6

کاهش هزینه، گامی مهم برای رقابت‌پذیری است

  • کد خبر : 97243
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۵

گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای حضور موفق در بازار رقابتی، کاهش هزینه‌های سربار را محور برنامه‌های خود در سال حماسه سیاسی و اقتصادی قرار داده است تا محصولات تولیدی با قیمت رقابتی به دست مصرف کنندگان برسد.

افق نیوز: مهندس میرجواد سلیمانی قائم‌مقام مدیرعامل ایران‌خودرو در محصول و کیفیت با بیان این مطلب گفت: مهندسی هزینه یکی از فرآیند‌های رقابت‌پذیری در عرصه جهانی است.

 

وی افزود: نتیجه اصلی کاهش هزینه‌ها، تضمین حاشیه سود مناسب برای سهام‌داران، توسعه خلاقیت و تداوم حضور در بازار‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است.

 

سلیمانی با اشاره به این که نگاه سنتی به هزینه بسیار خطرناک است، اظهار داشت : برخی از مدیران سنتی، هزینه‌هایی را هدف قرار می‌دهند که جلوی چشمان آنان است.

 

وی تاکید کرد: بنگاه‌های اقتصادی در صحنه رقابتی و دست یابی به اهداف خود مستلزم نهادینه شدن سه خرد تولید کیفی، مالی و راهبردی در تمام سطوح مدیریتی است.

 

قائم‌مقام مدیرعامل ایران‌خودرو از نقش مهندسی هزینه به مثابه خون در بدن یاد کرد و افزود: براساس برنامه راهبردی ایران‌خودرو، این شرکت درصدد است دو تا سه درصد سهم بازار جهانی خودرو را به خود اختصاص دهد.

 

وی مهم‌ترین دلایل تدوین و اجرای استراتژی سه‌گانه ایران‌خودرو را محدودیت‌های نظام بانکی، افزایش واردات، کاهش تعرفه گمرکی، رقابت در قیمت برای حفظ یا افزایش سهم بازار عنوان کرد.

وی افزود: نرخ تامین منابع مالی در ایران بین ۲۰ تا ۳۰ درصد و در کشورهای پیشرفته سه تا پنج درصد است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=97243

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر