5

تا ایران پشت سر سوریه است، غرب بازنده خواهد بود

  • کد خبر : 10860
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۵:۳۰

تا ایران پشت سر سوریه است، غرب بازنده خواهد بود. روزنامه سعودی الشرق الاوسط ضمن انتشار تحلیل فوق و با اشاره بر فشارهای آمریکا و برخی دولت های اروپایی علیه دمشق نوشت: کارشناسان بر این باورند که موافقان و مخالفان بین المللی اسد رودرروی هم قرار گرفته اند. از یک سو ایران، روسیه، عراق و […]

تا ایران پشت سر سوریه است، غرب بازنده خواهد بود.
روزنامه سعودی الشرق الاوسط ضمن انتشار تحلیل فوق و با اشاره بر فشارهای آمریکا و برخی دولت های اروپایی علیه دمشق نوشت: کارشناسان بر این باورند که موافقان و مخالفان بین المللی اسد رودرروی هم قرار گرفته اند. از یک سو ایران، روسیه، عراق و لبنان که خواستار کاهش فشارها به اسد هستند، ایستاده اند و از سوی دیگر غرب یعنی آمریکا، اروپا و عربستان سعودی و ترکیه که خواهان سرنگونی هر چه سریعتر بشار اسد هستند.
در این میان برخی کشورهای عربی مثل اردن نیز سعی کرده اند که موضع بینابینی اتخاذ کنند. پادشاه اردن با فرستادن یک هیئت عالی رتبه به نمایندگی از خود به دمشق از مقامات سوری خواسته عملیات مسلحانه علیه تظاهرکنندگان را متوقف کنند و در عین حال نگرانی خود را از سرایت ناآرامی های سوریه به خاک خود نیز ابراز داشته است.
الشرق الاوسط می نویسد: روشن است که حامیان سوریه را ایران رهبری می کند و در این رابطه از همه برگه های خود استفاده می کند. روسیه نیز تلاش دارد ضمن حفظ رابطه با جامعه غربی و ایالات متحده مواضع خود را به تهران نزدیک کند تا ضمن حفظ سوریه این متحد استراتژیکش به عنوان مدافع سیاست های غرب تلقی نشود.
روزنامه سعودی نوشت: ایران از سوریه حمایت خواهد کرد و برخلاف آن چه گفته می شود به هیچ وجه قصد کوتاه آمدن از حمایت او را ندارد.
ایران این نکته را خوب می داند که اسرائیل از هیچ چیز برای ضربه زدن به مقاومت، سوریه و حزب الله فروگذار نیست و از هر فرصتی برای رسیدن به این هدفش استفاده می کند. اسرائیل خوب می داند که اگر بنا باشد حزب الله تحرکات تازه ای نشان دهد قطعا ویرانگر خواهد بود و خسارت های سنگینی را متوجه اسرائیل خواهد کرد.
الشرق الاوسط خاطرنشان کرد: اکنون روشن شده که ترکیه نمی تواند از پس ایران برآید اگر بنا باشد تنشی در بگیرد که یک طرف آن مدافعان سوریه و ایران باشند قطعا ترکیه و مدافعان غربی اش شکست خورده این میدان خواهند بود. این را باید درک کرد که ایران به خوبی به مخاطرات منطقه ای موجود علیه خود واقف است و اگر ببیند که قرار است به منافعش ضربه ای وارد آید از همه برگه هایش در دفع این دشمنی استفاده خواهد کرد. پس تا زمانی که رهبری حامیان اسد را ایران هدایت می کند اسرائیل و غرب نمی توانند رویاهای خود را تحقق بخشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=10860

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]