3

حادثه وحشتناک برای یک استقلالی

  • کد خبر : 102250
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸

این هفته رو به پایان اگرچه با پیگیری رویدادهای زیادی در رشته‌های مختلف و اتفاقات مهمی مانند مصدومیت شدید فریدون زندی و ناکامی استقلال از صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا همراه بود اما به همان اندازه و چه بسا بیشتر هم شاهد جابه‌جایی‌ها و انتصاب‌های جدید از سوی متولی ورزش ایران یعنی سرپرست وزارت ورزش و جوانان بود.

این هفته رو به پایان اگرچه با پیگیری رویدادهای زیادی در رشته‌های مختلف و اتفاقات مهمی مانند مصدومیت شدید فریدون زندی همراه بود.

آنچه در این طول این هفته خبرساز شد، مربوط به مصدومیت شدید فریدون زندی در لیگ ستارگان می‌شد که منجر به دوری چند ماهه این بازیکن از میادین و البته جایگزین شدن مجتبی جباری به جای وی در تیم الاهلی قطر شد. ضمن اینکه شاید بتوان یکی از خوش‌ترین اخبار این هفته را هم به بهبود نسبی کوروش باقری و مرخص شدن وی از بیمارستان مرتبط دانست.

مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش عبارت است از:

کوروش باقری از بیمارستان مرخص شد

سرمربی تیم ملی وزنه‎برداری که ساعت ۶ صبح اول مهرماه دچار ایست قلبی شده بود، پس از اینکه چند روز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان پیامبران تحت نظر متخصص قلب قرار داشت، شنبه گذشته از بیمارستان مرخص شد. کوروش باقری اعلام کرده از این پس شاید نتواند به مانند گذشته در کنار تیم ملی باشد اما ارتباط خود را با این تیم به طور کامل قطع نخواهد کرد. تیم ملی وزنه برداری برای حضور در رقابت‎های جهانی لهستان آماده می‌شود.

زندی از میادین فوتبال دور شد

در چارچوب هفته سوم رقابت‌های لیگ قطر و در جریان دیدار دو تیم الاهلی و معیذر که شنبه شب گذشته برگزار شد، فریدون زندی، بازیکن تیم الاهلی در دقیقه ۸۰ به شدت دچار آسیب دیدگی شد. شدت این مصدومیت به حدی بود که بازی ۶ دقیقه متوقف شد و در نهایت هم زندی به بیمارستان منتقل شد. به دنبال این آسیب دیدگی، فریدون زندی یکشنبه گذشته جراحی شد. بعد از این جراحی که سه ساعت طول کشید، پزشک جراح زندی گفت که “فریدون ممکن است مجددا به میادین فوتبال برگردد ولی این اتفاق قطعا در دوره زمانی کمتر از شش ماه رخ نخواهد داد”. آسیب دیدگی فریدون زندی شباهت زیادی با مصدومیت جبرئیل سیسه فرانسوی و هنریک لارسون سوئدی داشت.

مصدومیت فریدون زندی، این بازیکن را برای مدت چند ماه از میادین فوتبال دور کرد

مخالفت مسئولان جهانی با حضور دو جودوکار ایرانی در تیم ملی لبنان
در پی حضور دو جودوکار نوجوان ایرانی در لبنان به منظور حضور در تیم ملی این کشور، فدراسیون جودو با ارسال نامه‌ای به فدراسیون جهانی ضمن اعلام اعتراض به عملکرد غیرمتعارف مسئولان فدراسیون جودو لبنان، نارضایتی خود را از حضور این دو جودوکار در این کشور اعلام کردند. در همین راستا فدراسیون جهانی جودو با ارسال نامه‌ای به لبنان اعلام کرد دو جودوکار ایرانی نمی‌توانند برای این کشور مبارزه کنند. این خبر سه شنبه گذشته اعلام شد.

جباری به تیم الاهلی قطر پیوست
پس از مصدومیت فریدون زندی، بازیکن ایرانی تیم الاهلی قطر، مسئولان این باشگاه مذاکرات خود را با مجتبی جباری، بازیکن تیم سپاهان آغاز کردند و در نهایت با این بازیکن تا پایان فصل جاری به توافق رسیدند. خبر انتقال جباری به الاهلی قطر در حالی سه شنبه منتشر شد که این بازیکن امسال در سپاهان بازی می‌کرد ولی بعد از گذشت چند هفته از حضور در تمرینات این تیم خودداری کرد و به تهران بازگشت. این برای اولین بار است که جباری به یک تیم خارجی می رود و لژیونر می شود.

پیروزی‌های تیم ملی والیبال در آسیا
تیم ملی والیبال که به منظور شرکت در هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا به امارات سفر کرده است، چهار دیدار ابتدایی خود در این مسابقات را با پیروزی پشت سر گذاشت. این تیم در مرحله مقدماتی تیم‌های قزاقستان و کویت را با شکست مواجه کرد. ملی‌پوشان والیبال کشورمان مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا را هم با پیروزی مقابل عراق آغاز کردند. آنها در چهارمین دیدار خود روز چهارشنبه به مصاف کره‌جنوبی رفتند که طی آن به برتری ۳ بر یک دست یافتند. تیم ملی والیبال امروز در ادامه مسابقات قهرمانی آسیا و در مرحله یک چهارم نهایی برابر لبنان به میدان می‌رود.

حذف استقلال در تهران
دیدار برگشت تیم‌های استقلال و اف‌سی سئول کره‌جنوبی در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا چهارشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار شد و طی آن نماینده کشورمان در حضور تماشاگران زیادی که به ورزشگاه آمده بودند با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ متوقف شد. این در حالی است که استقلال در دیدار رفت که در کره جنوبی برگزار شد با دریافت دو گل نتیجه را واگذار کرده بود. بدین ترتیب استقلال در مجموع دو دیدار رفت و برگشت مقابل اف سی سئول کره جنوبی متحمل شکست ۴ بر ۲ شد و از حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا بازماند تا از رسیدن به سومین ستاره قهرمانی در آسیا دور شود.

مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=102250

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]