4

رخدادهای تأسف بار در مصر نتیجه‌ای جز تضعیف مستمر قدرت ملی در این کشور نخواهد داشت

  • کد خبر : 97065
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۹:۵۱

توسعه بی ثباتی در مصر و تصاعد ناامنی در منطقه، موجب شکل گیری حفره امنیتی در حوزه شمال آفریقا و زمینه ساز حضور نیروهای فرا منطقه‌ای خواهد شد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مجموعه برنامه‌های وزارت دفاع در شرایط جدید با رویکرد جهش فناورانه راهبردی تنظیم و با در اختیار گرفتن شاخص‌های نسل چهارم فناوری به مورد اجرا گذارده خواهد شد؛ توسعه بی‌ثباتی در مصر و تصاعد ناامنی در منطقه، موجب شکل گیری حفره امنیتی در حوزه شمال آفریقا و زمینه ساز حضور نیروهای فرا منطقه‌ای خواهد شد و در دراز مدت می‌تواند موجب تغییر موازنه به نفع غرب و رژیم صهیونیستی شود.
“حسین دهقان” وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساعت ۷ صبح امروز شنبه با حضور در ساختمان شماره یک وزارت دفاع، فعالیت کاری خود را به عنوان دوازدهمین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.

وزیر دفاع پیش از حضور در دفتر کار خود به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت.

دهقان در ابتدا از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که حمایت وثیق خود از بخش دفاعی کشور را در قالب رای بی‌سابقه با وزیر دفاع اعلام کردند سپاسگزاری و آن را واجد پیام‌های روشن و تأثیرگذار در ابعاد داخلی و خارجی ذکر کرد.

وی همچنین از تلاش‌های ارزنده “سردار وحیدی” در مدت تصدی مسئولیت وزارت دفاع قدردانی کرد.

وی با تاکید بر ضرورت‌های پیش‌رو در زمینه ارتقای فرآیند قدرت‌سازی در سطح ملی و کاهش شکاف فناوری در حوزه‌های اولویت‌دار افزود: مجموعه برنامه‌های وزارت دفاع در شرایط جدید با رویکرد جهش فناورانه راهبردی تنظیم و با در اختیار گرفتن شاخص‌های نسل چهارم فناوری به مورد اجرا گذارده خواهد شد.

وزیر دفاع در پاسخ به سؤالی در خصوص اولین اقدام وی پس از شروع کار در وزارت دفاع اظهار داشت: با توجه به شناخت نسبتاً مناسب از وضعیت موجود وزارت دفاع، برنامه‌های ارایه شده به مجلس شورای اسلامی که در دو بخش بلند مدت و یک‌صد روزه تدوین شده است دستور کار بنده و همکارانم در آغاز فعالیت‌ها خواهد بود.

دهقان با اشاره به سرمایه‌های انسانی ارزنده موجود در وزارت دفاع و ضرورت بهره‌گیری هر چه بیشتر از آن در مسیر رشد و تعالی سازمانی اظهار داشت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کمترین تغییرات در سطوح مختلف مدیریتی و اجرایی را خواهد داشت.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد آینده تحولات جاری در کشور مصر با اشاره به ضرورت استقرار دموکراسی و اراده مردم در این کشور اظهار داشت: رخدادهای تأسف بار در مصر نتیجه‌ای جز تضعیف مستمر قدرت ملی در این کشور نخواهد داشت.

وزیر دفاع با تاکید بر لزوم بازگشتن ارتش به جایگاه قبلی خود به عنوان نهاد موازنه گر در تحولات این کشور افزود: تداوم روند موجود، توسعه درگیری‌های داخلی و نهایتاً اضمحلال اجتماعی و امنیتی در این کشور را به دنبال خواهد داشت.

دهقان عدم دستیابی طرفین به راه حل‌های مبتنی بر گفتگو و توافق ملی را با توجه به جایگاه مصر در منطقه، موجب توسعه و تعمیم بحران و تضعیف جبهه اسلامی خواهی عنوان کرد و افزود: توسعه بی ثباتی در مصر و تصاعد ناامنی در منطقه، موجب شکل گیری حفره امنیتی در حوزه شمال آفریقا و زمینه ساز حضور نیروهای فرا منطقه‌ای خواهد شد و در دراز مدت می‌تواند موجب تغییر موازنه به نفع غرب و رژیم صهیونیستی شود.

وی با ابراز تأسف در خصوص اقدامات تروریستی زنجیره‌ای در لبنان به ویژه انفجار خودرو بمب گذاری شده در منطقه ضاحیه جنوبی که منجر به شهادت جمعی از مردم بی‌گناه این کشور شد اظهار داشت: نشانه‌هایی از اجرای برنامه‌ای پیچیده و چند وجهی متأثر از تحولات سوریه برای ایجاد درگیری‌های فرقه‌ای، طایفه‌ای و مذهبی با هدف تضعیف جبهه مقاومت ضد اسراییلی و ایجاد ناامنی در لبنان مشاهده می‌شود که نیازمند توجه و هوشیاری بیشتر همه گروه‌ها، اقوام و مذاهب است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=97065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر