5

تغییر در آرایش هیات مدیره شرکت نفت

  • کد خبر : 99192
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲

همزمان با بازگشت بیژن زنگنه از ترکمنستان، دور جدید تغییرات مدیریتی در شرکت‌های تابع وزارت نفت آغاز خواهد شد. بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت هم اکنون به همراه رئیس مجلس شورای اسلامی در ترکمنستان به سر می برد و هفته جاری پس از بازگشت به تهران، حکم انتصاب مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت ایران را […]

همزمان با بازگشت بیژن زنگنه از ترکمنستان، دور جدید تغییرات مدیریتی در شرکت‌های تابع وزارت نفت آغاز خواهد شد.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت هم اکنون به همراه رئیس مجلس شورای اسلامی در ترکمنستان به سر می برد و هفته جاری پس از بازگشت به تهران، حکم انتصاب مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت ایران را صادر می کند.

بر این اساس، چهارشنبه هفته گذشته مذاکراتی بین وزیر نفت و رکن الدین جوادی ابهری مدیرعامل فعلی شرکت مهندسی و ساختمان نفت ایران (اویک) برگزار شد و از این رو به احتمال فراوان جوادی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت ایران مشغول به کار خواهد شد.

جوادی در وزارت نفت دولت هشتم به عنوان مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران مشغول به کار بود و هم اکنون در پروژه‌هایی همچون طرح توسعه فاز ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی و توسعه میدان نفتی آذر هم به عنوان مدیرعامل اویک مسئولیت دارد.

پیش از این از غلامرضا نوذری وزیر اسبق نفت، محمدجواد عاصمی پور قائم مقام اسبق شرکت ملی نفت، غلامرضا منوچهری مدیرعامل سابق پتروپارس و میرمعزی مدیرعامل اسبق شرکت ملی نفت به‌عنوان گزینه‌های مدیریت عاملی شرکت نفت یاد می شد.

تغییر در آرایش هیات مدیره شرکت نفت

به گزارش مهر، همزمان با تغییر مدیرعامل، آرایش ترکیب هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران تغییر خواهد کرد به طوری که به نظر می رسد در دولت یازدهم هیچ یک از مدیران عامل شرکت بهره برداری حق عضویت در هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران را نداشته باشند.

در حال حاضر مدیران فعلی عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و نفت مناطق مرکزی در عضویت هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران قرار دارند و با این استدلال که باید اعضای هیات مدیره نفت به طور تمام وقت باید در خدمت هیات مدیره باشند، قرار است مدیران عملیاتی در این مجموعه عضویت نداشته باشند.

معظمی به پتروشیمی می رود

همچنین به زودی با حکم وزیر نفت منصور معظمی سرپرست فعلی امور بین‌الملل وزارت نفت به عنوان مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی منصوب خواهد شد.

معظمی پیشتر به‌عنوان مدیر نفت و گاز سازمان برنامه و بودجه، مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت ملی گاز مایع، مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت پتروشیمی خارک، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه و عضو هیأت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عضو هیأت مدیره شرکتهای پتروشیمی اراک، خراسان، تبریز، پژوهش و فناوری، سرمایه‌گذاری پتروشیمی، آبادان، مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی، سفیر ایران در برزیل، مدیر اداری و آموزش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، معاون توسعه منابع انسانی و پژوهش وزارت نفت، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی و عضو هیات علمی دانشگاه صنعت نفت مشغول به کار بوده است.

بازگشت کاظم پور به ساختمان وزارت نفت

به گزارش مهر، از این رو با انتقال معظمی از امور بین‌الملل وزارت نفت به شرکت ملی صنایع پتروشیمی، از حسین کاظم پور اردبیلی به عنوان معاون جدید امور بین‌الملل وزارت نفت و سرپرست امور اوپک نام برده می شود.

حسین کاظم‌پور اردبیلی پیشتر وزیر بازرگانی در دولت محمدعلی رجایی بوده و به عنوان معاون اقتصادی وزارت امور خارجه مشغول به کار بوده ضمن آنکه وی حدود ۱۵ سال نمایندهٔ ایران در اوپک بوده است.

از سوی دیگر تغییر مدیریت عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران هم قطعی شده است.

هنوز گزینه قطعی از برای مدیریت شرکت ملی پالایش و پخش نفتی نهایی نشده است اما از حسین کاشفی و سید نورالدین شهنازی‌زاده به عنوان مدیران عامل این مجموعه نفتی یاد می شود.

آخرین وضعیت مدیران شرکت‌های بهره‌بردار نفت و گاز

علاوه بر این، از سلبعلی کریمی مدیرعامل فعلی شرکت نفت و گاز اروندان به عنوان مدیرعامل جدید شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن)، مهدی بازارگان مدیر استراتژیک وزارت نفت به‌عنوان معاون جدید برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت، ناجی سعدونی به‌عنوان مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و یا شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و جواد اوجی به‌عنوان مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی یاد می شود.

محمدجواد عاصمی پور قائم مقام اسبق شرکت ملی نفت و مدیرعامل سابق نیکو هم در یکی از شرکت های اصلی نفت به عنوان مدیرعامل مشغول به کار خواهد شد.

حمیدرضا کاتوزیان رئیس سابق کمیسیون انرژی مجلس و مسعود سلطان‌پور مدیرعامل سابق شرکت تاسیسات دریایی هم در آینده‌ای نزدیکی مسئولیت‌هایی را با حکم بیژن زنگنه در وزارت نفت برعهده خواهند گرفت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=99192

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر