2

نرمش قهرمانانه به معنای کوتاه آمدن نیست

  • کد خبر : 100592
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبری در خوصوص واژه “نرمش قهرمانانه” گفت: این لغت از تعابیر خاص دیپلماتیک و منحصر به شخص ایشان است و معنای آن احترام گذاشتن و با لفظ خوب سخن گفتن حتی با دشمن است.

امام جمعه اصفهان گفت: عزتمندی امروز ایران در جهان به خاطر دوران دفاع مقدس است که اگر آن پایمردی نبود امروز هر کشوری می‌خواست می‌توانست بر سرمان مشت بکوبد.
افق نیوز/ مهر ،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه ای این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به آغازهفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس دفاع جانانه بزرگ و کوچک ملت ایران در برابر دشمنان بود که با حمله به آنان در طول هشت سال نه تنها یک وجب از خاکمان به باد نرفت بلکه در نهایت دشمنان نیز در مجامع جهانی به عنوان متجاوز محکوم شدند.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش امام علی (ع) “استقامت در برابر دشمنان دری از درهای بهشت است” افزود: عزتمندی ایران در جهان به خاطر دوران دفاع مقدس است که اگر آن پایمردی نبود امروز هر کشوری می خواست بر سرمان مشت بکوبد.

خطیب جمعه اصفهان ادامه داد: تلفات ۲۵ هزار نفری تصادفات رانندگی جاده ای در سال بیش از یک سال جنگ است و برای خانواده های آنان موجب زیان می شود اما ملت با تقدیم شهدای خود در دوران دفاع مقدس نه تنها چیزی از دست نداد بلکه در جهان به عزت هم رسید.

طباطبایی نژاد یادآور شد: البته دشمن در خواب نیست بلکه دشمنی خود را از طریق جنگ نرم و جنگ اقتصادی ادامه داده است.

کشور فقط با  آموزش تعالیم دینی در برابر دشمنان حفظ می شود

وی در ادامه با اشاره به فصل بازگشایی مدارس اظهار داشت: بر اساس گفتار پیامبر اسلام “علم راس همه خیر ها و جهل راس همه شرور است” و امیدواریم در نظام آموزشی  علم و ایمان همراه باهم قرار گرفته و الگوی برای جهانیان گردد.

امام جمعه اصفهان افزود:مسئولان آموزش و پرورش دانش‌آموزان را بر اساس تربیت دینی آموزش دهند چرا که آینده کشور در دست آنان قرار خواهد گرفت.

طباطبایی نزاد با تاکید بر اینکه تنها تعالیم دینی موجب می شود که افراد ترسو و طمعکار تربیت نشوند، یادآور شد: اگر این صفات در دانش آموزان امروز رشد یابد آنان در آینده کشور را به راحتی در اختیار بیگانگان قرار می دهند.

در مذاکرات از منافع و ارزش های ملت نباید کوتاه بیاییم

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبری در خوصوص واژه “نرمش قهرمانانه” گفت: این لغت از تعابیر خاص  دیپلماتیک و منحصر به شخص ایشان است و معنای آن احترام  گذاشتن و با لفظ خوب سخن گفتن حتی با دشمن است.

خطیب جمعه اصفهان افزود:البته نرم و احترام آمیز مذاکره نمودن به معنای کوتاه آمدن از منافع ملت و ارزش های اسلامی و انقلابی نیست.

سپاه همانند روحانیت نهادی مردمی است

طباطبایی نژاد در ادامه با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در سه شنبه هفته گذشته در جمع فرماندهان بزرگ سپاه پاسداران اظهار داشت: ایشان رضایت خود را از این سپاه  اعلام داشتند و توصیه فرمودند که این سازمان در امور جزیی سایسی دخالت نکند اما این امر به معنای آن نیست که سپاه دارای بینش سیاسی نباشد.

وی با بیان اینکه دفاع از انقلاب نیازمند بینش از دشمنان است،گفت: سپاه پاسداران باید سیاست روز جهان را بداند تا بتواند از انقلاب اسلامی و کشور دفاع کند.

خطیب جمعه اصفهان یادآور شد: مفهوم سخن رهبری در نهی سپاه از ورود به مسائل سیاسی جزی آن است که این نهاد نباید در انتخابات از گروهی طرفداری کند تا گروهی دیگر از جامعه از این سازمان دلخور شوند و منجر به اختلاف در  اجتماع شود چرا که سپاه پاسداران نیز همچون روحانیت ارگانی مردمی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=100592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر