2

ترکیب تیم جدید هسته‌ای مشخص شد

  • کد خبر : 100852
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷

ظریف هدایت مذاکرات هسته‌ای با طرف‌های خارجی را عهده‌دار و عراقچی، تخت روانچی، آل حیبب، بعیدی‌نژاد و دو نماینده از سازمان انرژی اتمی و شورای عالی امنیت ملی در ترکیب تیم جدید حضور دارند و قرار است تیم جدید سخنگو هم داشته باشد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان ۱۴ شهریور ماه مسئولیت مذاکرات هسته‌ای با طرف‌های خارجی را به وزارت امور خارجه محول کرد و مرضیه افخم سخنگوی دستگاه دیپلماسی در این باره عنوان کرد که مجموعه هماهنگی‌های لازم در این باره در شورای عالی امنیت ملی صورت می‌گیرد.

با توجه به حضور ظریف در نیویورک و ملاقاتش با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که قرار است ساعت ۹ صبح فردا (دوشنبه) به وقت نیویورک انجام شود و همچنین نشست وزرای امور خارجه ۱+۵ در روز چهارشنبه سوم مهر ماه، احتمال برگزاری نشست ایران و ۱+۵ وجود دارد.

خبرنگار فارس اطلاع یافت که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه راهبری و هدایت مذاکرات هسته‌ای کشورمان در گفت‌وگو با ۱+۵ را از سوی حسن روحانی رئیس جمهوری عهده‌دار شده و سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی و مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا در ترکیب گروه مذاکره کننده هسته‌ای حضور دارند.

اسحاق آل حبیب مدیرکل دفتر وزارتی و معاون سابق نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و نمایندگانی از سازمان انرژی اتمی و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در این تیم حضور دارند.

قرار است تیم جدید سخنگو نیز داشته باشد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در بازگشت از سفر عراق در جمع خبرنگاران گفت که تیم مذاکره کننده مجموعه‌ای از همکاران وزارت امور خارجه و دوستان تخصصی دستگاه‌های ذیربط است که بر اساس پایبندی به رویکرد دولت تدبیر و امید در روابط بین‌الملل و داشتن نگاه کارشناسی به موضوع هسته‌ای انتخاب می‌شوند.

رئیس دستگاه دیپلماسی توضیح داد: برای این کار ما از دوستانی که در دو تیم قبلی یعنی زمان روحانی و تیم دولت نهم و دهم مسئول مذاکره بودند استفاده خواهیم کرد و هم از افراد جدیدی که از دستگاه‌های مختلف و از وزارت خارجه توانمندی پیگیری مذاکره را داشته باشند و بتوانند نقش سازنده‌ای برای پیشبرد اهداف مذاکره که حراست از دستاوردهای هسته‌ای دانشمندان ایران و حفظ حقوق مردم در حوزه هسته‌ای و رفع نگرانی‌های جامعه بین‌الملل است ایفا کنند.

ظریف یادآور شد: ما رفع نگرانی‌های جامعه بین‌الملل را برای امنیت ملی و ثبات کشور با حضور فعال و مؤثر در صحنه بین‌الملل ضروری می‌دانیم.

وی با بیان اینکه از کسانی که با این رویکرد آمادگی همکاری دارند، افرادی که تخصص کافی داشته باشند را انتخاب می‌کنیم، ‌یادآور شد: برخی از این دوستان انتخاب شده‌اند و برخی باید از سوی دستگاه‌های دیگر معرفی شوند و منتظریم تا با معرفی این افراد تیم منسجم را تشکیل داده و مذاکرات را شروع کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=100852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر