1

احتمال حذف هدیه احمدی‌نژاد به دانشجویان نمونه

  • کد خبر : 102644
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در اصلاحیه بودجه سال ۹۲ احتمال حذف یا جایگزینی خودروهای پراید وعده داده شده از سوی رئیس‌جمهور سابق به دانشجویان نمونه سال ۹۱ وجود دارد.

خبرگزاری فارس: افزایش 25 درصدی وام دانشجویی/احتمال حذف هدیه احمدی‌نژاد به دانشجویان نمونه

محمود ملاباشی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در حاشیه سمینار مشاورین دانشگاه‌ها در جمع خبرنگاران با اشاره به تعیین یارانه غذای موسسات غیرانتفاعی گفت: برای دانشگاه‌های دولتی یارانه غذای دانشجویی در بودجه دولتی دانشگاه مستتر شده است و برای دانشگاه‌های غیرانتفاعی بودجه‌ای توسط دولت در صندوق رفاه دانشجویان قرار داده شده است.

وی افزود: با توجه به بحثی که در مجلس شورای اسلامی درباره بودجه سال ۹۲ وجود دارد ما منتظر هستیم تا بحث و بررسی‌ها درباره بودجه سال جاری انجام شود و چنانچه بودجه دانشگاه‌ها از سال گذشته پایدار باشد رایزنی‌های صورت گرفته تا این یارانه بلافاصله بین دانشگاه‌ها توزیع شود.

رئیس سازمان دانشجویان در پاسخ به اعتراضات صورت گرفته و افزایش هزینه‌های غذا در برخی خوابگاه‌های خودگردان گفت: بنده در اعلام هزینه‌های جدید با نرخ‌های اعلام شده افزایش قابل توجهی نمی‌بینم افزایش اجاره‌بهای خوابگاه‌ها در سال جدید حداکثر ۲۰ درصد بوده که این مطابق با روال دو سه سال گذشته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: افزایش اجاره‌بها برای خوابگاه‌ها و سایر هزینه‌ها جزء مصوبات هیئت‌امنای صندوق رفاه دانشجویان است و اگر مقایسه‌ای با بودجه‌های موجود صورت گیرد مشخص می‌شود که افزایش ۲۰ درصدی هزینه‌های خوابگاه‌ها به این صورت بوده است که مثلا خوابگاه چهار نفره با نرخ اجاره‌بهای ۹۵ هزار تومان به ۱۱۵ هزار تومان تبدیل شده است و این در مقایسه با افزایش هزینه‌های کلی در سطح جامعه افزایش چشمگیری نیست.

ملاباشی ادامه داد: ما وظیفه خودمان می‌دانیم که چتر حمایتی خوابگاهی را بیشتر کنیم و به دنبال توسعه وام‌های دانشجویی هستیم.

معاون وزیر علوم با اشاره به افزایش وام‌های دانشجویی در سال جدید گفت: زمانی که روی افزایش هزینه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود با توجه به افزایش قیمت‌ها روی افزایش وام‌ها نیز برنامه‌ریزی می‌شود. بر همین اساس وام‌های عادی دانشجویی افزایش ۲۵ درصدی داشته است و حتی برخی وام‌ها با جهش صددرصدی مواجه بوده است.

وی افزود: وام ازدواج، وام‌های اضطراری و وام‌های درمانی از جمله وام‌هایی هستند که با افزایش صددرصدی روبرو شده‌اند. برای مثال دانشجویی که در شرایط فعلی عمل جراحی می‌کند با یک میلیون تومان حتی به داخل بیمارستان نیز راه پیدا نمی‌کند.

ملاباشی در پاسخ به شایعات مطرح شده در رابطه با برکناری وی تاکید کرد: تا امروز چنین چیزی مطرح نبوده اما هر زمانی که فرد جدیدی معرفی شود دستور را می‌پذیرم و پست را به مدیر جدید تحویل می‌دهم.

وی همچنین درباره احتمال استعفا در روزهای آینده تصریح کرد: استعفا را در شرایط فعلی صحیح نمی‌دانم و احساس می‌کنم تا زمانی که وظیفه‌ای به بنده سپرده می‌شود آن را رها نمی‌کنم، به عقیده بنده چنین مسئله‌ای در نظام جمهوری اسلامی معنا ندارد. انشاءالله با برگزاری جلسه مجلس شورای اسلامی برای تعیین تکلیف نهایی وزیر علوم تکلیف نهایی مدیران و مسئولین نیز مشخص می‌شود.

معاون وزیر علوم در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس، درباره آغاز فراخوان دانشجویان نمونه از امروز و مشخص نشدن تکلیف جوایز ریاست جمهوری در سال گذشته گفت: انتخاب دانشجویان نمونه در هر سال یک موهبت است و همه باید اسباب بهتر برگزار شدن آن را فراهم کنند. اما اینکه در یک جلسه از رئیس‌جمهور خواهش و اصرار می‌کنند و ایشان نیز با درخواست موافقت می‌کنند به این صورت است که بودجه‌ای برای موارد اینچنینی وجود ندارد و مسلما اهدای جوایز با تاخیر روبرو می‌شود.

وی افزود: با این حال نامه‌ اهدای خودروهای پرایدی که در سال گذشته از سوی آقای احمدی‌نژاد برای دانشجویان نمونه در نظر گرفته شد به وزارت علوم رسیده است. اما در این مورد باید اصلاحیه بودجه سال ۹۲ نیز در نظر گرفته شود.

ملاباشی در ادامه تاکید کرد: با صحبت‌هایی که درباره اصلاحیه بودجه وزارت علوم مطرح شده است احتمال این وجود دارد که این جوایز در اصلاحیه بودجه ۹۲ حذف یا جایگزین شوند، با این حال ما منتظر مصوبه مجلس هستیم و در صورت تعیین تکلیف نهایی درباره این جوایز تصمیم‌‌گیری می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=102644

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر