4

تولید خودرو “نیومزدا ۳″مجددا آغاز شد

  • کد خبر : 103440
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰

در شهریور ماه ۱۳۹۲ مجموع خودروهای تولید شده در داخل کشور، اعم از سبک و سنگین نسبت به ماه قبل با افزایش ۷/۵ درصدی و در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با کاهش ۴/۳۵ درصدی مواجه گردید. در ماه اخیر ۹۹ درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل کشور مختص خودروهای سبک (سواری و وانت) و ۱ درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) بوده است.

در بخش سواری شاهد افزایش ۱/۱۱ درصدی تیراژ تولید نسبت به ماه قبل بودیم که تولید مجدد خودروی نیومزدا۳ و همچنین افزایش تولید خودروی پژو ۴۰۵ خراسان از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند صعودی می باشند.

از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در مورد تیراژ تولید خودروهای سواری ساخت داخل می‌توان به قطع تولید خودروهای تندر۹۰ ایران خودرو و لیفان(۱۸۰۰)۶۲۰ اشاره نمود.

بدلیل افزایش تولید خودروهای سواری در شهریور ماه، تعداد خودروهای ارزشیابی شده نسبت به ماه قبل نیز ۱/۱۳ درصد افزایش یافت و از مجموع ۱۵ مدل خودروی مورد بازرسی، ۱۰ مدل در سطح کیفی خیلی خوب و ۵ مدل در سطح کیفی خوب قرار گرفته‌اند.

جدول رده بندی کیفی- گروه سبک- سواری

 

عیوب فنی و عملکردی شامل کدهای ۱ (فنربندی، تعلیق و فرمان)، ۲ (موتور و انتقال قدرت)، ۳ (ترمز) و ۴ (تجهیزات الکتریکی) می‌باشد. عیوب تزئینات و مونتاژی شامل کدهای ۵ (تزئینات) و ۸ (صداهای غیرعادی) می‌باشد. عیوب بدنه شامل کدهای ۶ (بدنه) و ۹ (نفوذ آب) و عیوب رنگ هم کد ۷ می باشد.

همانطور که در جدول رده‌بندی کیفی خودروهای سواری مشاهده می‌شود، محصولات شرکت پارس خودرو یعنی نیسان تیانا و سایپا X131 به ترتیب در صدر و انتهای جدول رده بندی کیفی قرار گرفته اند.

در بخش عیوب فنی و عملکردی خودروهای سواری، سایپا X131 و MVM530 بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند، از طرفی شاهد تنزل ۶/۴ درصدی میانگین نمره منفیاین عیوب نسبت به ماه قبل هستیم که خودروهای پژو پارس خراسان و سمند بیشترین تاثیر را در این روند داشته‌اند.

در بخش تزئینات و مونتاژی خودروهای پژو ۴۰۵ خراسان و پژو ۴۰۵ بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند، در ضمن شاهد بهبود ۶/۱ درصدی میانگین نمره منفی اینگونه عیوب نسبت به ماه قبل هستیم که در این زمینه خودروهای نیسان تیانا و رنو مگان بیشترین تغییر را داشته‌اند.

در بخش بدنه نیز خودروهای سایپا X131 و سایپا X131 پارس خودرو بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند، در این بخش نسبت به ماه قبل جهش ۹/۷ درصدی را شاهد هستیم که بیشترین تاثیر در این روند مربوط به خودروهای پژو پارس خراسان و MVMX33 می باشد. در بخش رنگ، خودروهای MVM530 و MVMX33 بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند. همچنین شاهد کاهش ۲/۹ درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل بودیم که خودروهای پژو ۴۰۵ خراسان و سایپا X131 نقش بسزایی در این روند رو به بهبود دارند.

میزان ایرادات مهم و اساسی نیز روند رو به رشد ۷/۱۶ درصدی داشته که عمدتاً مربوط به کاهش تعداد این ایرادات در خودروی سایپا X131 می باشد. در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری ۱/۳ درصد بهبود یافت که از جمله دلایل آن می‌توان به تولید مجدد خودروی نیو مزدا۳ اشاره نمود.

از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در این ماه، می‌توان به ارتقای سطح کیفی محصولات گروه ایران خودرو ( سمند، پژو ۴۰۵، پژو ۴۰۵ خراسان و پژو پارس خراسان) از سطح خوب به سطح خیلی خوب اشاره داشت.

در بخش وانت شاهد کاهش ۳/۱۸ درصدی تیراژ تولید در مقایسه با ماه قبل هستیم که از جمله عوامل اصلی می توان به قطع تولید وانت‌های کاپرا و نیسان Z24iو کاهش قابل توجه تولید وانت دیزل زامیاد اشاره نمود.

با توجه به کاهش تولید خودروهای گروه وانت در شهریور ماه، ارزشیابی این خودروها نیز به میزان ۵/۱۵ درصد افت نمود، بطوریکه از ۵ مدل خودروی ارزشیابی شده یک مدل در سطح کیفی خوب و ۴ مدل نیز در سطح کیفی قابل قبول قرار گرفتند.
عصرخودرو

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=103440

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]