3

وزیر نیرو:واگذاری نیروگاه‌ها در چهارچوب سیاست‌های اصل ۴۴ صورت می‌گیرد

  • کد خبر : 105803
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷

وزیر نیرو با اشاره به اینکه واگذاری نیروگاه‌ها در چهارچوب سیاست‌های اصل ۴۴ صورت می‌گیرد ، گفت: تاکنون۲۸ نیروگاه به بخش خصوصی واگذار شده و این واگذاری‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

حمید چیت چیان در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق و نهمین نمایشگاه بین المللی آب و تاسیسات آب گفت: صنعت آب و برق صنعتی پیشرو و رشد یابنده در کشور است که موتور محرک آن رشد جمعیت ، توسعه اقتصادی و انتظار کیفیت بالا در ارائه خدمات آب و برق است.

وی با بیان اینکه سالانه یک میلیون و ششصد هزار مشترک برق و یک میلیون و دویست هزار مشترک آب در کشور اضافه می شوند افزود: مصرف برق سالانه با رشد ۶ درصدی، تامین آب شرب با رشد ۵ درصدی و خدمات فاضلاب و دفع بهداشتی با رشد ۵/۳ درصدی روبرو است.

چیت چیان تصریح کرد: همچنین ۷۰ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق در کشور است که باید سالانه پنج هزار مگاوات به این ظرفیت افزوده شود.

وزیر نیرو در خصوص صنعت آب نیز گفت:   برحجم استحصال آب در این صنعت به میزان دو میلیارد و چهارصد میلیون متر مکعب افزوده شده و شبکه ی مدرن آبیاری و زه کشی به ۸۵ هزار هکتار  توسعه پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه این حجم عظیم فعالیت ها نیازمند صنایع پشتیبان اعم از تجهیزات و شرکت های پشتیبان و مشاور است افزود:  به همین منظور بخش قابل توجهی از منابع و انرژی صنعت در اختیار صنایع پشتیبان آن قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مدیران کشور با درک اهمیت موضوع به توسعه شرکت ها و موسساتی که پشتیبان این صنعت هستند پرداخته و این شرکت ها در نهایت به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی تصریح کرد:این شرکت ها نه تنها نیاز کشور را بلکه با حضور در بیست کشور جهان به احداث سد و نیروگاه های برق آبی و سایر شبکه های این صنعت می پردازند.

چیت چیان با بیان اینکه در دو سال اخیر به دلیل شرایط ویژه اقتصادی این صنعت و شرکت های پشتیبان با مشکلاتی مواجه شده اند اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به دنبال رفع و ایجاد بستری هموار برای ادامه فعالیت این شرکت ها است.

وزیر نیرو ادامه داد: حمایت از بخش خصوصی و توسعه ی حوزه هایی که بخش خصوصی نیز می تواند در آن فعالیت کند از جمله اهدافی است دنبال می کنیم و در این زمینه گام هایی نیز برداشته ایم.

وی با بیان اینکه واگذاری نیروگاه ها در چهارچوب سیاست های اصل ۴۴ صورت می گیرد ادامه داد: تاکنون۲۸ نیروگاه به بخش خصوصی واگذار شده و این واگذاری ها  همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا ۸۰ درصد این صنعت را به بخش خصوصی واگذار کنیم افزود: پس از خصوصی سازی تنها بیست درصد بخش تولید و توزیع در اختیار دولت قرار می گیرد.

وی یکی دیگر از سیاست های این وزارت خانه را ایجاد رقابت بین شرکت های عرضه کننده خدمات عنوان کرد و تاکید کرد: اگر رقابت نباشد راندمان نیز وجود نخواهد داشت و با تلاش فراوان به دنبال جلوگیری از انحصار هستیم.

چیت چیان گفت: ظرفیت سازی های جدید به سمت توسعه ی مولد های dje در شبکه و بهره گیری از انرژی گاز و خورشید حرکت خواهد کرد.

وی افزود: شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کردند را توسعه و ظرفیت ساختاری جدید ایجاد خواهیم کرد.

چیت چیان با بیان اینکه حمایت از  ایجاد شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاری برای تجاری سازی از دیگر  سیاست های حمایتی در صنعت آب و برق است افزود: به دنبال تبدیل فعالیت های پژوهشی به بخش تولید هستیم .

وی در پایان خاطر نشان کرد: حمایت از صادرات شرکت ها نیز از دیگر برنامه های حمایتی ما است .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=105803

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]