4

دیدار اشتون با رهبران اخوان المسلمین مصر

  • کد خبر : 102143
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با رهبران ارشد اخوان المسلمین مصر پشت درهای بسته دیدار و گفتگو کرد که هدف اصلی این دیدار تلاش برای دستیابی به صلح و آشتی ملی در مصر بوده است

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قصد دارد صلح و آشتی را بین دولت موقت مورد حمایت ارتش مصر و گروه های مخالف دولت برقرار کند. یکی از رهبران ارشد اخوان المسلمین در خصوص مذاکرات اشتون و گروه های مخالف دولت مصر تاکید کرد، این مذاکرات شامل بن بست سیاسی مصر بوده ولی در این مذاکرات تاکید شده است که این بن بست باید بدون کمک خارجی و به دست مردم مصر حل و فصل شود.

وی تصریح کرد، ما در این دیدار نظرات خود را مطرح نکردیم بلکه نظرات و عقاید مردم مصر را با اشتون در میان گذاشتیم. مردم مصر به اعتراضات خیابانی خود نسبت به سیاست های فعلی دولت ادامه خواهند داد. اشتون برای سفری ۳ روزه به مصر رفته است و قصد دارد با مقام های ارشد دولت موقت مصر از جمله عدلی منصور رئیس جمهور و عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع این کشور دیدار و گفتگو کند.

این مقام ارشد اخوان المسلمین تاکید کرد، در این مذاکرات در خصوص درخواست اخوان المسلمین برای بازگشت محمد مرسی به قدرت صحبت نشده است. مرسی سوم جولای توسط ارتش مصر از قدرت برکنار شده و به مکان نامعلومی برده شده است. وزارت خارجه مصر نیز با انشتار بیانیه ای به دیدار اشتون با نبیل فهمی وزیر خارجه این کشور اشاره کرده است. در این بیانیه آمده است، دو طرف در خصوص مسائل منطقه رایزنی کرده اند. در این بیانیه اشاره ای مذاکره دو طرف در خصوص تحولات سیاسی مصر و دستیابی به صلح نشده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=102143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر