2

اعتراف‌گیری با روش‌های غیرقانونی خلاف است

  • کد خبر : 102998
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸

فرمانده نیروی انتظامی پلیس شایسته جامعه اسلامی را پلیسی دانست که حتی بدون بازرسی و حفاظت و نظارت دست به تخلف نزده و تقوای الهی او را از این اقدامات برحذر دارد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم امروز پنجشنبه پس از تجدیدمیثاق فرماندهان ناجا با آرمان‌های امام راحل و در سخنانی بنیانگذار انقلاب را موجب سرافرازی میهن و اسلام پس از ۱۴ قرن دانست و گفت: امروز در حرم حضرت امام و در محضر روح ملکوتی ایشان با احکام و آرمان‌های انقلاب تجدید بیعت داریم.

وی پوشیدن لباس سبز نیروی انتظامی را افتخاری از جانب خداوند برشمرد و گفت:‌امیدواریم توفیق ادامه راه امام را نیز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اصول و تعالیم دینی ثابت است و دستخوش تغییر نخواهد شد، اظهار کرد: عدالت، ظلم ستیزی، اخلاق حسنه، تقوا و … همواره یک ارزش است و درعین حال دروغ‌گویی، خبرچینی، توطئه و … نیز مواردیست که همواره به آن ضدارزش گفته می‌شود، اما روش‌ها و شیوه‌های آن همواره تغییر می‌کند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه فردی که برای خدا حرکت کند از جانب خداوند نیز هدایت می‌شود، اظهار کرد: خداوند اسباب و راهنمایان را برای حرکت در مسیرش فراهم می‌کند تا ما دچار سردرگمی نشویم که راه نیز همان مسیر ولایت است و راه دیگری برایش وجود ندارد.

وی افزود: بر همین اساس نمی‌توانیم بگوییم چون ماهواره آمده و تکنولوژی به روز شده، دیگر چنین مسائلی مطرح نیست بلکه باید گفت در این عصر دین‌گرایی افزایش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی رشد سریع علم و فناوری را دستاورد بزرگی در عصر حاضر دانست و گفت:‌ البته این امر نمی‌تواند انسان را به سعادت برساند و تا زمانی که آدمی دنیا را مقصد و نه معبری برای ورود به آخرت بداند در هنگام پیری احساس تمام شدن خواهد کرد.

فرمانده ناجا دنیا را معبری برای رسیدن به آخرت دانست و گفت: زندگانی حقیقی در آخرتی است که البته آنرا با اعمالمان در این دنیا ساخته‌ایم مانند یک معمار که بنایی را می‌سازد و این بنا نشانگر تلاش انبوه کسانی است که در این فضا زحمت کشیده‌اند.

 

 

ناجا مفتخر است که مامور برقراری عدل است

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نیروی انتظامی افتخار دارد که مامور برقراری عدل و قسط است، گفت: اگر پلیسی داشته باشیم که تنها ارزش‌های مادی برایش مطرح باشد قطعا تقوای او نیز در حد همین ارزش‌های مادی خواهد بود، در حالی که پلیس شایسته جامعه اسلامی پلیسی است که حتی بدون بازرسی و حفاظت و نظارت نیز بتواند به وظایف خود عمل کند و تقوای الهی او را از انجام تخلف برحذر دارد.

 

وی با اشاره به تعبیر حضرت امام (ره) که عالم را محضر خداوند دانسته بودند، گفت: عامل بازدارنده درونی ما و پلیس نیز همین موضوع است و فردی که خود را ناهی از منکر می‌داند، باید خودش مبرا از منکرات باشد و اگر خود مبتلا به مشکلات اخلاقی باشد بدیهی است که قادر به انجام وظایفش نیست.

 

وی با بیان اینکه در سند چشم انداز ناجا به دنبال پلیس شایسته هستیم، اذعان کرد: البته در این مسیر در گامهای اولیه قرار داریم.

وی همچنین تاکید کرد:‌همانگونه که ناجا برای مسکن، ازدواج و غیره کارکنان خود سرمایه گذاری می‌کند، باید برای افزایش بصیرت، تقوا و … نیز سرمایه گذاری کند.

 

 

پلیس در اجرای عدالت اسیر نفس نمی‌شود

 

احمدی مقدم در ادامه با تاکید بر اینکه پلیس در اجرای عدالت اسیر نفس نمی‌شود،‌ خاطر نشان کرد: اصل اساسی برای ما قانون و رعایت شرع است و هدف ما صرفا کشف جرم یا دستگیری قاتل نیست. البته باید قاتل و متهم را دستگیر کنیم.

 

 

اعتراف‌گیری با روش‌های غیرقانونی خلاف است

 

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت اجرای قوانین و رعایت شرع، تصریح کرد: اینکه با روشی غیرقانونی تلاش شود تا زودتر از متهم اعتراف گرفته و به نتیجه مطلوب رسیده شود خلاف قانون است.

احمدی مقدم قانون و شرع را معیار رابطه کاری پلیس با مردم دانست و افزود: مردم داری،‌ کارآمدی و روزآمدی از شعارهای ناجا بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه باید در مقابل تهدیدات به روز بود و از قبل آنها را شناسایی کرد، گفت: البته در این موضوع نیز مسئله مهم مردم داری و قانون مداری است.

 

 

نیروی انسانی مهمترین سرمایه ناجا است

 

وی مهمترین سرمایه ناجا را نیروی انسانی دانست و با تاکید بر اینکه سرمایه اجتماعی هر نیرو منبعث از این سرمایه است، گفت: اگر نیرویی شجاع، آگاه، باتقوا و … داشته باشیم حتما اعتماد و رضایت مردم را نیز به دست خواهیم آورد که در این راه قطعا مجرم و تبهکار از ما خوشش نخواهد آمد.

وی با اشاره به برخی اقدامات در هنگام دستگیری متهمان نیز تصریح کرد: هنگام دستگیری متهمان باید طوری رفتار کنیم که آبروی خانواده‌اش حفظ شود.

همچنین گاه و بیگاه گزارشاتی به دست ما می رسد که در آن به دلیل نبود امکانات چندین متهم را به یکدیگر دستبند زده و حمل می‌کنند که این موارد باید رعایت شود.

به گفته فرمانده ناجا رعایت این موارد همان مسئله‌ایست که مقام معظم رهبری که نایب امام زمان و جانشین حضرت امام (ره) هستند، نیز خواهان آن است.

 

 

فرمان هشت ماده‌ای امام زنده است

 

احمدی مقدم در ادامه یکی دیگر از وظایف ناجا را تامین شرایطی برشمرد که مامور پلیس هنگام ماموریت از بابت زن و بچه‌اش نگرانی نداشته باشد.

به گزارش ایسنا احمدی مقدم با اشاره به صدور فرمان هشت‌ ماده‌ای حضرت امام، اظهار کرد: امام در آن فضا که دستگاه‌ها برقرار نبوده و شرایط خاص بود آن فرمان تاریخی را برای رعایت حقوق مردم صادر کردند که همچنان نیز این فرمان زنده است و نیاز به روز ما محسوب می‌شود که باید از آن تبعیت کرد.

 

 

ماموران ناجا باید آگاه به حقوق شرعی، قانون و وظایف خود باشند

 

فرمانده ناجا داشتن کارکنانی مومن، بصیر، آگاه و … را شرط تحقق شعار امسال هفته نیروی انتظامی برشمرد و گفت: موضوع مردمداری بحث بسیار مهمی است به طوری که در سال ۸۴ که نخستین سال فعالیت رسمی سامانه ۱۹۷ بود، ۴۰ درصد از تماس‌ها شکایت شهروندان از رفتار ماموران بود و این در حالی است که این آمار امروز به چهار درصد رسیده است.

وی آمار چهار درصدی را نیز بالا دانست و گفت: با توجه به برقراری میانگین هفته‌ای ۶۰۰۰ تماس مردمی مهم با سامانه ۱۹۷، چهار درصد شکایت یعنی ثبت ۲۴۰ شکایت از عملکرد ناجا که باید گفت حتی یک مورد از این شکایات نیز زیاد است.

احمدی مقدم با تاکید بر ضرورت رفتار صحیح ماموران با تمامی افراد جامعه اظهار کرد: اگر خبر وقوع انفجار در جایی را به من بدهند اینقدر ناراحت نمی‌شوم که وقتی خبر انجام ظلم از سوی ماموری به گوشم می‌رسد، چرا که انفجار از سوی دشمن بوده اما ما از ماموران چنین توقعی را نداریم.

 

 

پیام رهبری درباره نحوه برخورد با اراذل و اوباش

 

احمدی مقدم با اشاره به پیامی که با واسطه از جانب رهبر معظم انقلاب به وی رسیده بود، اظهار کرد: حضرت آقا فرمودند که در برخورد با اراذل و اوباش نباید از حدود عبور کرد و نکند در روز قیامت طوری شود که من و شما بایستیم و مورد مواخذه قرار بگیریم و آن افراد از مقابلمان رد شوند.

به گفته احمدی مقدم، ماموران پلیس باید مامورانی آگاه به حقوق شرعی، قانون و وظایف خود باشند.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان سخنانش خطاب به بنیانگذار کبیر انقلاب، گفت: مطمئن باشید که ناجا راه و خط شما را که از دیرباز آغاز شده و پس از عبور از عاشورا به انقلاب رسید ادامه خواهد داد و دچار غفلت‌هایی که در طول ۱۴ قرن جامعه اسلامی با آن روبرو بود نخواهد شد.

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=102998

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر