3

پرونده فرد اهانت‌کننده به فائزه هاشمی آماده ارسال به دادگاه است

  • کد خبر : 10147
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۴

دادستان عمومی و انقلاب تهران با تشریح آخرین وضعیت مهمترین پرونده‌های قضایی روز از محکومیت دو تبعه آمریکایی به ۸ سال حبس، محاکمه عامل شهادت مسعود علی‌محمدی در روز اول شهریورماه خبر داد.هر یک از دو تبعه آمریکایی به اتهام ورود غیر مجاز و جاسوسی به ۸ سال حبس محکوم شدند عباس جعفری دولت‌آبادی صبح […]

دادستان عمومی و انقلاب تهران با تشریح آخرین وضعیت مهمترین پرونده‌های قضایی روز از محکومیت دو تبعه آمریکایی به ۸ سال حبس، محاکمه عامل شهادت مسعود علی‌محمدی در روز اول شهریورماه خبر داد.هر یک از دو تبعه آمریکایی به اتهام ورود غیر مجاز و جاسوسی به ۸ سال حبس محکوم شدند

عباس جعفری دولت‌آبادی صبح یکشنبه در نشستی با خبرنگاران در خصوص رای صادره از سوی دادگاه انقلاب برای دو تبعه آمریکایی تصریح کرد:‌ رای دادگاه صادر و به متهمان ابلاغ شد. هر کدام به هشت سال حبس محکوم شده‌اند که می‌توانند طبق قانون به رای دادگاه اعتراض کنند. پرونده سارا شورد نیز در دادگاه مفتوح است؛ البته وی گفته که در ایران حاضر نخواهد شد ولی محاکمه او از نظر ما بلامانع است و می‌توان وی را غیابی محاکمه کرد.

وی اتهام این دو تبعه آمریکایی را ورود غیر مجاز و جاسوسی عنوان کرد.

عامل ترور شهید علی‌محمدی سه‌شنبه محاکمه می‌شود

دادستان تهران همچنین از برگزاری دادگاه عامل ترور شهید مسعود علی‌محمدی در روز سه‌شنبه ـ اول شهریورماه ـ خبر داد و تصریح کرد: متهم اصلی این پرونده علی جمالی فشی است که پس از انجام ترور دستگیر شد و تحقیقات مفصلی از وی صورت گرفت.

جعفری دولت‌آبادی اضافه کرد: این متهم چهار عنوان اتهامی دارد که مهمترین آنها محاربه از طریق ترور است.

وی اظهار کرد: این متهم با سفر به اسرائیل و همچنین شرکت در دوره‌های موساد آموزش‌های زیادی دیده بود که بر اساس اظهارات خودش ۱۲۰ هزار دلار به وی پرداخته بودند.

وی در مورد نحوه اقدام جمالی فشی خاطرنشان کرد: این متهم یک نوبت موتور را به محل برده اما به دلیل اینکه شرایط مناسب نبوده این کار را انجام نداده است. او در نوبت دوم موتور را به محل وقوع برده و با اقدام خود موجب شهادت مسعود علی‌محمدی شده است.

دادستان تهران تاکید کرد: جلسه روز سه‌شنبه در حقیقت محاکمه متهم اصلی این پرونده و در راستای نشان دادن دست‌های پنهان و آشکار رژیم صهیونیستی در ترور دانشمندان هسته‌ای ماست.

پرونده ۱۵ متهم مرتبط با شبکه جاسوسی اسرائیل ظرف ۱۰ روز آینده به دادگاه می‌رود

جعفری دولت‌آبادی یادآور شد: در کنار این پرونده، پرونده دیگری نیز در هفته‌های آینده به دادگاه ارسال خواهد شد که حداقل ۱۵ متهم مرتبط با شبکه جاسوسی اسرائیل دارد. از این متهمان نیز تحقیقات بسیار گسترده‌ای صورت گرفته و ان‌شاالله ظرف ۱۰ روز آینده این پرونده نیز به دادگاه ارسال می‌شود.

وی گفت: این ۱۵ نفر از افراد فریب‌خورده هستند که برخی آموزش دیده‌اند و برخی نیز از طریق دیگران وارد شده‌اند.

دادستان تهران تصریح کرد: یکی از علل ارسال جداگانه پرونده عامل ترور شهید علی‌محمدی به دادگاه این بود که اتهام و کیفرخواست صادره با عنوان محاربه است. پرونده باقی متهمان نیز به دادگاه ارسال خواهد شد و تشخیص علنی یا غیرعلنی بودن جلسه رسیدگی بر عهده قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده است که اگر علنی برگزار شود رسانه‌ها می توانند در جلسه دادگاه حضور داشته باشند.

نوبت دوم تحقیقات در پرونده ضمیمه روزنامه ایران شروع شده است

دادستان تهران در خصوص آخرین وضعیت پرونده ضمیمه روزنامه ایران نیز خاطرنشان کرد: همانطور که پیش از این اعلام شد دادستانی در این رابطه اعلام جرم کرده بود. تحقیقات آغاز شده و امیدواریم پس از تکمیل تحقیقات اتخاذ تصمیم شود. پرونده به جدیت ادامه دارد و از نظر ما نوبت دوم تحقیقات شروع شده و امیدواریم به زودی اعلام نظر شود.

خبرنگار دیگری با نشان دادن تیتر یکی از روزنامه ها مبنی بر اینکه «هر کس مشایی را بکشد من پولش را می‌دهم» از دادستان خواستار توضیح شد که وی پاسخ داد: در این رابطه باید بررسی بیشتری صورت گیرد و اگر از جنبه خصوصی اعلام جرم شود قابل بررسی است.

یکی دیگر از خبرنگاران از دادستان تهران در خصوص پرونده طلبه خلیلی سوال کرد که وی پاسخ داد:‌ وزیر بهداشت در مصاحبه‌ای اعلام کردند که برخی اقدامات آن گونه که مطبوعات اعلام کردند نبوده است؛ البته خود آنها برخی اقدامات از جمله محرومیت برخی افراد و جابه‌جایی برخی دیگر را انجام داده‌اند. دادستانی زمانی کاری را جرم اعلام می‌کند که مقدمات اعلام جرم فراهم شود، از جمله تعمدی برای عدم پذیرش بیمار.

گزارشی مبنی بر عمدی بودن عدم پذیرش «خلیلی» در بیمارستان دریافت نکرده‌ایم

وی یادآور شد:‌ آنچه که از مصاحبه وزیر بهداشت خواندم و همچنین بر اساس گزارشات دادسرای جرایم پزشکی تا این لحظه چیزی در مورد تعمدی بودن به ما نرسیده است.

پرونده فرد اهانت‌کننده به فائزه هاشمی آماده ارسال به دادگاه است

وی همچنین در مورد پرونده فرد اهانت‌کننده به فائزه هاشمی اعلام کرد:‌ کیفرخواست این متهم صادر شده و پرونده آماده ارسال به دادگاه است.

رای ۱۰۰ صفحه‌ای متهم پرونده انرژی‌درمانی صادر شده است

دادستان انقلاب تهران همچنین اظهار کرد:‌ رای متهم پرونده معروف به انرژی‌درمانی صادر شده اما به دلیل اینکه قطعیت پیدا نکرده نمی‌توانیم آن را اعلام کنیم. این پرونده منجر به صدور رای ۱۰۰ صفحه‌ای شده است.

جعفری دولت‌آبادی گفت: کسانی در حوزه انرژی‌درمانی این موضوع را پیگیری می‌کردند تا به نتیجه برسد؛ البته متهم در محاکمات شرکت نکرد ولی وکیل وی حضور داشت. رای پرونده نیز به دلیل عدم قطعیت قابل اعلام نیست.

پرونده عرفان حلقه کیهانی در نوبت رسیدگی قرار گرفت

وی در ادامه اظهار کرد:‌ پرونده معروف به عرفان حلقه کیهانی به دادگاه ارسال شده و در نوبت محاکمه است.

متهمان جریانات خاص به‌زودی محاکمه می‌شوند

جعفری دولت آبادی خاطرنشان کرد: چهار فقره پرونده مربوط به جریانات خاص به دادگاه ارسال شده و امیدواریم محاکمه متهمان آغاز شود. صحبت‌هایی گفته می‌شود مبنی بر اینکه این دستگیری‌ها سرانجام نداشته که ما اعلام می‌کنیم محاکمه به زودی آغاز می‌شود.

خبرنگاری از دادستان تهران خواستار ارائه آماری برای رسیدگی به پرونده‌های جمع‌آوری ماهواره‌ها شد که وی پاسخ داد:‌ رقم دقیقی ندارم. روزانه پرونده‌هایی در دادسرا تشکیل می‌شود و برخی نیز به دادگاه رفته و اتخاذ تصمیم می‌شود. یکی از کارهای جاری دادسرای رسانه رسیدگی به پرونده‌های ماهواره است.

چهار نفر از اشرار با رای دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده‌اند

وی همچنین خاطرنشان کرد:‌ پرونده چهار نفر از اشرار به دادگاه انقلاب ارسال شده و برای آنان حکم اعدام صادر شده است که اکنون نمی توانم اسامی آنان را اعلام کنم.

چهار شرور مهاجم به خودروهای مردم در شرق تهران دستگیر شدند

دادستان تهران با اشاره به حمله چند شرور به خودرو‌های مردم در شرق تهران گفت:‌ چهار متهم در این رابطه دستگیر شده‌اند.

وی همچنین با اشاره به مجروح کردن یک نفر به دلیل امر به معروف در غرب تهران یادآور شد: هنوز متهم دستگیر نشده است و از پلیس می‌خواهیم که با این‌گونه جرایم هرچه سریعتر برخورد کند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: دادستانی دستورالعملی را در ۱۵ بند در خصوص رسیدگی به پرونده اشرار صادر کرده است.

احکام قطعی پرونده‌های زمین‌خواری در غرب تهران پس از ماه رمضان اجرا می‌شود

خبرنگاری از دادستان تهران در خصوص رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری سوال کرد که وی پاسخ داد: بعد از ماه رمضان ان‌شاالله در منطقه غرب تهران احکامی که قطعیت یافته اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا از دادستان تهران در خصوص پرونده پل مدیریت سوال شد که وی پاسخ داد: این پرونده در دادگاه است.

امیدواریم پرونده ملک‌زاده هر چه زودتر تعیین تکلیف شود

جعفری دولت‌آبادی همچنین در خصوص پرونده ملک‌زاده خاطرنشان کرد:‌ تحقیقات از وی ادامه دارد و این پرونده از جمله پرونده‌هایی است که امیدواریم هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

ملک‌زاده در انفرادی نیست

خبرنگاری از دادستان سوال کرد که آیا ملک‌زاده در انفرادی به سر می‌برد که دادستان پاسخ داد: وی در انفرادی نیست.

جعفری دولت آبادی در خصوص یک پرونده‌ همسرکشی نیز اظهار کرد: متهم به دلیل وضعیت جسمانی نامساعد در بیمارستان به سر می‌برد و تحقیقات به محض بهبود وی آغاز خواهد شد/ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=10147

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر