3

آنهایی که معتقد به کوتاه آمدن هستند به سرنوشت مرسی توجه کنند

  • کد خبر : 102294
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۷

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: زمزمه‌هایی وجود دارد که برخی‌ها گفته‌اند شعار مرگ بر آمریکا را ترک کنید اما بدانند که شعار مرگ بر آمریکا شعار مقاومت ایران است.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران که در مراسم بزرگداشت آیت‌الله تهرانی در حسینیه غدیر شهر کن سخنرانی می‌کرد،‌ اظهار داشت: مجلس به پاس بزرگداشت عالمی خدوم و مردمی شکل گرفته است. عالمی که این دین این نسل و نسل گذشته مدیون اوست.

وی با بیان اینکه آیت‌الله تهرانی محور وحدت بود، خاطرنشان کرد: این عالم بزرگوار با حضورش اختلافاتی که ریشه محلی داشت، با بیانات و عمل تبدیل به وحدت و برادری کرد. چرا که مردم او را قبول داشتند.

خاتمی به نقش روحانیت در ایران اشاره کرد و گفت: روحانیت حزب، گروه و یا جناح نیست. روحانیت بیش از هزار سال است که در ایران اسلامی تاثیرگذار است.

عضو مجلس خبرگان ادامه داد: هیچ نهادی در تاریخ ایران به اندازه نهاد روحانیت تخریب نشده است و این تخریب‌ها نیز هم در زمان پهلوی مفلوک بود و هم در زمان بعد از انقلاب اسلامی که البته اگر بخواهیم حرف‌هایی که ضد انقلاب داخل علیه روحانیت گفته‌اند تبدیل به کتاب کنیم، جلدی قطور خواهد شد.

وی با بیان اینکه تخریب‌ها علیه روحانیت ریشه بیش از یک قرن دارد، گفت: وقتی انگلیسی‌ها فهمیدند که یک عمامه‌ به سر با یک فتوا همه کاسه و کوزه آنها را به هم می‌ریزد، تخریب‌ها صورت گرفت. بنابراین از زمانی که دین در این کشور زنده و سخنگوهای دین جان گرفتند تخریب‌ها مضاعف شد اما باید دانست که روحانیت در میان مردم همچنان محبوب است که یکی از نشانه‌های آن همین تجلیل مردم از روحانیت است.

خاتمی خداباوری و عمل صالح را دو عنصر محبوبیت برشمرد و خاطرنشان کرد: خداباوری یعنی اینکه باورمان شود که این خداوند است که ۳۵ سال این کشور را اداره می‌کند چرا که تاکنون ۶ کودتا صورت گرفته است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخشی دیگر از سخنان خود اختلاف آمریکا با ایران را چیزی فراتر از مسائل هسته‌ای عنوان و تصریح کرد: آمریکا از ابتدا با ما مشکل داشته است و اگر قصه هسته‌ای تمام شود آنان حقوق بشر را مطرح می‌کنند بنابراین مسئله آمریکا مسئله سلطه است.

وی افزود: آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند که به دنبال سقوط حکومت ایران نیستند بلکه آنان خواستند ولی نتوانستند. بنابراین دل‌ بستن به لبخند غربی‌ها و دشمنان این ملت خطا است.

خاتمی به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: قرآن می‌گوید که شما سست و دنبال مذاکره و آشتی نروید چرا که شما در موضع برتر هستید و خداوند هم با شماست و زحمات شما را به هدر نمی‌دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه احساس خستگی کردن خطر است، تاکید کرد: رخت بر بستن فرهنگ شهادت و فرهنگ مقاومت همان ذلت است. چرا که ما به فرهنگ مقاومت زنده‌ایم.

وی ادامه داد: زمزمه‌هایی وجود دارد که برخی‌ها گفته‌اند شعار مرگ بر آمریکا را ترک کنید اما باید بدانند که شعار مرگ بر آمریکا شعار مقاومت ایران است.

خاتمی خاطرنشان کرد: احمقانه‌ترین نوع حرف زدن با یک ملت تهدید یک ملت است. اوباما با کمال وقاحت می‌گوید که همه گزینه‌ها را روی میز داریم و ما هم به آنها می‌گوییم ما هم همه گزینه‌ها را روی میز داریم که یکی از آن گزینه‌ها ۸ سال دفاع مقدس است.

فارس/خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به جریانات مصر و سقوط محمد مرسی، گفت: مرسی «شیمون پرز» را برادر خطاب کرد و با اوباما نیز مشورت می‌کرد و برای آمریکا هر کاری انجام داد. بنابراین آنها که دنبال کوتاه آمدن هستند به سرنوشت مرسی بیشتر نگاه کنند. البته ما جریانی که امروز جریانی که در مصر سر کار آمده را قبول نداریم و فاسد می‌دانیم.

وی در پایان اظهار داشت: امروز دشمن اصلا قابل اطمینان نیست چرا که ما با دشمنی مواجه هستیم که به هیچ اصلی پایبند نیست. البته نمی‌گوییم که مذاکرات دیپلماتیک نداشته باشیم. چرا که عرصه دیپلماسی خود یک عرصه است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=102294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر