2

انتقاد از سکوت جامعه جهانی درباره حملات در غزه

  • کد خبر : 10098
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۵:۴۴

رژیم اسرائیل از روز پنج شنبه تاکنون چندین بار با حملات هوایی منطقه نوار غزه را هدف قرار داده که در این حملات دست‌کم ۱۶ فلسطینی کشته و ده‌ها تن زخمی شده‌اند. اسرائیل ادعا می‌کند که این حملات در پاسخ به حمله به دو اتوبوس و یک خودروی نظامی نزدیک شهر “ایلات” در جنوب سرزمین‌های […]

رژیم اسرائیل از روز پنج شنبه تاکنون چندین بار با حملات هوایی منطقه نوار غزه را هدف قرار داده که در این حملات دست‌کم ۱۶ فلسطینی کشته و ده‌ها تن زخمی شده‌اند.

اسرائیل ادعا می‌کند که این حملات در پاسخ به حمله به دو اتوبوس و یک خودروی نظامی نزدیک شهر “ایلات” در جنوب سرزمین‌های اشغالی که هشت کشته برجای گذاشت، صورت می‌گیرد.

ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل به سرعت گروه‌های مقاومت در نوار غزه را مسئول این حملات معرفی کرد و هشدار داد، به آنان به شدت پاسخ خواهد داد.

این درحالی است که دولت منتخب فلسطینی حماس که پس از برگزاری انتخابات دموکراتیک قدرت را در نوار غزه به دست گرفت، به شدت این ادعاها را رد کرده و درباره هر گونه تجاوز رژیم اسرائیل به نوار غزه هشدار داده است.

غازی حمد یکی از مقامات وزارت امور خارجه جنبش حماس در غزه در گفت‌وگو با پرس تی‌وی به بررسی این موضوع می‌پردازد.

پرس تی‌وی: شرایط در غزه هم اکنون چگونه است و حملات اسرائیل چه تاثیری بر شرایط کنونی در منطقه دارد؟

حمد: اسرائیل همچنان به حملات علیه نوار غزه ادامه می‌دهد. در این حملات که در شمال و جنوب نوار غزه صورت گرفته، چندین ساختمان و منطقه مسکونی هدف قرار گرفته است. در این حملات ۲ نفر کشته و حدود چهار یا پنج نفر زخمی شده‌اند. احتمال می­رود این حملات علیه نوار غزه ادامه یابد.

اسرائیل به تجاوزات خود به نوار غزه ادامه و مناطق غیرنظامی از جمله کمپ پناهندگان در خان یونس را هدف قرار می‌دهد. شرایط در منطقه این گونه است. هنوز اسرائیلی‌ها به حملات علیه نوار غزه ادامه می‌دهند.

پرس تی‌وی: برخی مقامات اسرائیلی از جمله ایهود باراک مدعی هستند که این حملات در پاسخ به حملات اخیر در شهر ایلات صورت می‌گیرد. نظر مقامات حماس درباره این مسأله چیست؟

حمد: از همان لحظه اول دولت حماس گفت که مسئولیت این حملات را بر عهده نمی‌گیرد و هیچ ارتباطی با عملیات در منطقه سینا نداشت است. متعجبیم که چرا پیش از هر گونه بررسی، پیش از آن که کسی مسئولیت این حملات را بپذیرد، اسرائیل حملات به نوار غزه را آغاز کرده و مردم این منطقه را هدف قرار می‌دهد.

این بدان معناست که اسرائیل قصد دارد هر اقدامی برای منافع سیاسی خود انجام دهد و یا این مسأله را بیان کند که نیاز به تلافی وجود دارد و باید مردم را در غزه کشت. آن‌ها فکر می‌کنند که این ساده‌ترین هدف برای آن‌هاست و هیچ کس نمی‌تواند در برابر اسرائیل از نوار غزه حفاظت کند.

من چنین مسأله‌ای را پس از حملات در منطقه سینا انتظار داشتم و انتظار می‌رفت که آن‌ها بخواهند غزه را هدف قرار دهند. این رویه دیرین اسرائیلی‌هاست.

پرس تی‌وی: درگیری‌هایی در مناطق مرزی مصر گزارش شده است و همچنین اوایل این ماه نیز درگیری‌هایی در مرزهای لبنان روی داد. آیا این اقدامات اسرائیل با هدف بی‌ثبات کردن منطقه صورت می‌گیرد یا این که جنبش حماس هدف این ناآرامی‌ها بوده است؟

حمد: اسرائیلی‌ها غزه را سرزمین خود می‌پندارند. زمانی که آن‌ها با بحران داخلی و بحران سیاسی و اقتصادی روبرو هستند، تلاش می‌کنند این بحران را به خارج از اسرائیل به ویژه به غزه و مرزهای لبنان منتقل کنند. آن‌ها تلاش دارند تا اذهان را منحرف کنند و این گونه نشان دهند که مرزهای لبنان و غزه ناامن است و غزه مرکز و هسته اصلی تروریسم در منطقه به شمار می‌آید.

اما به نظر من این دروغ‌ها هیچ اعتباری ندارد زیرا ما در حقیقت به عنوان دولت حاکم در غزه تلاش داریم تا این منطقه را آرام و با ثبات نگه داریم. اما در حقیقت اسرائیل به این ایده احترام نمی‌گذارد و تلاش دارد با حملات هوایی و توپ­خانه­ای به غزه تجاوز کرده و ثبات منطقه را بر هم زند.

متاسفم که جامعه جهانی درباره تجاوزات رژیم اسرائیل به غزه و جنایت علیه مردم این منطقه، سکوت اختیار کرده است. آن‌ها هیچ اقدامی در این جهت انجام نمی‌دهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=10098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر