1

نقوی حسینی: توافق نامه حاصل تاکتیک نرمش قهرمانانه بود

  • کد خبر : 107575
  • ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۷

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که تیم مذاکره کننده ایرانی توانست غرب را مجبور به تعظیم در مقابل منافع ملت ایران کند گفت: آنچه تیم مذاکره کننده در مذاکرات در پیش گرفت مبتنی بر تاکتیک نرمش قهرمانانه بوده است.

سید حسین نقوی حسینی  با اشاره به توافق‌نامه‌ی ایران و ۱+۵ در سومین دور مذاکرات ژنو گفت: تک صدایی در عرصه‌ی بین‌المللی از اصول موفقیت آمیز مذاکرات در عرصه‌ی بین‌المللی برای تامین منافع ملی کشور است.

 

وی افزود: برخلاف سیاست داخلی که نیازمند تضارب افکار هستیم در عرصه‌ی بین‌المللی سیاست خارجی‌ای موفق است که تک صدا باشد و همه‌ی جریانات و گروهها از این سیاست و استراتژی حمایت کنند که فکر می‌کنم در حوزه‌ی هسته‌یی این اتفاق رخ داده است.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اجماع خوبی در حمایت از تیم مذاکره کننده رخ داده است گفت: تیم مذاکره کننده با قدرت در مذاکرات حضور پیدا کرد و توانست غرب را مجبور کند که سر تسلیم در مقابل منافع ملت ایران فرود‌ آورد.

 

نقوی حسینی در ادامه گفت:‌ آنچه تیم مذاکره کننده در پیش گرفت تاکتیک نرمش قهرمانانه بود که رویکرد جدیدی در دیپلماسی ما محسوب می‌شود، ما توانستیم آنجایی که در جهت منافع کشور است عقب نشینی کنیم و در مواردی که مربوط به حفظ حقوق مسلم ما بود پیشروی کنیم که نهایتا به تفاهم نامه اولیه دست پیدا کردیم.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تفاهم نامه گام اولیه است گفت: طرفین ۶ ماه فرصت دارند همدیگر را بیازمایند اما با شناخت و تجربه‌ای که ما از غربی‌ها داریم آنها در موارد زیادی به تفاهم نامه‌ها پایبند نبودند.

 

وی در پایان گفت: در طول ۶ ماه آینده باید ببینیم که آیا غربی‌ها اعتماد ملت ما کسب می‌کنند و پایبند مفاد تفاهم نامه هستند یا خیر، بعد از آن می‌توانیم گامهای بعدی را برداریم.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=107575

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]