2

سرمربی فوتبال فلافل فروش شد!+تصاویر

  • کد خبر : 108136
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴

محمد احمدی سرمربی فوتبال گفت که دیگر از فوتبال خسته شده است.

به گزارش سایت کمال مهر، گزارش زیر خارج از جذابیت مکانی آن بیانگر بزرگترین معضل ورزش پرطرفدار کشور ما یعنی فوتبال می باشد، ورزشی که در نوع خود در جهان  به عنوان یک حرفه به آن توجه می شود.و در ۹۹% هم دچار نوعی تجارت واقع شده و از ورزش حرفه ای فاصله گرفته و عواقب جبران ناپذیری بر پیکره علاقمندان این رشته برجای می گذارد.

محمد احمدی سرمربی و مربی فوتبال و یکی از میلیون ها عاشقی است که در جامعه فوتبالی ما زندگی می کند و با شنید (توپ ، زمین بازی، فوتبال ) بی تاب  می شود و بغض گلویش را می فشارد. محمد  می گوید از کودکی فوتبال بازی کرده و تمام زندگیش را صرف آموزش و فعالیت فوتبالی کرده او بعد از ازدواجش هم تمام وجودش را در اختییار فوتبال قرارداده بود! در ادامه میخوانید:با دیدن تابلوی بالای پرچم برزیل گفتم شاید اینجا واقعاً شعبه دوم این فلافل فروشی باشد!

وقتی از او سوال کردم آقا واقعا اینجا شعبه دوم فلافلی برزیل هست، لبخندی بر روی لبانش نشست و گفت: مو آبادانی اوم ، مگه میشه درست نباشه ، برو برزیل تو خیابون برزیل فلافلی برزیل!!!

 

بادیدن اینهمه جذابیت در تزیینات مغازه اش کنجکاوی ما را بیشتر می کرد  تا با او همراه شویم.

خودش بی مقدمه گفت که فوتبالیست است و عاشق فوتبال، پرسیدم پس اینجا چیکار میکنی!؟

با لهجه شیرین آبادانیش بقچه درد دلش را باز کرد و از خستگی هایش گفت ، که دیگر از فوتبال خسته شده است و صحبت هایی به میان آورد که عمق فاجعه در یک ورزش را به نمایش می گذاشت! و در نهایت گفت : اینجا فلافل بفروشم راحت ترم!

فلافل چیست؟ غذایی تند است و با ترشی سرو می‌شود، یعنی در ساندویچ آن به جای گوجه‌فرنگی و خیارشور، ترشی استفاده می‌کنند. نام این غذا نیز از فلفل گرفته شده است زیرا اصل لبنانی آن فلفل قرمز فراوانی دارد.

محمداحمدی  هم مثل یکی از هزاران عاشق  فوتبالی که زخم خورده  ”مافیای” فوتبال است درد هایش قلب ما را نیز به درد آورد، او که جان و مالش  را در این راه صرف کرده بود ، می گفت دیگر از این فوتبال دست کشیده… و بغض گلویش را می فشرد.

از بزرگترین آرزویش پرسیدم و گفت: یک زمین چمن در اختییار  من بدهند با ۴۰ یا ۵۰ فوتبالیست نوجوان در عرض یک سال ،نصف بیشتر فوتبالیست حرفه ای تحویل خانواده فوتبال می دهم.آنقدر با اعتماد به نفس سخن می گفت که از چهره اش هزاران بارقه امید و علاقه و توانمندی اثبات می کرد او می تواند!

 

در جامعه ورزشی ما، تب فوتبال جوانان این مرز و بوم را بیمار خود کرده ولی دستانی آلوده  همچنان درصدد قتل عام احساسات این رشته پرطرفدار می باشد، ورزشی که در صورت فعالیت سالم نخبگان و ستارگانی را در عرصه خود شاهد خواهد بود که دنیا نظیر این افراد را به خود ندیده باشد. ولی افسوس که  هیچگونه عرق ملی در اینجا هزینه نمی شود و در عوض میلیاردها منابع مالی و سرمایه انسانی در این وادی می سوزد “محمد احمدی هایی” نیز در اثنای جوانی باید گوشه ای از این سرزمین گردی توپ فوتبال را در فلافلی که به دستان مشتریانش می دهد ببیند و از شنیدن کلمه “فوتبال”پاهایش سست شود.

و در آخر نیز این سوال همچنان برای اهالی  واقعی فوتبال باقی است که ؛ چه زمان فوتبال ایران درست خواهد شد؟

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=108136

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر