2

هاشمی رفسنجانی:همه باید کشور را از تنگناهای اقتصادی نجات دهیم

  • کد خبر : 105757
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۳

   آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه همه باید کشور را از تنگناهای اقتصادی نجات دهیم، تصریح کرد: خلق حماسه سیاسی موردنظر رهبری موجی برخاسته از آگاهی است، این موج باید با همّت مسئولان و حمایت همه‌جانبه مردم، بخش دوم حماسه، یعنی بعد اقتصادی آن را تکمیل نماید. “آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی” پیش از ظهر امروز […]

   آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه همه باید کشور را از تنگناهای اقتصادی نجات دهیم، تصریح کرد: خلق حماسه سیاسی موردنظر رهبری موجی برخاسته از آگاهی است، این موج باید با همّت مسئولان و حمایت همه‌جانبه مردم، بخش دوم حماسه، یعنی بعد اقتصادی آن را تکمیل نماید.

“آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی” پیش از ظهر امروز در دیدار گروه‌های مختلف مردمی از استان‌ فارس و شهرستان بم، با تسلیت آغاز ماه محرم، حادثه کربلا را تابلویی از عاقبت ظالم و حقانیت مظلوم در تاریخ خواند و اظهار داشت: مردمی که با پیام آسمانی پیامبر(ص) برای زمینی‌ها، جاهلیت را درنوردیدند، پس از مدتی کوتاه با اهل بیت(ع) رسول‌الله کاری کردند که مصداق روشن حق‌ناشناسی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تشریح “ثاراللهی” امام حسین(ع)، تصریح کرد: خون‌بهای خون خدا جز این نیست که اهداف عاشورا و صاحب خون، محقق شود و طومار ظلم و ستم در دنیا، به دست ملت‌های آزاد برچیده شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تعصبات کورکورانه سدّ راه گسترش مفاهیم اصیل اسلام در جهان است، تأکید کرد: روزی که عدالت نبوی در جهان حاکم شود، اسلام با همه واقعیت‌های شیرین خود جلوه می‌کند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خویش روز مبارزه با استکبار، استعمار و استثمار را مهم خواند و با ارائه تحلیلی از وقایع مهم تاریخی در ۱۳ آبان‌های سال‌های دوران مبارزه، به تبعید امام راحل اشاره کرد و گفت: اگر ۱۳ آبان مهم است که هست، به خاطر راه امام(ره) عزیز است و نباید اصل موضوع، یعنی آرمان‌های انقلاب اسلامی در فرعیات سیاسی گم شود.

وی دور کردن انسان‌های آزاده از آرمان‌های آسمانی را وسوسه همیشگی شیطان دانست و اظهار داشت: نباید به دست خویش شاخه‌های درخت انقلاب اسلامی را که در سایه‌سارش زندگی می‌کنیم، قطع نماییم.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با بیان خاطره‌ای از مأموریت امام به ایشان برای جمع‌آوری اسناد و مدارک مربوط به تصویب کاپیتولاسیون، خاطرنشان کرد: قیام امام(ره)، ایران اسلامی را که خانه امن و جزیره ثبات استبداد و استعمار بود، رهایی بخشید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این دیدار که جمعی از جوانان فعال در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی شهرستان بم نیز حضور داشتند، با یادآوری زلزله مهیب بم تاکید کرد: اگرچه بم زنده است، اما انتظار مردم در یک دهه پس از زلزله، بمی آبادتر از همیشه است و انتظار می‌رود مسئولان به این مسئله مهم توجه کنند.

وی افزود: بم همیشه سپر محکم ایران در مقابل هجوم کویر در شرق و تهاجم دشمنان از آن سوی کشور بود و باید به جایگاه گذشته خویش در تاریخ و جغرافیای ایران باز گردد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با شاره به میهمانان شیرازی حاضر در جلسه، ادامه داد: استان فارس، با غنای ادبی و فرهنگی خود، همیشه در ایران عزیز بوده و خواهد بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توجه به حقوق شهروندی را که خواسته حاضران بود ؛ از اهداف مبارزه و اصول مصرّح در قانون اساسی خواند و تأکید کرد: دولت و مجلس با همکاری باید قوانین لازم را برای اجرای قانون اساسی در این مسئله تهیه و اجرا نمایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنان خویش و در پاسخ به گزارش یکی از حاضران از اوضاع اقتصادی کشور، اظهار داشت: همه باید کشور را از تنگناهای اقتصادی نجات دهیم و راه را برای آینده جوانان باز کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خلق حماسه سیاسی موردنظر رهبری را موجی برخاسته از آگاهی دانست و افزود: این موج باید با همّت مسئولان و حمایت همه‌جانبه مردم، بخش دوم حماسه، یعنی بعد اقتصادی آن را تکمیل نماید و اگر برخاسته از آگاهی، درایت، عزت، حکمت و مصلحت باشد، با ظرفیت‌های ایران دور از دسترس نیست.

گفتنی است؛ در آغاز این دیدار چند تن از حاضرین با ارائه گزارشی از اوضاع اقتصادی و فرهنگی، به بیان دیدگاه‌های خویش در خصوص مسائل سیاسی پرداختند و از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برای سفر به فارس و شهر بم در سالگرد زلزله آن شهرستان دعوت کردند.

yjc.ir

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=105757

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر