2

یک دختر با کمان، در برابر یک دیکتاتور +تصاویر

  • کد خبر : 107816
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۲

بک دختر با کمان، در برابر دیکتاتوری خوش خط و خال: مشخصات و خلاصه داستان و تصاویر مفصل از بمب گیشه این روزهای سینمای جهان: “بازی‌های گرسنگی”

(توجه: خطر لو رفتن کل داستان وجود دارد) دومین قسمت اکشن-حادثه‌ای «بازی‌های گرسنگی» با عنوان «اشتعال» در حالی از هفته گذشته روی پرده رفت که فقط در ایالات متحده ۱۵۸ میلیون دلار فروخت و از آن سو فروش جهانی آن نیز رقم ۳۰۷ میلیون دلار را رد کرد.

برخلاف قسمت قبل که «گری رُز» آن را کارگردانی کرده بود قسمت دوم را «فرانسیس لارنس» فیلمساز اتریشی‌تبار ساخته است؛ یعنی فیلمسازی که پیش از این آثاری مانند «من افسانه هستم» و «کنستانتین» را کارگردانی کرده بود…

به گزارش شبکه ایران «جنیفر لورنس»، «جاش هاچرسون» و «لیام همسوورث» بازیگران اصلی قسمت قبل در قسمت جدید هم حاضرند. برای آشنایی بیشتر مخاطبان با قسمت دوم این درام مهیج شبکه ایران شرح کامل سیناپس آن را ارائه کرده است:

بازیهای گرسنگی: اشتعال

The Hunger Games: Catching Fire

کارگردان: فرانسیس لورنس

فیلمنامه: سیمون بیوفوی، مایکل آرنت براساس رمان «آتش گرفتگی» اثر سوزان کالینز

بازیگران: جنیفر لورنس، لیام همسوورث، جک کوئید، تیلور اس.تی. کلر، ساندرا اِلیس لافِرتی، وودی هارلسون، جاش هاچرسون، دونالد سوثرلند

مدت: ۱۴۶ دقیقه

محصول ۲۰۱۳ آمریکا

ژانر: اکشن، حادثه‌ای، علمی-تخیلی

سیناپس فیلم:

در آینده‌ای نه چندان مساعد، در دوران پس از وقوع یک فاجعه جهانی و در کشوری به نام «پانِم» جایی که قبلا به نام آمریکای شمالی شناخته می‌شد؛ حکومتی تقریبا دیکتاتوری حکمفرما است که از یک کنگره و دوازده ناحیه تشکیل شده است. هر سال از هر ناحیه یک پسر و یک دختر به وسیله قرعه کشی انتخاب می‌شوند تا در مسابقه‌ای به نام «بازی‌های گرسنگی» تا حد مرگ با هم مبارزه کنند. بخشی از این بازی سرگرمی است و بخشی از آن نیز برآمده از درنده خویی قرنهای پیشین.

«کتنیس اِوِردین»(با بازی جنیفر لورنس) و «پیتا مِلارک» (با بازی جاش هاچرسون) بعد از برنده شدن در هفتاد و چهارمین دوره مسابقات گرسنگی به خانه های خود واقع در منطقه موسوم به «منطقه ۱۲» بازمی گردند. بعد از آن هر دو نفر در یک تور سفر به کل کشور که تور پیروزی نام گرفته شرکت می کنند. در لحظه آغاز تور است که «کتنیس» با «رییس جمهور اسنو»(با بازی دونالد سوثرلند) دیدار کرده و در این دیدار است که رییس جمهور به «کتنیس» می گوید زنده ماندن هر دو نفر آنها در پایان مسابقات به معنای زیرپا گذاشتن قوانین بوده و همین امر یک سری شورش در نقاط مختلف کشور را موجب شده و در این شرایط کتنیس دو راه پیش رو دارد؛ یا آن که به رابطه عاشقانه خود با پیتا امتداد و در نهایت با او ازدواج کند یا آن که خانواده اش قربانی او شوند.

اولین ایستگاه تور پیروزی «منطقه ۱۱» است یعنی همان جایی که خانه دوست ۱۲ ساله کتنیس یعنی «رو» که در جریان مسابقات رقیب او بود قرار دارد. در اینجا پیتا از کتنیس می خواهد متن سخنرانی که توسط «اِفی»(با بازی الیزابت بنکز) برای او آماده شده را برای ساکنان منطقه قرائت کند اما کتنیس بی توجه به این متن از پیش آماده شده، هر آنچه خود درست می داند را بیان می کند. گفتار همذات پندارانه کتنیس سبب ساز آن می شود که یکی از مردان ساکن در این منطقه با الهام از این گفتار شروع کند به سوت زدن به همان سبکی که کتنیس برای ارتباط با دوستش «رو» در جریان مسابقات به کار می برد و بعد هم به کتنیس سلام نظامی می دهد. رفتار این مرد سبب ساز آن می شود که عده دیگری از مردمان نیز به این مرد اقتدا کرده و رفتار او را تقلید کنند. این مساله خشم ماموران دولتی که به «محافظان صلح» شهره اند را به دنبال دارد و اینها نیز بی بروبرگرد این مرد را می کشند! قتل مرد بیگناه با خشم کتنیس روبرو شده و او نیز دیوانه وار فریاد می زند و ماموران دولتی را به خاطر این رفتار مواخذه می کند.

اینجاست که «هِیمیث» (با بازی وودی هارلسون) به کتنیس و پیتا می‌گوید رفتار کتنیس، خشم ماموران را به دنبال داشته و حالا این دو نفر به نام مخالفان سیاسی شناخته می‌شوند پس باید بیشتر از گذشته از خود مراقبت کنند.

ادامه تور کشوری آنها به منطقه ۱۲ می رسد. در اینجا این دختر و پسر جوان با «گِیل»(با بازی لیام همسوورث) روبرو می‌شوند؛ مردی که به خاطر دفاع از یک زن بی‌پناه در جریان تخریب «فروشگاه سیاه» در ملأ عام شلاق زده می‌شود. اینجاست که کتنیس و پیتا به کمک «گیل» رفته و سعی می‌کنند او را نجات دهند و در همین اوضاع و احوال است که «رییس جمهور اسنو» هم شروع می‌کند به خواندن بیانیه مربوط به ۷۵اُمین دوره مسابقات بازی‌های گرسنگی؛ این دوره سومین مسابقه موسوم به «کوارتر کوئل» است یعنی مسابقاتی که هر ۲۵ سال یک بار برگزار شده و تمامی برندگان زنده مسابقات قبلی باید در آن شرکت کنند!!!

کتنیس وقتی از این ماجرا اطلاع می‌یابد از آنجا که می‌داند پیتا در جریان دوره قبلی مسابقه با فداکاری بسیار شرایط زنده ماندن او را فراهم کرده بود سعی می‌کند ضمن مذاکره با «هیمیث» شرایط ایجاد امنیت پیتا و برد نهایی او در مبارزه را به وجود آورد. کتنیس حتی به دنبال راهی است که مانع حضور پیتا در مسابقه شود اما پیتا شخصا داوطلب شرکت در مسابقه می‌شود. این چنین است که یک بار دیگر پیتا و کتنیس در مسابقه حاضر می‌شوند.

 

این دوره از مسابقه حول یک دریاچه نمک انجام می شود. «کتنیس» با دو نفر از «منطقه ۱۴» به نامهای «مگز»(با بازی لین کوهن) و «فینیک»(با بازی سام کلافین) هم تیمی می شود. در یکی از بخشهای ابتدایی مسابقه و زمانی که نوعی از مه که قابلیت آسیب زدگی به پوست بدن را دارد بالای سر اینها ظاهر می شود «مگز» با فداکاری حائلی را ایجاد می کند که هم کتنیس و هم «فینیک» از مهلکه بگریزند. ضمن اینکه این فداکاری باعث می شود پیتا نیز بتواند از این مرحله جان به در برد. بعد از فرار این سه نفر قصد دارند در دل یک جنگل استراحت کنند که به ناگاه یک گروه از میمونها به آنها حمله می کنند؛ این سه فرار کرده و به ساحل دریاچه نمکی می رسند. در ساحل است که از یک سو با «وایرِس»(با بازی آماندا پلامر) و «بیتی»(با بازی جفری رایت) از منطقه ۱۳ آشنا می شوند که هر دو به شدت باهوش هستند و از سوی دیگر با «جوهانا»(با بازی جِنا ملون) از منطقه ۷ که حیله گر و خشن است.

وایرس زودتر از حد تصور می‌فهمد که دریاچه نمک به مانند یک ساعت عمل کرده و صاعقه برآمده از دریاچه که هر یک ساعت یک بار به یک درخت برخورد می کند نمادی است از حمله ای تازه؛ صاعقه اول همراه بود با مه گرفتگی و صاعقه دوم نیز مقارن بود با حمله میمونها. دیری نمی گذرد که در نتیجه یکی از حملات «وایرس» می میرد و «بیتی» که می ترسد مبادا به سرنوشت او دچار شود نقشه ای می کشد با این محور که از الکتریسیته برآمده از صاعقه برای کشتن داوطلبان منطقه ۲ استفاده کند.

از آن سو کتنیس نیز کاری می کند که با استفاده از نیروی الکتریسیته کل منطقه محل مبارزه از بین برود و خودش هم به بیرون پرتاب شود…

کتنیس در هواپیمایی به هوش می‌آید که «بیتی» هم بیهوش در همین هواپیما قرار دارد. با ورود به کابین خلبان است که کتنیس با «هیمیث»، «فینیک» و طراح اصلی بازی‌های گرسنگی «پولت آرک» (با بازی فیلیپ سیمور هافمن) روبرو می‌شود. پولت دیگر از همکاری با «اسنو» خسته شده و سر به شورش برداشته است. کتنیس بعد از آن که می‌فهمد پیتا و جوهانا توسط ماموران حکومتی بازداشت شده‌اند به سمت «هیمیث» حمله کرده و از او می‌پرسد که چرا به قولش عمل نکرده است اما قبل از آن که کتنیس بتواند کاری انجام دهد «همیمث» با دارویی مسکن او را آرام می‌کند.

به هوش آمدن دوباره کتنیس همزمان است با حضور او در منطقه ۱۲؛ «گیل» در کنار کتنیس قرار دارد و خانواده او نیز در سلامت کامل هستند اما منطقه تقریبا نابود شده است!!!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=107816

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر