تاکید بهمنی بر لزوم اجرای صحیح بانکداری اسلامی

  • کد خبر : 9181
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۹

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به جذب بیش از ۲۵ درصد منابع کشور نزد موسسه های و تعاونی های مالی و اعتباری گفت : یکهزار و ۷۰۰ موسسه مالی و اعتباری در ۱۴ موسسه و تعاونی مالی و اعتباری ساماندهی شده اند و تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می کنند. به گزارش واحد مرکزی […]

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به جذب بیش از ۲۵ درصد منابع کشور نزد موسسه های و تعاونی های مالی و اعتباری گفت : یکهزار و ۷۰۰ موسسه مالی و اعتباری در ۱۴ موسسه و تعاونی مالی و اعتباری ساماندهی شده اند و تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آقای بهمنی در مراسم افطاری بانک ملی گفت : تبدیل سبد ارزی و ساماندهی بحث ارز در کشور از دیگر اقداماتی است و این نهاد به عنوان سیاستگذار پولی کشور می تواند در مقاطع مختلف با هر گونه اختلال در بازار ارز کشور مقابله کند.

وی با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در زمینه خروج کشور از فهرست بین المللی پولشویی گفت : با ساماندهی ذخایر ارزی کشور و ذخیره گیری چند صد تن طلا توانستیم ذخایر کشور را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به مدیریت ریسک و اعتبار سنجی مشتریان در بانک ملی ایران این دو عامل را در ارتقای سلامت فرآیند اعطای تسهیلات بسیار موثر توصیف کرد.

آقای بهمنی با تاکید بر لزوم اجرای صحیح بانکداری اسلامی از مسئولان نظام بانکی کشور خواست ضمن کنترل دقیق اصالت مدارک مشتریان بانک در عقود مبادله ای، سرمایه گذاران و استفاده کنندگان از تسهیلات را به استفاده از عقود مشارکتی تشویق کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9181

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر